در چند سال اخیر تعاملات مناسبی بین ایران و روسیه از نظر صادرات و واردات کالا صورت گرفته است. این تعاملات مثبت تاجران ایرانی را بیش از پیش ترغیب می‌کند تا به واردات کالا از روسیه به ایران بپردازند. واردات و حمل بار از روسیه به ایران به سه شکل زمینی، دریایی و هوایی انجام می‌شود. ماشین‌آلات صنعتی و کشاورزی از جمله کالاهایی هستند که از روسیه به ایران وارد می‌شوند. یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و آسان برای حمل بار از روسیه به ایران حمل زمینی است. اگر می‌خواهید با جزئیات دقیق حمل زمینی بار از روسیه به ایران آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. پس از مطالعه این مقاله شما دیگر برای حمل بار خود از روسیه و سایر کشورها دغدغه‌ای نخواهید داشت زیرا با خدمات ویژه حمل و نقل بین‌المللیفریت فایندر آشنا می‌شوید.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مسیر‌های حمل زمینی از روسیه به ایران

حمل زمینی کالا از روسیه به ایران از طریق چند مسیر صورت می‌گیرد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شوید:

یکی از مسیرهای مهم حمل زمینی از روسیه به ایران، کشور آذربایجان است. در این مسیر کامیون های حامل بار از مناطق زیر می‌گذرند و به ایران می‌رسند:

  • نقطه مرزی سامور 
  • استان آذربایجان شرقی
  • پایانه‌های مرزی آستاراخان

مسیر دیگری که برای حمل زمینی بار از روسیه به ایران وجود دارد، از سه کشور ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان می‌گذرد. ماشین حامل بار از قزاقستان وارد گمرک‌های یالام و کاراکال در ازبکستان شده و به منطقه آلات در استان بخارا می‌روند. پس از این مسیر کامیون ها به سمت گمرکات خوجیلی و شاوات در شمال غرب ترکمنستان حرکت کرده و از ترکمنستان به سمت گمرکات مرزی ایران می‌روند. وسایل حمل بار برای عبور از مسیرهای ذکر شده باید حدود 3000 کیلومتر را بپیمایند.

حمل زمینی بار از کدام شهرهای روسیه صورت می‌گیرد؟

حمل زمینی بار از روسیه به سمت ایران اغلب از شهرهای زیر انجام می‌شود:

  • مسکو
  • ارایرکوتسک
  • ولادیوستوک
  • کازان
  • نیژنی نووگورود
  • سن پترزبورگ
  • سوچی 
  • ولگوگراد

حمل زمینی بار از روسیه به ایران از شهرهایی مانند

مسکو، سن پترزبورگ، ولگوگراد، سوچی و کازان انجام می‌شود.

حمل زمینی بار از شهرهای روسیه به ایران

برای حمل بار از ترکیه به ایران نیز می‌توان از روش زمینی استفاده کرد. اطلاعات بیشتر درباره این موضوع را می‌توانید در مقاله آشنایی کامل با حمل زمینی از ترکیه به ایران بخوانید.

چگونه هزینه حمل زمینی بار از روسیه به ایران مشخص می‌شود؟

هزینه حمل زمینی از روسیه به ایران مسئله مهمی در این روش حمل است و با توجه به عوامل زیر تعیین می‌شود:

مدل قرارداد

قراردادی که شما با فروشنده کالا تنظیم می‌کنید، میزان هزینه حمل کالا را مشخص می‌کند. به‌طور مثال در قراردادی به نام FCA بیشتر هزینه‌های حمل بار مانند گمرک و بارگیری بر روی کامیون با فروشنده است. در قراردادی به نام Ex Works بیشتر هزینه‌ها دیگر بر‌ عهده فروشنده نیست و صاحب کالا باید هزینه‌هایی مانند گمرک و بارگیری بر‌ روی کامیون را پرداخت کند. در مقاله اینکوترمز درباره قراردادهای FCA و Ex Works بیشتر توضیح داده شده است.

نوع قرارداد میزان هزینه حمل کالا را تعیین می‌کند.

قرارداد FCA عاملی برای تعیین قیمت حمل بار به روسیه و بالعکس

 

فاصله مبدا تا مقصد

بسته به اینکه مبدا و مقصد بار در مسیر روسیه به ایران چه فاصله‌ای از هم داشته باشند، هزینه حمل زمینی بار متفاوت خواهد بود. هر چقدر این فاصله بیشتر باشد هزینه حمل بار بیشتر می‌شود.

لینک مقاله مرتبط: واردات زمینی از فرانسه به ایران

روش حمل بار

در صورتی که حمل بار به روش خرده‌بار صورت بگیرد، معیاری به نام CBM مقدار هزینه حمل زمینی بار را تعیین می‌کند. هر واحد CBM معادل وزن 200 کیلوگرم و حجم 1 متر‌مکعب است. در صورتی که وزن بار کمی بیش از 200 کیلوگرم باشد، هزینه حمل آن براساس 2CBM محاسبه می‌شود. اگر روش حمل بار از نوع کامیون دربست باشد، هزینه هر کامیون به عنوان هزینه حمل بار در نظر گرفته می‌شود.

در واردات کشورهای اروپایی روش حمل بار بر هزینه واردات موثر است. اگر دوست دارید با جزئیات واردات زمینی از کشوری مانند ایتالیا آشنا شوید، مقاله واردات زمینی از ایتالیا به ایران را بخوانید.

برای تعیین هزینه حمل زمینی بار از روسیه به ایران روش دقیقی وجود دارد که امکان محاسبه این هزینه را به صورت آنلاین فراهم می‌کند. برای اطلاع از این روش هزینه تنها کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

استعلام نرخ آنلاین زمینی 

حمل زمینی بار از روسیه به ایران از طریق چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

حمل زمینی بار از روسیه به ایران با دو روش زیر انجام می‌شود:

خرده‌بار

در روش خرده‌بار یا گروپاژ بار شما به اندازه‌ای است که ظرفیت آن کمتر از یک کامیون است و به همراه بارهای دیگر ظرفیت یک کامیون پر می‌شود. روش خرده‌بار به دلیل آنکه پر شدن کامیون زمان‌بر است با سرعت کمتری نسبت به روش کامیون دربست انجام می‌گیرد.   

کامیون دربست

در روش کامیون دربست حجم بار شما به اندازه یک کامیون است و نیازی به وجود بارهای دیگر برای پر شدن کامیون نیست. این روش با سرعت ایده‌الی و نسبتا بالایی انجام می‌شود.

حمل زمینی از روسیه به ایران با دو روش خرده‌بار و کامیون دربست صورت می‌گیرد.

ارسال خرده بار به روسیه و بالعکس

حمل زمینی از روسیه به ایران را با چه وسایلی می‌توان انجام داد؟

کامیون و ترانزیت‌ها وسایلی هستند که از طریق آنها می‌توان حمل زمینی بار از روسیه به ایران را انجام داد. ظرفیت کامیون‌ها برای بارگیری تا 6 تن و در ترانزیت‌ها 24 تن است. 

حمل زمینی کالا از روسیه به ایران با وسایلی مانند کامیون و ترانزیت انجام می‌شود.

حمل زمینی کالا از روسیه به ایران با کامیون و ترانزیت

حمل کالای خود را با اطمینان خاطر به فریت فایندر بسپارید

برای حمل بار خود از نقطه‌ای به نقطه دیگر باید خیال شما از نظر قیمت، سرعت و امنیت بار راحت باشد. به نظر شما برای اطمینان خاطر در این زمینه باید چه کرد؟

اگر می‌خواهید جابه‌جایی بار شما در نهایت آرامش و اطمینان خاطر صورت بگیرد باید از یک شرکت حمل و نقل معتبر کمک بگیرید. فریت فایندر یک پلتفرم تخصصی در زمینه حمل و نقل بین‌المللی بار است که کارشناسان آن می‌توانند به شما معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل را معرفی کنند. دیگر خدمات این پلتفرم به شما عبارتست از

  • انجام کلیه مراحل مهم حمل کالا مانند تحویل کالا، بارگیری، تخلیه بار، انبارداری و بسته‌بندی
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی برای بار
  • ردیابی آنلاین موقعیت بار
  • انجام ترخیص کالا
  • ارائه مشاوره تخصصی و رایگان برای حمل کالا

حمل تخصصی و ایمن کالا با فریت فایندر

 معرفی معتبرترین شرکت حمل و نقل ایران روسیه با خدمات فریت فایندر

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فریت فایندر می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان

حمل زمینی از روسیه به ایران در یک نگاه کوتاه

برای حمل زمینی از روسیه به سمت ایران دو مسیر مهم وجود دارد. یکی از مسیرها از طریق کشور آذربایجان و دیگری از طریق کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان است. ارایرکوتسک، ولادیوستوک، کازان، نیژنی نووگورود و سن پترزبورگ از جمله شهرهایی در روسیه هستند که حمل زمینی از طریق آنها صورت می‌گیرد. حمل زمینی از روسیه به ایران با دو نوع روش خرده‌بار و کامیون دربست انجام می‌شود. روش خرده‌بار مخصوص بارهای کمتر از یک کامیون است.

روش کامیون دربست برای بارهایی مناسب است که به تنهایی حجم یک کامیون را پر می‌کنند. برای هزینه حمل کالا از روسیه به سمت ایران عواملی مانند نوع قرارداد، روش حمل و فاصله مبدا تا مقصد را در نظر می‌گیرند. اگر روش حمل خرده‌بار باشد معیاری به نام CBM برای تعیین هزینه حمل بار به کار می‌رود. این معیار معادل 200 کیلوگرم وزن و 1 مترمکعب حجم است. اگر روش حمل بار شما کامیون دربست باشد هزینه هر کامیون دربست به عنوان هزینه حمل زمینی کالا در نظر گرفته می‌شود. برای حمل کالا از روسیه به ایران از وسایلی مانند کامیون و ترانزیت استفاده می‌شود.

در صورتی که در زمینه حمل کالای خود سوالی دارید در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان متخصص در زمینه حمل و نقل در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.