واردات دریایی از آلمان به ایران یک فرصت مناسب برای کسانی است که می‌خواهند بار خود را با هزینه‌ای مناسب و روشی امن جا‌به‌جا کنند. واردات دریایی از آلمان به ایران با روش‌های مختلف و از بندرهای مختلفی در آلمان صورت می‌گیرد. در این مقاله ما قصد داریم درباره هزینه، زمان و روش‌های حمل دریایی بار از آلمان به ایران به صورت کاربردی برای شما صحبت کنیم. اگر دوست دارید با پروسه حمل دریایی بار از آلمان به ایران دقیق و کامل آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

واردات دریایی از آلمان به ایران چه مزیت ویژه‌ای دارد؟

واردات دریایی از آلمان به ایران بهترین روش حمل برای صاحبان باری است که سرعت ارسال بار برایشان اهمیتی ندارد. واردات دریایی نسبت به سایر روش‌های حمل این برتری را دارد که هزینه انجام آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

مقاله مرتبط: واردات هوایی از آلمان به ایران

روش‌های حمل دریایی بار از آلمان به ایران

 حمل دریایی بار شما بسته به اندازه و نوع بار متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی از 2 روش کانتینری و فله‌ای برای حمل دریایی بار از آلمان به ایران استفاده می‌شود. توضیحات این روش‌ها در ادامه با جزئیات بیشتری بیان شده است.   

اگر دوست دارید درباره حمل دریایی از کشورهایی مانند دبی اطلاعات کسب کنید، مقاله حمل دریایی از دبی به ایران را بخوانید.

کانتینری

در روش کانتینری از کانتینرهای 20 و 40 فوتی برای حمل بار استفاده می‌شود. این روش خود به دو روش فول کانتینر و خرده بار دسته‌بندی می‌شود.

1- فول کانتینر یا FCL

روش فول کانتینر برای حمل بارهایی استفاده می‌شود که حجم و اندازه آنها به یک کانتینر است. این روش در مقایسه با روش خرده‌بار سریع‌تر انجام می‌شود و مدت زمان فرایند حمل بار را کوتاه‌تر می‌کند.

2- خرده‌بار یا LCL

در حمل دریایی به روش خرده‌بار حجم بارها به اندازه یک کانتینر نیست و مجموعه‌ای از بارها در کنار هم یک کانتینر را پر می‌کنند. پس از آنکه ظرفیت کانتینر با بارها تکمیل شد، انتقال بار انجام می‌شود. فرایند حمل دریایی به روش خرده‌بار زمان‌بر است و نسبت به روش فول کانتینر با سرعت کمتری انجام می‌شود.

 CBM نام واحدی است که هزینه حمل دریایی بار از آلمان به ایران به روش خرده‌بار را مشخص می‌کند. واحد CBM معادل حجمی به اندازه 1 متر مکعب و وزن 1 تن است. اگر بار شما کمتر از 1 تن وزن داشته باشد، هزینه حمل آن براساس 1 CBM محاسبه می‌شود. باری که بیش از 1 تن وزن دارد حتی در حد 0.1، هزینه حمل آن براساس 2 واحد CBM تخمین زده می‌شود.

FCL و LCL روش‌های کانتینری برای حمل دریایی بار از آلمان به ایران

روش‌های FCL و LCL برای حمل دریایی بار از آلمان به ایران

فله‌ای Bulk

حمل دریایی به روش فله برای بارهایی مانند مواد معدنی، خاک، گندم و شکر به کار می‌رود که حالت فله‌ای دارند. در روش فله‌ای از کشتی‌های فله برای حمل بار استفاده می‌شود.

کشتی‌های فله برای حمل بارهای فله‌ای به کار می‌روند.

کشتی های فله وسیله‌ای برای حمل دریایی بار از آلمان به ایران

انجام واردات دریایی از ایتالیا با روش‌های فله، خرده‌بار و کامیون دربست صورت می‌گیرد. اطلاعات بیشتر در این‌باره را در مقاله واردات دریایی از ایتالیا به ایران  بخوانید.

واردات دریایی از آلمان به ایران از چه بنادری آغاز می‌شود؟

حمل دریایی بار از آلمان به ایران از طریق بنادر زیر در آلمان صورت می‌گیرد:

  • هامبورگ

شهر هامبورگ در آلمان با بندر معروف خود یعنی هامبورگ شناخته می‌شود. این شهر در آلمان دارای 1700 شرکت حمل و نقل است.  

بندر هامبورگ

بندر هامبورگ مبدایی برای واردات دریایی از آلمان به ایران

  • برمن
  • کلن
  • دویسبورگ

اگر مبدا بار شما در کشور چین قرار دارد، مطالعه مقاله حمل دریایی از چین به ایران را از دست ندهید.

زمان واردات دریایی از آلمان به ایران تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

انجام فرایند واردات دریایی از آلمان به ایران زمان‌بر و نسبتا طولانی است. زمان انجام این فرایند تحت تاثیر عوامل زیر کم یا زیاد می‌شود:

  • مستقیم و غیر مستقیم بودن مسیر حمل دریایی
  • فاصله مبدا تا مقصد
  • اتفاقات سیاسی
  • افزایش هزینه بیمه 

اگر دوست دارید درباره واردات از آلمان به ایران به روش زمینی اطلاعاتی دقیق کسب کنید، مقاله واردات زمینی از آلمان به ایران را بخوانید.

چه عواملی بر هزینه واردات دریایی از آلمان به ایران موثر هستند؟

هزینه واردات دریایی از آلمان به ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این عوامل عبارتست از

  • وزن بار

در حمل دریایی از آلمان به ایران هر چقدر وزن بار شما بیشتر باشد، هزینه حمل آن کمتر خواهد شد.

  • نوع قرارداد

نوع قراردادی که شما با فروشنده تنظیم می‌کنید، میزان هزینه واردات دریایی از آلمان به ایران را برای شما مشخص می‌کند. چنان‌چه قرارداد شما از نوع FOB باشد، مسئولیت پرداخت هزینه‌هایی مانند حمل بار از کارخانه تا بندر، گمرک آلمان و بارگیری بر روی کشتی بر عهده فروشنده است. مدل دیگری از قرارداد به نام Ex Works وجود دارد که طبق قوانین آن هزینه حمل از کارخانه تا بندر آلمان، گمرک آلمان، بارگیری بر روی کشتی و حمل بار از آلمان به ایران با صاحب بار خواهد بود.

نوع قرارداد بر هزینه واردات دریایی از آلمان به ایران موثر است.

نوع قرارداد و هزینه حمل دریایی از آلمان به ایران

 

  • شرکت حمل و نقل دریایی

هر یک از شرکت‌های حمل و نقل دریایی برای حمل بار از آلمان به ایران نرخ متفاوتی دارند. اگر می‌خواهید هزینه حمل بار از آلمان به ایران با حداقل قیمت برای شما تمام شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم از پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر کمک بگیرید. این پلتفرم معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل دریایی را با مناسب‌ترین قیمت‌ها به شما معرفی می‌کند.

  • فاصله مبدا تا مقصد

هر چقدر که فاصله مبدا تا مقصد در مسیر دریایی آلمان تا ایران بیشتر باشد، هزینه حمل دریایی آن بیشتر خواهد شد.

اگر مبدا بار شما در فرانسه باشد، می‌توانید از روش دریایی نیز برای واردات آن استفاده کنید. در مقاله واردات دریایی از فرانسه به ایران از روش، مدت زمان و هزینه این واردات آگاه شوید.

اگر می‌خواهید هزینه حمل دریایی از آلمان به ایران به صورت آنلاین و دقیق برای شما محاسبه شود، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ حمل دریایی از آلمان به ایران

 

خدمات پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر برای واردات دریایی از آلمان به ایران

انجام پروسه واردات دریایی از آلمان به ایران به دقت، صرف زمان و انرژی نیاز دارد که از عهده شما به تنهایی قطعا خارج است. کلیه مراحل حمل دریایی از آلمان به ایران را می‌توانید به پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر بسپارید. این پلتفرم تمام امور تخصصی مربوط به حمل بار شما را با هر روشی که باشد صفر تا صد با بهترین کیفیت انجام می‌دهد. تلاش مجموعه فریت فایندر با این هدف است که کالای شما با سرعت بالا، هزینه اندک و رعایت استانداردهای بین‌المللی جابه‌جا شود.

فریت فایندر؛ پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی برای حمل ایمن و سریع کالای شما

انجام واردات دریایی از آلمان به ایران با پلتفرم فریت فایندر

فریت فایندر در راستای هدف خود خدمات زیر را به شما عزیزان ارائه می‌دهد:

انجام کلیه مراحل حمل بار مانند تحویل بار از درب کارخانه، بارگیری، تخلیه بار، انبارداری، بسته‌بندی تخصصی بار، امور تشریفاتی گمرک و تخیص کالا

  • به حداقل رساندن هزینه‌های حمل کالا با معرفی معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل
  • ارائه مشاوره تخصصی و رایگان 
  • معرفی مناسب‌ترین روش برای حمل بار
  • اعلام نرخ حمل بار به صورت آنلاین
  • ردیابی آنلاین کالای شما

در صورتی که برای حمل و واردات بار خود سوال و دغدغه‌ای دارید، بر روی لینک زیر کلیک کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان فریت‌فایندر بهره‌مند شوید:

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص

کلام آخر

یکی از روش‌هایی که می‌توان بار را از آلمان به ایران منتقل کرد حمل دریایی است. این روش نسبت به سایر روش‌های حمل کمی زمان‌بر اما از نظر قیمت مقرون به صرفه است. حمل دریایی بار از آلمان به ایران به روش کانتینری و فله‌ای صورت می‌گیرد. در صورتی که بار شما حالت فله داشته باشد از طریق کشتی‌های فله جا‌به‌جا می‌شود. در روش کانتینری از کانتینرهای 20 و 40 فوت برای انتقال بار استفاده می‌شود. این روش خود به 2 دسته فول کانتینر و خرده‌بار دسته‌بندی می‌شود. اگر بار شما به اندازه یک کانتینر باشد، روش حمل آن فول کانتینر و در صورتی که وزن آن کمتر از 1 کانتینر باشد، روش حمل خرده‌بار خواهد بود. مبدا بار برای حمل دریایی از آلمان یکی از بنادر هامبورگ، دیسمن، ببرمن، کلن و دویسبورگ است. هزینه فرایند واردات دریایی از آلمان به ایران با توجه به عواملی مانند وزن بار، نوع قرارداد، شرکت حمل و نقل و فاصله مبدا تا مقصد متفاوت خواهد بود.

اگر شما بخواهید بار خود را از آلمان به ایران منتقل کنید چه روشی را انتخاب می‌کنید؟ دریایی یا هوایی؟