ایتالیا شریک تجاری موفق ایران در زمینه واردات محصولات ایرانی محسوب می‌شود. تاجران ایرانی نسبت به صادر کردن محصولات ایرانی به ایتالیا رغبت زیادی از خود نشان می‌دهند زیرا تعرفه‌های گمرک در ایتالیا از قیمت مناسبی برخوردار است و ایتالیایی‌ها همیشه خریدار و متقاضی محصولات با‌کیفیت ایرانی هستند. صادرات به ایتالیا از کشور ایران نسبت به واردات به این کشور دو برابر بیشتر است. آمارها نشان می‌دهد میزان صادرات کالا به ایتالیا در سال 2017 از سراسر جهان 441 میلیارد دلار بوده است که از این مقدار حدود 23 میلیون دلار به صادرات محصولات ایرانی تعلق دارد. ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش دریایی، زمینی و هوایی قابل انجام است. هر کدام از این روش‌ها هزینه، مدت زمان و شیوه حمل مخصوص به خود را دارند. اگر می‌خواهید به صورت دقیق با فرایند صادرات بار به ایتالیا آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. اطلاعات این قسمت از مقاله فریت فایندر همچون راهنمایی جامع به شما برای انجام یک صادرات موفقیت‌آمیز آگاهی می‌بخشد.
دسترسی سریع به مطالب مقاله:

چه کالاهایی از ایران به ایتالیا صادر می‌شوند؟

مهم‌ترین کالاها و محصولاتی که به ایتالیا صادر می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:
  • محصولاتی از جنس سنگ، آهن، چدن و فولاد
  • پسته
  • پلیمرها و محصولات شیمیایی غیر آلی
  • کفپوش‌ها
  • زعفران
  • پوست و چرم
  • سنگ
  • صنایع دستی

در ادامه با جزئیات صادرات برخی از این کالاها بیشتر آشنا می‌شوید.

  • صادرات سنگ از ایران به ایتالیا

تنوع، کیفیت بالا و قیمت مناسب سنگ‌های تولیدی در ایران سبب شده تا صادرات سنگ به کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا پر‌رونق باشد. میزان صادرات سنگ به ایتالیا در 1 سال حدود 4.7 میلیون دلار برآورد شده است. تراورتن، مرمریت و گرانیت از جمله اصلی‌ترین سنگ‌هایی هستند که به کشور ایتالیا صادر می‌شوند. سنگ‌های صادراتی را می‌توان به دو حالت برش خورده و بدون برش صادر کرد. اغلب سنگ‌هایی که به ایتالیا صادر می‌شوند در حالت بدون برش هستند.

تراورتن، مرمریت و گرانیت اصلی‌ترین سنگ‌ها برای صادرات به ایتالیا هستند.

صادرات سنگ به ایتالیا

 

  • صادرات زعفران از ایران به ایتالیا

زعفران از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین کالاهایی است که به ایتالیا صادر می‌شود. کشور ایتالیا نسبت به صادرات زعفران ایران تمایل زیادی دارد و آمارها نشان می‌دهد که از نظر صادرات زعفران ایران در رده هشتم قرار دارد. سال 97 یکی از زمان‌هایی است که صادرات زعفران به ایتالیا رشد قابل توجهی را داشته است. بهترین و مناسب‌ترین زعفران برای صادرات به ایتالیا زعفران سر‌گل است. برای صادرات زعفران به ایتالیا اخذ مجوز از سازمان استاندارد و گواهی بهداشت الزامی است. بسته‌بندی تخصصی و کیفیت بالای زعفران از جمله نکاتی است که باید برای ارسال کالا از ایران به ایتالیا توجه کرد.

ایتالیا از نظر صادرات زعفران در رده هشتم قرار دارد.

صادرات زعفران به ایتالیا

  • صادرات پسته از ایران به ایتالیا

صادرات پسته به ایتالیا از جمله صادرات مهم و درآمدزا برای ایران به شمار می‌آید. طبق قوانین گمرک ایران ارائه گواهی استاندارد فیزیکی و آفلاتوکسین برای انجام صادرات پسته به ایتالیا ضروری است. بهترین پسته‌های صادراتی از شهرستان‌های رفسنجان، زرند، کشکوییه و سیرجان استان کرمان تامین می‌شود.

بهترین پسته‌های صادراتی از استان کرمان تامین می‌شود.

صادرات پسته به ایتالیا

  • صادرات چرم از ایران به ایتالیا

85 درصد از محصولات چرمی تولید شده در ایران به صورت خام یا فرآوری‌شده به کشورهای خارجی صادر می‌شوند. بیشتر محصولات چرمی از استان آذربایجان شرقی و به صورت پوست خام (سالامبور) به ایتالیا صادر می‌شوند. چرم، پوست دباغی شده و پوست خام از جنس گوسفند و بره از جمله محصولات مهم چرمی برای صادر کردن به ایتالیا هستند.

بیشتر محصولات چرمی به صورت خام به ایتالیا صادر می‌شوند.

صادرات چرم ایران به ایتالیا

  • صادرات صنایع دستی از ایران به ایتالیا

محصولاتی مانند فرش و کفپوش‌هایی از جنس مواد نساجی و پشم از جمله صنایع دستی پر‌طرفدار برای صادر کردن به ایتالیا هستند و صادرات صنایع دستی به ایتالیا می‌تواند درآمد بالایی را برای تاجران ایرانی ایجاد کند.

فرش و کفپوش از جمله صنایع دستی پر‌طرفدار برای صادرات به ایتالیا هستند.

صادرات صنایع دستی به ایتالیا

 

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

درخواست مشاوره رایگان و محاسبه حمل آنلاین

 

اگر دوست دارید درباره صادرات ایران به کشورهایی اروپایی مانند آلمان اطلاعاتی کاربردی کسب کنید، مقاله  صادرات کالا از ایران به آلمان را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع روش‌ها حمل برای ارسال کالا از ایران به ایتالیا

صادرات به ایتالیا با روش‌های زمینی، دریایی و هوایی انجام می‌شود. مدت زمان، هزینه و فرایند هر یک از این روش‌ها با هم تفاوت دارند. در ادامه با انواع روش‌های فرایند ارسال کالا از ایران به ایتالیا بیشتر آشنا می‌شوید.

صادرات کالا به ایتالیا با 3 روش زمینی، دریایی و هوایی قابل انجام است.

صادرات به ایتالیا با انواع روش‌ها

زمینی: ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش زمینی

صادرات زمینی به ایتالیا بهترین روش صادرات برای تاجرانی است که برای ارسال بار خود عجله‌ای ندارند و می‌خواهند صادرات را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه انجام دهند.

صادرات زمینی به ایتالیا با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه قابل انجام است.

صادرات زمینی بار به ایتالیا

 

 

مدت زمان ارسال کالا از ایران به ایتالیا در مدل حمل زمینی ؟

مدت زمان لازم برای ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش زمینی بسته به خرده بار یا ماشین دربستی آن متفاوت است. در روش خرده‌بار با توجه به اینکه برای پر شدن کامیون به وسیله بارهای دیگر باید صبر کرد، این زمان بین 20 تا 30 روز خواهد بود. روش کامیون دربست نسبت به روش خرده‌بار با سرعت بیشتری انجام می‌شود و بین 10 تا 15 روز زمان می‌برد.

 

جزئیات و اطلاعات کامل درباره واردات از ایتالیا را می‌توانید در مقاله واردات زمینی از ایتالیا به ایران بخوانید.

هزینه ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش زمینی را چگونه می‌توان محاسبه کرد؟

هزینه صادرات زمینی به ایتالیا عدد ثابتی ندارد و با توجه به عوامل زیر تعیین می‌شود:

1- حجم و وزن کالا 

صادرات زمینی به ایتالیا را می‌توان با دو روش خرده‌بار و کامیون دربست انجام داد. روش خرده‌بار (LCL) برای صادرات بارهایی مناسب است که حجم آنها کمتر از یک کامیون باشد. روش کامیون دربست (FCL) را برای کالاهای  کاربرد دارد که حجم آنها به اندازه یک کامیون است.

انجام صادرات زمینی بار به دو روش خرده‌بار و کامیون دربست

صادرات زمینی به ایتالیا با 2 روش خرده‌بار و کامیون دربست

2- نوع قرارداد بین صادر‌کننده و خریدار کالا

در قراردادی که بین صادرکننده و خریدار کالا تنظیم می‌شود، مسئولیت پرداخت هزینه‌های صادرات و حمل بار نیز تعیین می‌شود. اگر قرارداد از نوع FCA باشد، طبق قوانین اینکوترمز مسئولیت پرداخت هزینه‌هایی مانند گمرک و بارگیری بر روی کامیون با صادر‌کننده کالاست. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works تنظیم شده باشد، هزینه‎‌های گمرک و بارگیری بر روی کامیون را باید خریدار کالا پرداخت کند.

قرارداد منعقد‌شده بین صادر‌کننده و خریدار کالا میزان

هزینه‌های صادرات را مشخص می‌کند.

نوع قرارداد FCA و ExWorks و هزینه صادرات

 

برای محاسبه نرخ حمل و صادرات زمینی به ایتالیا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ آنلاین زمینی

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

دریایی : ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش دریایی

صادرات دریایی به ایتالیا یک روش زمان‌بر با هزینه مقرون‌به‌صرفه است. در صورتی که مبدا بندرعباس و مقصد بندر جنوا باشد، این صادرات حدود 1 ماه طول می‌کشد. بنادر زیر در ایتالیا مقصدهای مناسبی برای صادرات دریایی بار هستند:

  • جنوا
  • لاسپزیا
  • سستوسن جووانی

جنوا، لاسپزیا و سستوسن جووانی مقصدهای مناسبی

برای صادرات بار به ایتالیا هستند.

صادرات دریایی بار به بنادر ایتالیا

صادرات دریایی به ایتالیا را می‌توان از بندرهای شهید رجایی، بوشهر و عسلویه انجام داد.

ارسال کالا از ایران به ایتالیا از طریق دریایی امکان‌پذیر است؟

صادرات و حمل دریایی بار به ایتالیا را می‌توان به دو روش کانتینری و فله‌ای انجام داد. 

1- روش کانتینری

در روش کانتینری از کانتینرهای 20 و 40 فوتی برای انتقال بار استفاده می‌شود و این روش شامل 2 نوع فول کانتینر و خرده‌بار است. توضیحات این روش‌ها در قسمت زیر آمده است.

  • فول کانتینر

روش فول کانتینر یا FCL برای جابه‌جایی بارهایی کاربرد دارد که به اندازه یک کانتینر حجم دارند. سرعت این روش نسبت به خرده‌بار بسیار بیشتر است.

  • خرده‌بار

صادرات و حمل دریایی بارهایی که حجم آنها کمتر از 1 کانتینر است، با روش خرده‌بار یا LCL انجام می‌گیرد. در این روش زمانی ارسال بار صورت می‌گیرد که ظرفیت کانتینر با بار شما و بارهای دیگر تکمیل شود.

روش فول کانتینر و خرده‌بار برای صادرات دریایی بار به ایتالیا

صادرات دریایی بار به ایتالیا با روش LCL و FCL

2- روش فله 

روش فله برای حمل و صادرات دریایی بارهای فله مانند مواد معدنی به کار می‌رود. وسیله حمل در این روش کشتی‌های فله‌بر هستند.

کشتی‌های فله‌بر برای صادرات بارهای فله به ایتالیا مناسب‌ هستند.

کشتی‌های فله وسیله‌ای برای صادرات فله‌ای بار به ایتالیا

 

اگر قصد دارید باری را از ایتالیا به روش دریایی به ایران وارد کنید، مقاله واردات دریایی از ایتالیا به ایران را مطالعه کنید.

برای تعیین هزینه ارسال کالا از ایران به ایتالیا چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

هزینه صادرات و حمل دریایی بار به ایتالیا را باید براساس عوامل زیر محاسبه کرد:

1- نوع قرارداد

نوع قراردادی که بین صادر‌کننده و خریدار کالا منعقد می‌شود، بر هزینه صادرات و حمل دریایی آن تاثیر می‌گذارد. در قراردادی به نام FOB هزینه حمل از کارخانه تا بندر، گمرک و بارگیری بر روی کشتی با صادر‌کننده کالا است. در قراردادی به نام Ex Works هزینه‌های حمل از کارخانه تا بندر، گمرک و بارگیری بر روی کشتی با خریدار کالا است.

مدل قرارداد بر هزینه‌های صادرات و حمل دریایی بار به ایتالیا تاثیر می‌گذارد.

قرارداد FOB و Ex Works عاملی موثر بر هزینه صادرات دریایی بار

2- روش حمل بار

بار و کالای شما بسته به اینکه با چه روش حملی صادر می‌شوند، هزینه حمل آنها متفاوت خواهد بود. در روش خرده‌بار واحدی به نام CBM یا متر مکعب مشخص می‌کند که هزینه حمل دریایی کالا به چه میزان است. هر CBM در روش خرده‌بار معادل 1 تن وزن و 1 مترمکعب حجم است. اگر بار به روش فول کانتینر جا‌به‌جا شود، هزینه هر کانتینر به عنوان هزینه حمل دریایی بار در نظر گرفته می‌شود.

3- نوع کالا

 هزینه حمل کالاها بسته به اینکه آنها در چه دسته‌ای از کالا ( معمولی و خطرناک ) قرار می‌گیرند فرق می‌کند. در صورتی که کالای شما از نوع خطرناک باشد، هزینه حمل دریایی آن بیشتر می‌شود و همچنین شرایط خاصی برای حمل آن باید در نظر گرفت.

برای آنکه بتوانید تشخیص دهید کالای شما از چه نوعی است باید از فروشنده کالا درخواست MSDS نمایید. در MSDS درباره ویژگی‌ و دسته‌بندی کالای شما شرایط حمل آن توضیح داده شده است.

4- هزینه بنادر

هزینه تخلیه و بارگیری بر روی کشتی که به آن THC می‌گویند، بر مقدار هزینه صادرات و حمل دریایی بار موثر است.

 برای محاسبه هزینه حمل و صادرات دریایی بار به ایتالیا به صورت دقیق و آنلاین بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام آنلاین نرخ حمل دریایی

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

هوایی: ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش هوایی

ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش هوایی با سرعت بالایی انجام می‌شود، به طوری که این فرایند کمتر از یک هفته زمان می‌برد. در صادرات هوایی به ایتالیا در اکثر موارد شهرهای میلان و رم به عنوان مقصد در نظر گرفته می‌شود.

فرایند صادرات هوایی بار به ایتالیا کمتر از یک هفته زمان می‌برد.

زمان فرایند صادرات هوایی به ایتالیا

در صادرات هوایی به ایتالیا کالاها به کدام فرودگاه‌ها ارسال می‌شوند؟

در صادرات هوایی به ایتالیا کالاها را می‌توان به فرودگاه‌های زیر در میلان و رم ارسال کرد:

  • میلانو مالپنسا
  • لینیت
  • لئوناردو داوینچی- فیومیچینو
  • چمپینو

فرودگاه میلانو‌مالپنسا از جمله فرودگاه‌های معروف برای پذیرش بار در ایتالیا است.

فرودگاه میلانو مالپنسا؛ فرودگاهی برای صادرات بار

در فرایند واردات هوایی از ایتالیا به ایران بارها از فرودگاه‌های ذکر شده در قسمت بالا به ایران ارسال می‌شوند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری را درباره این واردات از ایتالیا به ایران بدانید، مطالعه مقاله اطلاعاتی خواندنی درباره واردات هوایی از ایتالیا به ایران را از دست ندهید.

هزینه ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش هوایی چگونه محاسبه می‌شود؟

برای تعیین هزینه صادرات هوایی به ایتالیا باید تاثیر یکسری از عوامل را در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از

1- وزن و حجم کالا

یکی از عوامل موثر بر هزینه ارسال کالا از ایران به ایتالیا به روش هوایی وزن واقعی و وزن حجمی است. وزن واقعی بار را می‌توان از طریق قرار دادن بار بر روی ترازوی دیجیتال محاسبه کرد. وزن حجمی بار با فرمول زیر به دست می‌آید، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که کدام یک از وزن‌های واقعی و حجمی معیاری برای تعیین هزینه حمل هوایی کالا از ایران به ایتالیا خواهد بود. در پاسخ باید بگوییم بعد از آنکه هر یک از وزن‌های حجمی و جرمی مشخص شد، آنهای را باهم مقایسه کرده و وزنی که بیشتر هست به عنوان وزن کالا در محاسبه هزینه در نظر گرفته می شود.

فرمول وزن حجمی بار برای ارسال کالا به دبیتذکر: واحدهای ابعادی در فرمول بالا سانتیمتر و واحد وزن کیلوگرم می باشد.

 

 

2- مدل قرارداد

مدل قرارداد عاملی مهم برای تعیین هزینه صادرات و حمل هوایی بار است. در قراردادی به نام FCA بیشتر هزینه‌ها یعنی گمرک، بارگیری و فرودگاه با صادر‌کننده کالا است. در مدلی از قرارداد به نام ExWorks هزینه‌های گمرگ، بارگیری و فرودگاه با خریدار کالا خواهد بود.

قرارداد‌هایی مانند FCA و ExWorks میزان هزینه

حمل و صادرات هوایی را مشخص می‌کنند.

قرارداد FCA و Ex Works

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

استعلام نرخ آنلاین هوایی

 

برای آشنایی بیشتر انواع قراردادهای خرید و فروش همچنین سطح مسئولیت ها میتوانید به مقاله آشنایی با اینکوترمز مراجعه نمایید.

آشنایی با شرکت حمل و نقل بین المللی فریت فایندر

هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای حمل و صادرات کالا به یک کشور دیگر اقدام کنید، قطعا دوست دارید فرایند حمل بار شما با امنیت کامل انجام شود. حمل ایمن کالا به یک کشور دیگر جز با کمک گرفتن از شرکت‌های حمل و نقل معتبر به دست نمی‌آید. حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر مجموعه‌ای از افراد متخصص گردهم آمده‌اند تا حمل بار شما به مقصد مد‌نظرتان در نهایت امنیت و سرعت صورت بگیرد. فریت فایندر برای حمل و جابه‌جایی بار خدمات ویژه زیر را ارائه می‌دهد:

  • تحویل کالا از مبدا
  • بارگیری و تخلیه بار متناسب با روش حمل
  • پیشنهاد مناسب‌ترین روش برای صادرات و انتقال کالا
  • ردیابی آنلاین کالا
  • انجام کلیه مراحل حمل کالا با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی برای کالا
  • انجام امور مربوط به گمرک و ترخیص کالا
  • ارائه مشاوره‌های تخصصی و رایگان

مقاله مرتبط: آشنایی با فرایند صادرات به فرانسه

استفاده از خدمات فریت فایندر فرایند حمل کالا را آسان و ایمن می‌کند.

انجام حمل و صادرات کالا با فریت فایندر

اگر می‌خواهید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان فریت فایندر بهره‌مند شوید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان از فریت فایندر

اطلاعاتی مهم و کاربردی درباره صادرات به ایتالیا

صادرات محصولات ایرانی مانند زعفران، پسته، سنگ، چرم و صنایع دستی به ایتالیا همیشه از جانب ایتالیایی‌ها با اقبال فراوانی رو‌به‌رو بوده است. صادرات بار به ایتالیا را می‌توان با سه روش زمینی، دریایی و هوایی انجام داد. صادرات زمینی روشی زمان‌بر است اما این مزیت را دارد که هزینه‌های آن چندان بالا نیست. صادرات زمینی بسته به حجم بار به دو صورت خرده‌بار و کامیون دربست انجام می‌شود. بارهایی با حجم کمتر از یک کامیون به روش خرده‌بار و بارهایی به اندازه یک کامیون با روش کامیون دربست حمل می‌شوند. هزینه صادرات زمینی را با توجه به عواملی مانند نوع قرارداد، مسافت و روش حمل تعیین می‌کنند. در صورتی که روش حمل صادرات زمینی، خرده‌بار باشد، واحد CBM هزینه صادرات و حمل را مشخص می‌کند. اگر بارها به روش کامیون دربست حمل شوند، هزینه هر کامیون به عنوان هزینه حمل در نظر گرفته می‌شود.

صادرات بار به ایتالیا به روش دریایی به زمانی حدود یک ماه نیاز دارد. بنادر مقصد در این صادرات می‌تواند بندرهای جنوا، لاسپزیا و سیستوسن جووانی باشد. روش‌های انجام صادرات دریایی بار به ایتالیا به دو صورت خرده‌بار و فول کانتینر است. بارهایی به حجم یک کانتینر با روش فول کانتینر و بارهایی کمتر از یک کانتینر به روش خرده‌بار حمل می‌شوند. هزینه روش خرده‌بار براساس CBM ( معادل یک تن وزن و یک متر مکعب حجم) و روش فول کانتینر بر‌اساس هر کانتینر تعیین می‌شود. نوع قرارداد، هزینه بنادر و فاصله مبدا تا مقصد از دیگر عواملی هستند که بر هزینه صادرات دریایی بار موثر‌اند.

روش هوایی روشی پرسرعت برای صادرات بار به ایتالیا محسوب می‌شود. در صادرات هوایی به ایتالیا فرودگاه‌های شهر روم و میلاد مقاصد مناسبی برای تحویل بار هستند. برای محاسبه هزینه صادرات هوایی بار به ایتالیا وزن واقعی و حجمی را در نظر می‌گیرند. در نهایت هر کدام از این وزن‌ها که عدد بیشتری داشت برای هزینه صادرات در نظر گرفته می‌شود. مدل قرارداد، فاصله مبدا تا مقصد و نوسانات نرخ ارز از جمله عوامل موثر بر هزینه صادرات هوایی بار هستند.

اگر بخواهید به عنوان یک تاجر ایرانی بار خود را به کشوری دیگر منتقل کنید، کدام روش را دوست دارید برای صادرات خود انتخاب کنید؟