برای افرادی که قصد دارند کالای را از چین به ایران وارد کنند، اولین دغدغه ذهنی میزان هزینه حمل کالا از چین به ایران و مدل حمل مناسب آن می باشد. محاسبه دقیق این هزینه و انتخاب مدل حمل به اطلاعات تخصصی درباره حمل بار نیاز دارد و برای شما چندان آسان نخواهد بود. هزینه حمل بار از چین به ایران را باید متاثر از عواملی همچون نوع قرارداد، روش حمل، وزن کالا، حجم کالا و ارزش کالا دانست. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر برای آنکه کار شما در محاسبه هزینه حمل و انتخاب مدل حمل از چین به ایران راحت‌تر شود، روش محاسبه و عوامل موثر بر این هزینه را به صورت دقیق ذکر کرده‌ایم. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا حمل بار خود را با آگاهی از میزان هزینه آن و اطمینان خاطر انجام دهید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر درباره هزینه حمل و مدل حمل کالا از چین به ایران از طریق راه‌های زیر با فریت فایندر در ارتباط باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

هزینه حمل بار از چین به ایران به چه عواملی بستگی دارد؟

در اولین قدم برای محاسبه هزینه حمل بار از چین به ایران باید به نوع روش حمل آن دقت کرد. بسته به اینکه روش حمل بار شما دریایی، ریلی و یا هوایی باشد هزینه حمل آن متفاوت خواهد بود. عوامل دیگری که بر این هزینه تاثیر دارند شامل موارد زیر است:

  • نوع و ماهیت کالا ( کالای خطرناک باشد یا کالای نرمال)
  • وزن کالا
  • حجم کالا
  • نوع قرارداد خرید

عوامل موثر بر هزینه حمل کالا از چین به ایران

 برای محاسبه هزینه ارسال کالا از چین به ایران می‌توانید از طریق راه های ارتباطی زیر درخواست مشاوره و محاسبه نرخ آنلاین در هر سه مدل دریایی، هوایی و ریلی داشته باشد.

درخواست مشاوره رایگان و محاسبه حمل آنلاین

هوایی: محاسبه هزینه حمل کالا از چین به ایران به روش هوایی

روش هوایی سریع‌ترین روش حمل بار از چین به ایران است و حدود 1 هفته زمان لازم دارد. این روش برای افرادی که برای پرداخت هزینه ارسال بار محدودیتی ندارند و همچنین حجم و وزن کالایشان کم می باشد بهترین روش است زیرا میزان هزینه آن بالا است اما با سرعت بالایی انجام می‌شود.

اگر دوست دارید درباره ویژگی‌ها و شرایط حمل هوایی بار از چین به ایران بیشتر بدانید، مقاله تخصصی درباره حمل بار هوایی از چین به ایران را مطالعه کنید.

هزینه حمل هوایی از چین به ایران

عوامل موثر بر هزینه حمل هوایی کالا از چین به ایران چیست؟

برای محاسبه هزینه حمل کالا از چین به ایران به روش حمل هوایی عوامل زیر را بررسی میکنیم:

1- نوع کالا

 هزینه حمل کالاها بسته به اینکه آنها در چه دسته‌ای از کالا ( معمولی و خطرناک ) قرار می‌گیرند فرق می‌کند. در صورتی که کالای شما از نوع خطرناک باشد، هزینه حمل هوایی آن بیشتر می‌شود و همچنین شرایط خاصی برای حمل آن باید در نظر گرفت.

برای آنکه بتوانید تشخیص دهید کالای شما از چه نوعی است باید از فروشنده کالا درخواست MSDS نمایید. در MSDS درباره ویژگی‌ و دسته‌بندی کالای شما شرایط حمل آن توضیح داده شده است.

برای بررسی انواع کالای خطرناک میتوانید به  آشنایی کامل با انواع کالای خطرناک مراجعه نمایید.

هزینه حمل هوایی کالای خطرناک از چین به ایران

2- وزن و حجم کالا

وزن بار عاملی مهم و تاثیر‌گذار برای تعیین هزینه حمل هوایی از چین به ایران است. برای تعیین تاثیر وزن بار در هزینه حمل، دو نوع وزن یعنی وزن واقعی و حجمی باید در نظر گرفت. وزن واقعی بار همان عددی است که با قرار دادن بار بر روی ترازوی دیجیتال یا باسکول نمایش داده می‌شود. وزن حجمی بار را باید از طریق فرمول محاسبه کرد. این فرمول در تصویر زیر برای شما نمایش داده شده است.

 

 

فرمول وزن حجمی بار برای حمل هوایی از چین به ایران

تذکر: واحدهای ابعادی در فرمول بالا سانتیمتر و واحد وزن کیلو گرم می باشد.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک از وزن‌های واقعی و حجمی معیاری برای تعیین هزینه حمل هوایی کالا از چین به ایران خواهد بود. در پاسخ باید بگوییم بعد از آنکه هر یک از وزن‌های حجمی و جرمی مشخص شد، آنهای را باهم مقایسه کرده و وزنی که بیشتر هست به عنوان وزن کالا در محاسبه هزینه در نظر گرفته می شود.

محاسبه آنلاین هزینه حمل هوایی از چین به ایران

3- ایرلاین هوایی

داخلی و خارجی بودن شرکت هواپیمایی بر هزینه حمل هوایی بار از چین به ایران موثر است و در اغلب موارد برای شرکت‌های خارجی باید هزینه بیشتری را پرداخت کرد و معمولا برای کالاهای خطرناک مثل پودر، باطری از ایرلاین های خارجی استفاده میشود.

شرکت هواپیمایی و هزینه حمل بار از چین به ایران

4- نوع قرارداد

نوع قراردادی که بین خریدار و فروشنده کالا تنظیم می‌شود، بر هزینه ارسال هوایی بار از چین به ایران تاثیر قابل توجهی دارد. اگر قرارداد تنظیم شده از نوع FAC باشد هزینه‌ کمی بر عهده خریدار کالا است و مسئولیت پرداخت هزینه‌ها تا قبل از زمان بارگیری بر روی هواپیما، با فروشنده خواهد بود. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works تنظیم شود، برعکس قرارداد FCA کلیه هزینه‌ها از درب انبار فروشنده تا زمان رسیدن کالا به ایران با خریدار کالا خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر از انواع قراردادهای خرید کالا و مسئولیت فروشنده و خریدار می توانید به مقاله اینکوترمز چیست مراجعه نمایید.

هزینه حمل هوایی از چین به ایران و نوع قرارداد

محاسبه هزینه حمل کالا از چین به ایران به روش هوایی به صورت آنلاین

اگر تمام عوامل ذکر شده در قسمت بالا را برای هزینه حمل هوایی بار از چین به ایران لحاظ کنید، باز هم ممکن است نتوانید این هزینه را به صورت دقیق محاسبه کنید. اگر می‌خواهید این هزینه به صورت آنلاین و دقیق توسط کارشناسان حمل و نقل برای شما محاسبه شود، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

محاسبه آنلاین هزینه حمل هوایی از چین به ایران

دریایی: محاسبه هزینه حمل کالا از چین به ایران به روش دریایی

هزینه حمل دریایی کالا از چین به ایران مانند سایر روش‌ها متاثر از یکسری عوامل است. این عوامل در قسمت زیر بررسی میکنیم.

1- انواع مدل حمل دریایی 

حمل دریایی کالا از چین به ایران با روش‌های کانتینری ( خرده بار یا فول کانتینر ) و فله‌ای انجام می‌شود. اگر بار شما موادی مانند مواد معدنی، شکر و گندم باشد برای حمل آن باید از کشتی های فله‌بر استفاده کرنید و روش محاسبه آن نیاز به مذاکره با صاحبان کشتی یا بروکرهای حمل دریایی دارد. روش کانتینری شامل دو روش فول کانتینر و خرده‌بار می‌شود. فول کانتینر برای حمل بارهایی کاربرد دارد که حجم آنها به اندازه یک کانتینر است. در روش فول کانتینر انواع مختلفی کانتینر دارید که هزینه هر کانتینر بر اساس نوع آن متفاوت هست. اگر حجم بار شما از یک کانتینر کمتر باشد از روش خرده‌بار باید برای حمل بار استفاده کنید. در این روش بار شما و بارهای افراد دیگر ظرفیت یک کانتینر را تکمیل می‌کنند. هزینه روش خرده‌بار براساس واحدی به نام CBM یا متر مکعب است. این واحد معادل حجم 1 متر مکعب در وزن 1 تن بار است. در اصلاح حمل به فول کانتینر FCL و به خرده بار LCL گفته میشود.

برای آنکه با انوع کانتینر آشنا شوید میتوانید مقاله آشنایی با انواع کانتینر را مطالعه نمایید

هزینه روش کانتینری و خرده‌بار

2- نوع قرارداد

مدل قرارداد منعقد شده بین خریدار و فروشنده کالا مسئولیت پرداخت هزینه‌ها و مسئولیت حمل دریایی بار را مشخص می‌کند. در قرارداد FOB هزینه‌های حمل کالا از کارخانه تا بندر، گمرک چین و بارگیری بر روی کشتی با فروشنده کالا است. در قراردادی به نام Ex Works هزینه‌های حمل از کارخانه تا بندر چین، گمرک چین، بارگیری بر روی کشتی و حمل از چین به ایران را باید خریدار کالا پرداخت کند.

3- هزینه بنادر

هر یک از بنادر چین و ایران هزینه مخصوص به خود را دارند. در اصطلاح به این هزینه THC می‌گویند که بر هزینه نهایی حمل دریایی بار از چین به ایران موثر است.

هزینه بنادر و حمل دریای از چین به ایران

4- کشتیرانی ایرانی یا خارجی

مدت زمان حمل دریایی کالا از چین به ایران بستگی به کشتی آن دارد خارجی یا ایرانی باشد. کشتی های ایرانی مدت زمان حمل آنها از زمان بارگیری تا رسیدن به بندر مقصد حدودا 21 روز می باشد اما کشتی های خارجی به دلیل آنکه باید کانتینر را در بنادر دیگر مانند دبی تخلیه کنند و بعد به بنادر ایران ارسال شود حدودا 35 روز از زمان بارگیری روی کشتی در چین می باشد. همچنین هزینه حمل با کشتی های ایرانی کمتر از کشتی های خارجی می باشد اما به دلیل محدود بودن ظرفیت کشتی های ایرانی و تحریف صاحبان کالا مجبور هستند از کشتی های خارجی استفاده کنند.

اگر دوست دارید درباره ویژگی‌ها و شرایط حمل دریایی کالا از چین به ایران بیشتر بدانید، مقاله تخصصی درباره حمل بار دریای از چین به ایران را مطالعه کنید.

5- نوع کالا

یکی از عواملی که بر هزینه حمل دریایی بار موثر است نوع کالا است. به‌طور مثال اگر کالای شما از نوع کالاهای فساد‌پذیر باشد باید برای حمل آن از کانتینر یخچالی استفاده کرد یا کالای خطرناک مانند مواد شیمیایی یا باطری باشد هزینه حمل آن بیشتر از کانتینر معمول یا نرمال خواهد بود.

برای محاسبه هزینه آنلاین دریایی کالا از چین به ایران بر روی لینک زیر کلیک کنید.

محاسبه آنلاین هزینه حمل دریایی از چین به ایران

ریلی: محاسبه هزینه حمل کالا از چین به ایران به روش ریلی

اگر بخواهید برای حمل بار خود از چین به ایران از یک روش مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از روش ریلی است. این روش حدود دو هفته زمان می‌برد و از نظر هزینه نسبت به روش هوایی ارزان‌تر است. 

هزینه حمل از چین به ایران به روش ریلی

چه فاکتورهایی بر هزینه حمل بار از چین به ایران به روش ریلی موثر هستند؟

تعیین کردن هزینه حمل ریلی بار از چین به ایران نیازمند دانستن اطلاعاتی درباره فاکتورهای زیر است. این فاکتورها شامل

1- میزان مسافت و حجم بارگیری در واگن

در محاسبه هزینه حمل ریلی بار از چین به ایران میزان مسافت و حجم بارگیری در واگن تاثیر‌گذار است. هر چقدر میزان مسافت و حجم بارگیری در واگن در حمل ریلی بیشتر باشد از نظر هزینه به نفع شما خواهد بود زیرا مقدار هزینه آن کمتر می‌شود در ریلی از اصطلاحی به نام تن کیلومتر استفاده میشود بیشتر بارهای که در شمال چین قراردارند بیشتر توجیه اقتصاد دارد تا بنادر و جنوب چین چرا که هزینه دریایی از ریلی همیشه پایین تر هست اما سرعت انتقال بار از ریلی نسبت به دریایی بالاتر هست.

اگر دوست دارید درباره حمل ریلی از چین به ایران بیشتر بدانید مقاله اطلاعاتی جامع درباره حمل ریلی از چین به ایران را مطالعه کنید.

2- نوع واگن

با توجه به نوع و حجم بار شما از واگن خاصی برای حمل ریلی بار از چین به ایران استفاده می‌شود. نوع واگن حمل بار بر هزینه حمل ریلی از چین به ایران تاثیر می‌گذارد.

 

برای آشنایی با انواع واگن، ابعاد و ظرفیت های بارگیری هر کدام میتوانید به مقاله انواع واگن مراجعه نمایید

 

نوع واگن و هزینه حمل ریلی از چین به ایران

3- نوع قرارداد

قراردادی که بین خریدار و فروشنده کالا بسته می‌شود، وظایف آنها را برای پرداخت هزینه‌های حمل ریلی مشخص می‌کند. در قراردادی به نام FCA هزینه‌های زیر با فروشنده کالا خواهد بود:

  • هزینه حمل از درب کارخانه در چین تا ایستگاه راه‌آهن
  • هزینه بارگیری در واگن 
  • هزینه گمرک چین

در قراردادی به نام Ex Works هزینه‌های زیر بر عهده خریدار کالا است:

  • هزینه حمل از درب کارخانه تا ایستگاه راه‌آهن 
  • هزینه بارگیری در واگن 
  • گمرک چین
  • هزینه حمل
  • گمرک ایران

نوع قرارداد بین خریدار و فروشنده کالا میزان هزینه حمل ریلی از چین به ایران را

مشخص می‌کند.

نوع قرارداد و هزینه حمل ریلی از چین به ایران

روشی سریع برای محاسبه هزینه حمل بار از چین به ایران به روش ریلی

برای محاسبه هزینه حمل ریلی از چین به ایران بر روی لینک زیر کلیک کنید و سریعا پاسخ خود را دریافت کنید.

محاسبه آنلاین هزینه حمل ریلی از چین به ایران

برای تخمین نرخ حمل ریلی بار از چین به ایران به صورت آنلاین تنها کافیست اطلاعاتی مانند مبدا، مقصد، وزن بار، مشخصات بار و اطلاعات شخصی خود را درج کنید.

محاسبه هزینه حمل ریلی از چین به ایران

آیا میتوان در هزینه حمل کالا از چین به ایران صرفه‌جویی کرد؟

درست است که هر یک از روش‌ها برای حمل بار از چین به ایران تعرفه و هزینه مخصوص به خود را دارند اما با به‌کار‌گیری یکسری از روش‌ها  می‌توان این هزینه را کاهش داد. فریت فایندر یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی است که می‌تواند با پیشنهاد مناسب‌ترین روش حمل و انتخاب پروازهایی با قیمت مناسب هزینه حمل بار شما را تا حد زیادی کاهش دهد. این شرکت با دریافت یکسری از اطلاعات هزینه حمل کالایتان را به صورت آنلاین از هر نقطه از دنیا و با هر روشی به شما اعلام کند.

خدمات دیگر فریت فایندر شامل 

  • ارائه مشاوره رایگان و تخصصی درباره انجام حمل کالا
  • ردیابی بار ارسال شده
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی برای بار
  • انجام صفر تا صد مراحل مربوط به حمل بار مانند بارگیری، تخلیه بار، انبارداری و بسته‌بندی تخصصی 
  • انجام دادن امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا
  • ارائه پشتیبانی شبانه‌روزی برای مشتریان

کاهش هزینه حمل بار با استفاده از خدمات فریت فایندر

اگر می‌خواهید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان فریت فایندر برخوردار شوید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان حمل و نقل

 برداشتی کوتاه درباره هزینه حمل و ارسال بار از چین به ایران 

اگر شما باری در چین داشته باشید و بخواهید آن را به ایران منتقل کنید، هزینه حمل آن مهم‌ترین موضوع برای شما خواهد بود. هزینه حمل بار از چین به ایران را می‌توان با در نظر گرفتن یکسری از عوامل به صورت حدودی تخمین زد. این عوامل شامل روش حمل، وزن بار، مدل قرارداد، نوع کالا است. البته این عوامل بسته به روش حمل شما متفاوت خواهد بود. حمل بار از چین به ایران را می‌توان با سه روش هوایی، ریلی و دریایی انجام داد. هزینه هر یک از این روش‌ها متفاوت محاسبه می‌شود.

برای محاسبه هزینه حمل هوایی عواملی مانند وزن واقعی و حجمی بار، نوع قرارداد، نوع کالا و شرکت هواپیمایی را در نظر می‌گیرند. در هزینه حمل ریلی از چنین به ایران فاکتورهایی مانند میزان بارگیری در واگن، نوع واگن، مسافت و نوع قرارداد تاثیر می‌گذارد. اگر بخواهید هزینه حمل بار از چین به ایران را به روش دریایی محاسبه کنید، باید تاثیر عواملی همچون روش حمل دریایی، نوع قرارداد، ماهیت کالا، زمان ارسال بار و هزینه بنادر را لحاظ کنید. از بین 3 روش هوایی، دریایی و ریلی هزینه حمل دریایی برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود اما زمان انجام آن بیشتر است.

اگر شما بخواهید بار خود را از چین به ایران منتقل کنید، دوست دارید هزینه آن برای شما در چه حدودی باشد؟