برای افرادی که قصد دارند کالای را از دبی به ایران وارد کنند، اولین دغدغه ذهنی میزان هزینه ارسال کالا از دبی به ایران و مدل حمل مناسب آن می باشد. محاسبه دقیق این هزینه و انتخاب مدل حمل به اطلاعات تخصصی درباره حمل بار نیاز دارد و برای شما چندان آسان نخواهد بود. هزینه ارسال بار از دبی به ایران را باید متاثر از عواملی همچون نوع قرارداد، روش حمل، وزن کالا، حجم کالا و ارزش کالا دانست. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر برای آنکه کار شما در محاسبه هزینه حمل و انتخاب مدل حمل از دبی به ایران راحت‌تر شود، روش محاسبه و عوامل موثر بر این هزینه را به صورت دقیق ذکر کرده‌ایم. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا حمل بار خود را با آگاهی از میزان هزینه آن و اطمینان خاطر انجام دهید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره هزینه حمل و مدل حمل کالا از دبی به ایران از طریق راه‌های زیر با فریت فایندر در ارتباط باشید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چه عواملی هزینه ارسال کالا از دبی به ایران را تعیین می‌کنند؟

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران با توجه به عوامل زیر مشخص می‌شود:

  • مدل حمل بار ( دریایی یا هوایی)
  • وزن و حجم کالا
  • نوع کالا
  • نوع قرارداد خرید

عوامل موثر بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

حمل بار از دبی به ایران با دو روش دریایی و هوایی انجام می‌شود که در ادامه به توضیحاتی کامل درباره هزینه و نحوه محاسبه این روش‌های حمل می‌پردازیم.

جهت آشنایی با روش های حمل بار از چین به ایران میتوانید مقاله هزینه حمل کالا از چین به ایران را مطالعه کنید.

دریایی: هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی

ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی کمی زمان‌بر است اما از نظر هزینه برای صاحبان بار کاملا مقرون به صرفه است. این هزینه را باید با توجه به عوامل زیر تعیین کرد:

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی

1- روش حمل دریایی بار

حمل دریایی بار از دبی به ایران با دو روش کانتینری، فله‌ای صورت می‌گیرد و هزینه هر یک از این روش‌ها متفاوت است. روش کانتینری برای حمل دریایی بار شامل دو نوع خرده‌بار LCL و فول کانتینر FCL می‌شود. حمل دریایی خرده‌بار برای بارهایی به کار می‌رود که حجم آنها کمتر از یک کانتینر باشد. هزینه حمل خرده بار از دبی براساس واحدی به نام CBM یا مترمکعب صورت می‌گیرد. هر CBM را معادل 1000 کیلوگرم و یک مترمکعب حجم در نظر می‌گیرند. در روش حمل خرده‌بار هر چقدر حجم و وزن کالا بیشتر باشد، هزینه حمل آن نیز بیشتر می‌شود.حمل دریایی بار به روش فول کانتینر برای بارهایی به حجم یک کانتینر مناسب است و هزینه هر کانتینر بر اساس نوع آن 20 فوت یا 40 فوت متفاوت خواهد بود.

برای حمل دریایی بارهای فله‌ای مانند مواد معدنی فله به کار می‌روند و هزینه هر کشتی به عنوان هزینه حمل دریایی بار در نظر گرفته می‌شود که در این مدل بر اساس تناژ و نوع کالا هزینه متفاوتی دارد.

هزینه حمل خرده بار از دبی

 

برای کسب اطلاع دقیق از روش انجام حمل دریایی از دبی به ایران مقاله حمل دریایی از دبی به ایران را مطالعه کنید.

2- مدل قرارداد

اگر بار خود را از یک فروشنده در دبی خریداری کرده باشید. طبق قواعد اینکوترمز اگر قرارداد شما از نوع FOB باشد، هزینه حمل از کارخانه یا انبار در دبی  تا بندر، گمرک دبی و بارگیری بر روی کشتی با فروشنده خواهد بود. اگر قرارداد خود را از نوع ExWorks تنظیم کنید بیشتر هزینه و ریسک متوجه شما خواهد بود. در قرارداد ExWorks هزینه حمل از کارخانه تا بندر، گمرک دبی و بارگیری بر روی کشتی را شما باید پرداخت کنید.

نوع قرارداد و هزینه حمل از دبی به ایران

3- زمان ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی

زمان ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی حدودا 4 تا 7 روز می باشد، اما در بعضی زمان ها مانند ماه ژانویه که حجم بار افزایش داشته و موجودی کانتینر کم هست این زمان افزایش پیدا میکند.

4- هزینه تخلیه و بارگیری در کشتی

 در هر یک از بنادر دبی و ایران هزینه تخلیه و بارگیری در کشتی متفاوت است که به این هزینه در اصطلاح THC گفته می‌شود. هزینه THC یکی از عوامل تاثیر گذار برای ارسال کالا از دبی  به ایران است. البته این هزینه معمولا ثابت می باشد و سالانه تغییر میکنند.

محاسبه آنلاین هزیه ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی

 نرخ و هزینه حمل دریایی کالا از دبی به ایران به صورتآنلاین را می‌توانید از طریق کلیک بر روی لینک زیر انجام دهید. این محاسبه به صورت آنلاین از طریق کارشناسان حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

محاسبه آنلاین هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

هوایی: هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش هوایی

ارسال کالا از دبی به ایران در مدل حمل هوایی یک روش سریع با هزینه بالا است. تعیین هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش هوایی بدون در نظر گرفتن عوامل زیر میسر نیست. این عوامل شامل:

1- نوع قرارداد

همانند روش دریایی هزینه حمل هوایی نیز با توجه به نوع قرارداد بین خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. در صورتی که قرارداد شما از نوع FCA باشد، هزینه فرودگاه دبی، گمرک و بارگیری از درب کارخانه تا فرودگاه دبی با فروشنده کالا است. در قرارداد ExWorks هزینه فرودگاه دبی، گمرک دبی و بارگیری از درب کارخانه تا فرودگاه دبی با مشتری خواهد بود.

نوع قرارداد عاملی موثر بر هزینه حمل هوایی کالا از دبی به ایران

2- داخلی و خارجی بودن شرکت هواپیمایی

داخلی و خارجی بودن شرکت هواپیمایی بر نرخ حمل هوایی کالا از دبی به ایران تاثیر زیادی دارد. به‌طور مثال شرکت هواپیمایی ماهان نسبت به شرکت‌های هواپیمایی خارجی نرخ حمل مناسب‌تری دارد.

هزینه حمل شرکت هواپیمایی داخلی عاملی موثر بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

3- نوع کالا

اینکه کالای شما از نوع خطرناک باشد یا معمولی بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش هوایی آن موثر است. هزینه حمل کالاهای خطرناک نسبت به کالاهای معمولی بیشتر است.

هزینه حمل هوایی کالای خطرناک از دبی ببه ایران

4- وزن بار

یکی از عوامل موثر بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش هوایی وزن واقعی و وزن حجمی است. وزن واقعی بار را می‌توان از طریق قرار دادن بار بر روی ترازوی دیجیتال محاسبه کرد. وزن حجمی بار با فرمول زیر به دست می‌آید، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک از وزن‌های واقعی و حجمی معیاری برای تعیین هزینه حمل هوایی کالا از چین به ایران خواهد بود. در پاسخ باید بگوییم بعد از آنکه هر یک از وزن‌های حجمی و جرمی مشخص شد، آنهای را باهم مقایسه کرده و وزنی که بیشتر هست به عنوان وزن کالا در محاسبه هزینه در نظر گرفته می شود.

فرمول وزن حجمی بار برای ارسال کالا به دبیتذکر: واحدهای ابعادی در فرمول بالا سانتیمتر و واحد وزن کیلوگرم می باشد.

 

محاسبه آنلاین هزیه ارسال کالا از دبی به ایران به روش هوایی

اگر دوست دارید هزینه حمل هوایی کالا از دبی به ایران به صورت سریع و آنلاین برای شما محاسبه شود، همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

محاسبه آنلاین هزینه حمل هوایی از دبی به ایران

 

آیا میتوان در هزینه ارسال کالا از دبی به ایران صرفه جویی کرد؟

درست است که هر یک از روش‌ها برای ارسال کالا از دبی به ایران تعرفه و هزینه مخصوص به خود را دارند اما با به‌کار‌گیری یکسری از روش‌ها  می‌توان این هزینه را کاهش داد. فریت فایندر یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی است که می‌تواند با پیشنهاد مناسب‌ترین روش حمل و انتخاب پرواز ها و کانتینرها با قیمت مناسب هزینه حمل بار شما را تا حد زیادی کاهش دهد. این شرکت با دریافت یکسری از اطلاعات هزینه حمل کالایتان را به صورت آنلاین از هر نقطه از دنیا و با هر روشی به شما اعلام کند.

خدمات دیگر فریت فایندر شامل: 

  • ارائه مشاوره رایگان و تخصصی درباره انجام حمل کالا
  • ردیابی بار ارسال شده
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی برای بار
  • انجام صفر تا صد مراحل مربوط به حمل بار مانند بارگیری، تخلیه بار، انبارداری و بسته‌بندی تخصصی 
  • انجام دادن امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا
  • ارائه پشتیبانی شبانه‌روزی برای مشتریان

حمل تضمینی بار از دبی با فریت فایندر

اگر می‌خواهید از مشاوره کارشناسان حمل و نقل فریت فایندر به صورت رایگان استفاده کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان و تخصصی درباره حمل کالا

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

آنچه باید درباره هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به صورت خلاصه و مفید بدانید

هنگامی که می‌خواهید بار خود را از کشوری مانند دبی به ایران منتقل کنید، اولین موضوع مهم برای شما مقدار هزینه این حمل خواهد بود. هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به عواملی همچون روش مدل حمل، وزن، حجم کالا بستگی دارد. حمل کالا از دبی به ایران با دو روش دریایی و هوایی قابل انجام است. روش دریایی با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه انجام می‌شود. حمل دریایی را می‌توان به روش‌های فله، کانتینری انجام داد.

هزینه روش فله براساس هزینه کشتی‌های فله محاسبه می‌شود. روش کانتینری شامل دو نوع فول کانتینر و خرده‌بار است. هزینه روش خرده‌بار دریایی براساس معیاری به نام CBM صورت می‌گیرد. هر CBM معادل 1000 کیلوگرم وزن و یک مترمکعب حجم است. هزینه روش فول‌کانتینر را براساس هزینه هر کانتینر محاسبه می‌کنند. 

حمل کالا از دبی به ایران به روش هوایی با هزینه بیشتری نسبت به حمل دریایی انجام می‌شود. وزن واقعی و حجمی کالا، نوع قرارداد، داخلی و خارجی بودن شرکت هواپیمایی بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران موثر است. در صورتی که قرارداد شما از نوع FCA باشد، هزینه حمل کالا از کارخانه تا فرودگاه دبی، گمرک و فرودگاه دبی با فروشنده خواهد بود. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works باشد، هزینه‌های ذکر شده را باید متقاضی کالا بپردازد.

آیا شما تا به حال کالای را از دبی به ایران آورده اید؟ اگر چنین تجربه‌ای را دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.