یکی از واردات‌ موفق و پر‌بازدهی که در ایران اتفاق می‌افتد واردات زمینی از آلمان به ایران است. آلمان با توجه به آنکه قطب صنعتی اروپا محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی در وضعیت پایدار و پیشرفته‌ای قرار دارد؛ بنابراین واردات کالا از این کشور برای ایران فواید اقتصادی فراوانی را به همراه خواهد داشت. در واردات زمینی از آلمان به ایران امتیاز این روش حمل ارزان بودن هزینه آن است. اگر دوست دارید با دیگر ویژگی‌ها و جزئیات این فرایند آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

درخواست مشاوره رایگان و محاسبه حمل آنلاین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مدارک مورد نیاز برای واردات کالا به روش زمینی از آلمان به ایران

  • پکینگ و اینویس به زبان آلمانی و فارسی
  • کارنه تیر که شرکت حمل صادر میکند
  • بارنامه
  • ثبت سفارش کالا ( در صورت نداشتن ثبت سفارش اجازه ورود کالا به کشور داده نمیشود کالا در مرز تخلیه میکنند)

 معرفی انواع روش‌های حمل زمینی از آلمان به ایران

روش مناسب برای حمل زمینی بار شما به حجم و ابعاد بارتان بستگی دارد. حمل زمینی بار از آلمان به ایران به دو روش خرده‌بار و فول تراک انجام می‌گیرد. در قسمت زیر با جزئیات این روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

خرده‌بار

روش خرده‌بار در حالتی کاربرد دارد که حجم بار شما کمتر از یک کامیون باشد. در حمل زمینی به روش خرده‌بار، بار شما تنها بار موجود در کامیون نخواهد بود و بارهای دیگری در کامیون قرار می‌گیرند تا ظرفیت کامیون پر شود. به حمل زمینی بار به روش خرده‌بار به صورت مخفف LTL می‌گویند.

فول تراک

روش فول تراک یا کامیون دربست برای حمل زمینی بارهایی مناسب است که ابعاد آنها به اندازه یک کامیون است. FTL نام اختصاری حمل زمینی بار  به روش فول تراک است.

مقاله‌ای مرتبط با موضوع این مقاله: حمل زمینی از ترکیه به ایران

انواع روش‌های حمل بار برای واردات زمینی از آلمان به ایران

روش خرده بار و فول تراک برای حمل زمینی بار از آلمان به ایران

استعلام نرخ آنلاین زمینی

زمان: مدت زمان حمل کالا از آلمان به ایران به روش زمینی؟

اگر حمل بار شما به روش خرده‌بار باشد، 2 تا 3 هفته زمان لازمست تا بار شما از آلمان به ایران برسد. در صورتی که بار شما به روش فول تراک حمل شود، مدت زمان ارسال بار کوتاه می‌شود و حداکثر 15 روز زمان می‌برد. 

 زمان لازم برای حمل زمینی بار از آلمان به ایران بسته به روش حمل بار متفاوت است.

زمان لازم برای حمل زمینی بار از آلمان به ایران

 عوامل موثر بر هزینه واردات زمینی از آلمان به ایران

برای تعیین هزینه واردات زمینی از آلمان به ایران باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

  • فاصله مبدا تا مقصد

یکی از عواملی که بر هزینه واردات زمینی از آلمان به ایران موثر است فاصله شهر مبدا تا شهر مقصد است. هر چقدر این فاصله بیشتر باشد هزینه حمل زمینی آن بیشتر می‌شود.

  • نوع قرارداد

شما به عنوان صاحب بار باید به مدل قرارداد خود با فروشنده دقت کنید و درباره مدل قرارداد خود اطلاعات کافی کسب کنید. در مقاله اینکوترمز می‌توانید این اطلاعات را به صورت دقیق به دست آورید. در صورتی که می‌خواهید هزینه‌های واردات زمینی از آلمان به ایران به حداقل برسد بهتر است قرارداد خود را از نوع FCA تنظیم کنید. در قرارداد FCA هزینه‌هایی مانند گمرک و بارگیری بر روی کامیون بر عهده فروشنده کالا است. چنان‌چه قرارداد شما از نوع Ex Works باشد هزینه گمرک، بارگیری و حمل از آلمان به ایران با صاحب بار خواهد بود.

مدل قرارداد شما تعیین‌کننده هزینه حمل زمینی بار از آلمان به ایران است.

مدل قرارداد و هزینه حمل زمینی از آلمان به ایران

  • وزن و حجم کالا

 با توجه به وزن بار و روشی که برای حمل آن اتخاذ می‌کنید هزینه حمل بار متفاوت خواهد بود. در روش خرده‌بار واحدی به نام CBM معیار سنجش هزینه حمل بار خواهد بود. این واحد معادل 200 کیلوگرم وزن و 1 متر مکعب حجم است. اگر بار شما بیش از 200 کیلوگرم وزن داشته باشد، هزینه حمل بار را براساس 2CBM در نظر می‌گیرند. در روش حمل فول تراک هزینه هر کامیون دربست به عنوان هزینه حمل زمینی بار شما در نظر گرفته می‌شود.

با در نظر گرفتن عوامل بالا می‌توان به صورت حدودی هزینه واردات زمینی از آلمان به ایران را محاسبه کرد اما برای محاسبه دقیق آن باید از کارشناسان مربوط به حمل و نقل کمک گرفت. در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر کارشناسان متخصص در این زمینه به صورت دقیق و آنلاین محاسبه هزینه واردات زمینی از آلمان به ایران را انجام می‌دهند. برای اطلاع از این هزینه می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

استعلام نرخ آنلاین زمینی

واردات زمینی از آلمان به ایران چه مزیتی را به دنبال دارد؟

واردات زمینی از نظر هزینه نسبت به سایر روش‌های حمل بسیار مقرون به صرفه و ارزان‌تر است و برای کسانی که محدودیت بودجه دارند روش بسیار مناسبی است.

 اگر میخواهید کالایتان رو از ایتالیا به ایران واردات کنید،در مقاله واردات زمینی از ایتالیا به ایران برای شما مفید خواهد بود.

چه کالاهایی از آلمان به ایران وارد می‌شوند؟

کالاهایی که از آلمان به ایران وارد می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • ماشین آلات
  • دارو
  • قطعات ماشین
  • آهن‌آلات و محصولات فولادی
  • محصولات کاغذی

در صورتی که مبدا بار شما در کشور فرانسه قرار دارد، برای آگاه شدن درباره واردات از این کشور مقالهواردات زمینی از فرانسه به ایران را بخوانید.

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

استعلام نرخ آنلاین زمینی

فرایند واردات زمینی از آلمان به ایران را آسان، سریع و ارزان انجام دهید

واردات زمینی از آلمان به ایران یک حمل بار ساده نیست و شما باید این فرایند را به شرکتی بسپارید تا آن را در نهایت دقت و کیفیت به سر‌انجام برساند. در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر شما با خیالی آسوده می‌توانید صفر تا صد فرایند حمل بار خود را به کارشناسان این مجموعه بسپارید. کیفیت بالای خدمات، قیمت مناسب، سرعت بالا و حفظ امنیت کالا از جمله مواردی است که باعث می‌شود تا مشتریان فریت فایندر به استفاده مجدد از خدمات این مجموعه ترغیب شوند. اگر شما فرایند حمل کالای خود را به فریت فایندر بسپارید از خدمات ویژه زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • فریت فایندر بار شما را از درب خانه یا کارخانه تحویل می‌گیرد و به صورت تخصصی بسته‌بندی می‌کند و تا پایان فرایند حمل بار همراه شما خواهد بود.
  • فریت فایندر دارای انبارهای تخصصی جهت نگهداری و حفظ بارهای شماست.
  • فریت فایندر انجام اموری مانند گمرک، ترخیص کالا، بارگیری، تخلیه بار و صدور بیمه‌نامه بین‌المللی را بر عهده می‌گیرد. 
  • خدمات فریت فایندر در مقایسه با سایر رقبا ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر است.
  • با استفاده از فریت فایندر شما می‌توانید از خدمات معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل کالا استفاده کنید.
  • کارشناسان فریت فایندر در هر زمینه از حمل کالا که سوال داشته باشید، پشتیبان شما خواهند بود و به صورت رایگان به شما مشاوره ارائه می‌دهند.

فریت فایندر؛ پلتفرمی برای حمل آسان، ارزان و سریع کالا

حمل سریع، ارزان و آسان کالا از آلمان به ایران

اگر دوست دارید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان فریت فایندر استفاده کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره رایگان و محاسبه حمل آنلاین

 

مقاله مرتبط: واردات دریایی از آلمان به ایران

واردات زمینی از آلمان به ایران چه ویژگی‌ها و شرایطی دارد؟

واردات زمینی از آلمان به ایران یک روش حمل مقرون به صرفه اما کمی زمان‌بر است. انجام فرایند این واردات به‌طور متوسط حدود دو هفته زمان نیاز دارد. برای حمل بار در این واردات از وسایلی مانند کامیون و ترانزیت استفاده می‌کنند. محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی، قطعات ماشین و آهن‌الات از جمله کالاهایی هستند که از آلمان به ایران وارد می‌شوند. اگر حجم بار شما کمتر از کامیون باشد روش حمل آن خرده‌بار و در صورتی که به اندازه یک کامیون باشد به روش فول تراک حمل می‌شود. برای تعیین هزینه واردات زمینی از آلمان به ایران باید تاثیر عواملی همچون روش حمل بار، وزن بار، فاصله مبدا تا مقصد و نوع قرارداد را در نظر گرفت.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید بار خود را از یک کشور اروپایی به ایران منتقل کنید؟