ایتالیا براساس آمار گمرک ایران سومین کشور اروپایی است که بیشترین حجم کالا و بار را به ایران صادر می‌کند؛ بنابراین حمل بار و کالا از ایتالیا به ایران اهمیت زیادی دارد. حمل بار و واردات از ایتالیا به ایران به روش‌های مختلفی مانند زمینی، دریایی و هوایی انجام می‌شود. در این قسمت از مقاله فریت فایندر قصد داریم یک روش سریع یعنی حمل هوایی را برای حمل بار از ایتالیا به ایران برای شما شرح دهیم. پس از مطالعه این مقاله شما اطلاعات کاملی را درباره شرایط، مدت زمان و هزینه واردات هوایی از ایتالیا به ایران پیدا می‌کنید و با این اطلاعات می‌توانید حمل بار خود را از ایتالیا بدون دغدغه و با آرامش انجام دهید.

دسترسی سریع به مطالب این مقاله:

واردات هوایی از ایتالیا به ایران از طریق چه فرودگاه‌هایی انجام می‌گیرد؟

واردات هوایی از ایتالیا بیشتر در دو شهر رم و میلان انجام می‌‌شود که به دلیل صنعتی بودن آنها میباشد. فرودگاه‌هایی که در شهر میلان و رم حمل هوایی بار را انجام می‌‌‌‌دهند عبارتست از

فرودگاه‌های میلان

  • فرودگاه میلانو مالپنسا (Milan–Malpensa Airport)

پرترافیک‌ترین فرودگاه در ایتالیا، فرودگاه میلانو مالپنسا (Milan–Malpensa Airport) با کد یاتا MXP  است. این فرودگاه از نظر جابه‌جایی و حمل بار در ایتالیا رتبه اول را کسب کرده است. اغلب پروازهای فرودگاه میلانو مالپنسا تا قبل از سال 2008 از طریق شرکت هواپیمایی آلیتالیا انجام می‌گرفت. از سال 2008 شرکت هواپیمایی ایزی جت (easy Jet)  جایگزین آلیتالیا شد و پروازهای فرودگاه میلانو را بر‌عهده گرفت.

فرودگاه میلانو مالپنسا

فرودگاه میلانو مالپنسا برای حمل هوایی از ایتالیا به ایران

جزئیات واردات از ایتالیا با روش دریایی را در مقاله واردات دریایی از ایتالیا به ایران بخوانید.

  • فرودگاه بین‌المللی لینیت ( Linate international airport) با کد یاتا LIN

فرودگاه بین‌المللی لینیت در 7 کیلومتری شهر میلان قرار گرفته است. شرکت‌های هواپیمایی آلیتالیا و آلیتالیا سیتی لاینر پروازهای این فرودگاه را مدیریت می‌کنند.

فرودگاه بین‌المللی لینیت

فرودگاه بین‌المللی لینیت برای واردات هوایی از ایتالیا به ایران

فرودگاه‌های رم

 1- فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو (Fiumicino Airport) با کد یاتا FCO

فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو را به نام اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی در رم می‌شناسند. این فرودگاه از نظر ترافیک در رده ششمین فرودگاه‌های اروپا قرار گرفته است. فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو مجهز به سه پایانه برای پروازهای داخلی، بین‌المللی و بر فراز اقیانوس‌هاست. این فرودگاه در 35 کیلومتری بخش غربی شهر رم و در شهر فیومیچینو واقع شده است.

فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو

فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو برای حمل هوایی بار از ایتالیا به ایران

برای انتقال بار از ایتالیا به ایران به روش زمینی توضیحات مقاله واردات زمینی از ایتالیا به ایران را به‌خاطر بسپارید.

2- فرودگاه بین المللی چمپینو (Ciampino International Airpor) با کد یاتا CIA

فرودگاه بین المللی چمپینو بعد از فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو، مهم‌ترین فرودگاه شهر رم است. این فرودگاه در 12 کیلومتری شهر رم واقع شده و پروازهای داخلی، تجاری و نظامی در آن انجام می‌شود. فرودگاه بین المللی چمپینو را به یاد خلبان پاستین به نام پاستین نیز می‌شناسند.

فرودگاه بین المللی چمپینو

فرودگاه بین المللی چمپینو؛ فرودگاهی برای واردات هوایی از ایتالیا به ایران

اگر مبدا بار شما در کشور آلمان قرار دارد و روش انتخابی برای حمل بارتان هوایی است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله واردات هوایی از آلمان به ایران را مطالعه کنید.

مدت زمان لازم برای واردات هوایی از ایتالیا به ایران

حمل هوایی از ایتالیا به ایران سریع‌ترین روش برای انتقال بار است و بین 3 تا 5 روز طول می‌کشد. این زمان تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند نوع ایرلاین، تعدد پرواز و ناوگان هوایی ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

 

حمل هوایی بار از ایتالیا به ایران 3 تا 5 روز طول می‌کشد.

مدت زمان واردات هوایی از ایتالیا به ایران

مقاله مرتبط: واردات هوایی از فرانسه به ایران

بیشترین حجم واردات هوایی از ایتالیا به ایران شامل چه کالاهایی می‌شود؟

کالاهایی که از ایتالیا به ایران وارد می‌شود شامل موارد زیر هستند:

  • لوازم الکترونیکی
  • قطعات ماشین آلات
  • دستگاه مکانیکی
  • دارو
  • آثار هنری
  • پوشاک

هزینه حمل هوایی از ایتالیا به ایران

برآورد هزینه واردات هوایی از ایتالیا به ایران با توجه به عوامل زیر انجام می‌شود:

1- وزن بار

بین وزن بار و هزینه حمل هوایی آن از ایتالیا به ایران رابطه معکوسی برقرار است یعنی هر چقدر وزن بار بیشتر باشد، هزینه حمل هوایی آن کمتر خواهد بود. در محاسبه وزن بار  دو نوع وزن یعنی وزن واقعی و حجمی بار باید محاسبه شود. عدد وزن واقعی از طریق قرارگیری بار بر روی ترازو باسکول به دست می‌آید. روش محاسبه وزن حجمی بار نیز از طریق فرمول است. وزن معیار برای تعیین هزینه حمل هوایی بار همان وزنی است که عدد بیشتری را نشان دهد.

وزن حجمی بار

برای تعیین هزینه حمل هوایی بار از ایتالیا به ایران، وزن حجمی بار را از طریق فرمول زیر محاسبه می‌کنند:

وزن حجمی بار برای تعیین هزینه حمل هوایی از آلمان به ایران

3- شرکت حمل و نقل هوایی

هر یک از شرکت‌های حمل و نقل برای واردات هوایی از ایتالیا به ایران نرخ مخصوص به خودشان را دارند. پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل با قیمت مناسب را می‌توانید به پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر بسپارید. این پلتفرم واسطه‌ای امن بین شما و شرکت‌های حمل و نقل خواهد بود و با معرفی یک شرکت حمل و نقل معتبر، هزینه‌های حمل بار شما را به حداقل می‌رساند.

 هزینه شرکت حمل و نقل بر هزینه واردات هوایی از ایتالیا به ایران موثر است.

هزینه واردات هوایی از آلمان به ایران

4- فاصله مبدا تا مقصد

میزان مسافت نیز بر هزینه حمل هوایی از ایتالیا به ایران موثر است. هر چقدر فاصله مبدا تا مقصد بیشتر باشد، هزینه حمل هوایی بار بیشتر می‌شود.

اگر می‌خواهید هزینه واردات هوایی از ایتالیا به ایران به‌صورت آنلاین برای شما محاسبه شود، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ حمل هوایی از ایتالیا به ایران

 معرفی انواع روش‌ها برای واردات هوایی از ایتالیا به ایران

واردات هوایی از ایتالیا به ایران به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود.

روش مستقیم برای حمل هوایی کالا از ایتالیا به ایران

روش مستقیم معمولا مناسبترین قیمت را دارند و مدت زمان رسیدن بار کمتر است. پرواز مستقیم معمولا با ایرلاین های ایران مانند ماهان و ایران ایر انجام می شود و در فرودگاه های محدودی پرواز دارد.

روش غیر مستقیم برای حمل هوایی کالا از ایتالیا به ایران

کالاهایی که تحریم هستند و مجوز ورود به صورت مستقیم به ایران را ندارند، باید به صورت غیر مستقیم از ایتالیا به ایران وارد شوند. در این روش، بارها ابتدا به یکی از کشورهای نزدیک به ایران مانند امارات منتقل و سپس به ایران ارسال می‌‌شوند.

برای واردات هوایی از ایتالیا به ایران دو روش مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد.

روش‌های حمل هوایی بار از آلمان به ایران

مزیت واردات هوایی از ایتالیا به ایران چیست؟

اگر حمل بار به روش هوایی از ایتالیا به ایران صورت بگیرد، مدت زمان ارسال آن بسیار کوتاه خواهد بود. سرعت بالای ارسال بار مهم‌ترین مزیت واردات هوایی از ایتالیا به ایران محسوب می‌شود.

معرفی راهی مطمئن برای انجام فرایند واردات هوایی از ایتالیا به ایران

انجام مراحل واردات هوایی از ایتالیا به ایران نیاز به زمان، هزینه و انرژی زیادی دارد. اگر این فرایند را بخواهید خودتان به تنهایی بر عهده بگیرید، قطعا انجام آن پیچیده، چالش‌برانگیز و دشوار خواهد بود. سپردن تمام مراحل حمل هوایی بارتان به یک شرکت حمل و نقل شاید در ابتدا کمی برای شما سخت باشد اما اگر این فرایند را به یک شرکت معتبر بسپارید؛ دیگر نیازی نیست نگران هیچ چیز باشید. پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر با همکاری مجموعه‌ای از کارشناسان متخصص در زمینه حمل و نقل در کنار شما خواهند بود تا بتوانید حمل بار خود را آسان، سریع و با صرف حداقل هزینه انجام دهید. اگر دوست دارید بدانید خدمات فریت فایندر شامل چه مواردی است، قسمت زیر را مطالعه کنید.

  • پشتیبانی و نظارت دقیق برای کلیه مراحل حمل بار
  • معرفی معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل
  • انتخاب مناسب‌ترین روش برای حمل کالای شما
  • ارائه مشاوره‌های تخصصی و رایگان در زمینه تمام امور مربوط به حمل کالا
  • انجام تمام مراحل مربوط به حمل کالا مانند بارگیری، تخلیه بار، گمرک، ترخیص کالا و…
  • شناسایی آنلاین و لحظه‌ای بار
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی برای کاهش خسارت‌های احتمالی به بار
  • اعلام نرخ حمل بار به صورت آنلاین

با فریت فایندر حمل بار خود را ایمن، آسان و ارزان انجام دهید.

حمل هوایی از ایتالیا به ایران

اگر می‌خواهید از مشاوره رایگان کارشناسان فریت فایندر استفاده کنید، همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان

خلاصه‌ای از واردات هوایی از ایتالیا به ایران

ایتالیا یک کشور اروپایی پیشرفته از نظر اقتصادی است که هر ساله حجم زیادی از کالا را به ایران وارد می‌کند. این کالاها بیشتر شامل لوازم الکترونیکی، قطعات ماشین، پوشاک و آثار هنری هستند. مدت زمان ارسال کالا به روش هوایی از ایتالیا به ایران بین 3 تا 5 روز است. البته گاهی ممکن است این زمان تحت تاثیر عواملی مانند ترافیک پروازها، نوع ایرلاین و ناوگان‌های هوایی کم و زیاد شود. اکثر واردات هوایی از ایتالیا به ایران از فرودگاه‌های میلان و رم انجام می‌شود. فرودگاه میلانو مالپنسا و لینیت در شهر میلان ایتالیا واقع شده‌اند. بیشترین میزان حمل و جابه‌جایی بار از طریق فرودگاه میلانو مالپنسا انجام می‌شود. پروازهای این فرودگاه از طریق شرکت هواپیمایی ایزی جت انجام می‌شود.لئوناردو داوینچی- فیومیچینو و چمپینو فرودگاه‌های رم هستند. فرودگاه لئوناردو داوینچی- فیومیچینو کلیه پروازهای داخلی، بین المللی و بر فراز اقیانوس‌ها را پوشش می‌دهد. چمپینو فرودگاهی در 12 کیلومتری رم است که پروازهای داخلی، تجاری و نظامی از طریق آن انجام می‌شود. برای برآورد هزینه حمل هوایی از ایتالیا به ایران باید فاکتورهایی مانند وزن حجمی بار، فاصله مبدا تا مقصد و وزن بار را در نظر گرفت.

اگر در زمینه حمل هوایی بار از ایتالیا به ایران یا هر نوع روش حمل کالا سوالی دارید، می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید و پاسخ خود را از کارشناسان متخصص در فریت فایندر دریافت نمایید.