حمل وسایل منزل و اسباب‌کشی دغدغه‌ و زحمت‌های مخصوص به خودش را دارد؛ به ویژه اگر از کشوری به کشور دیگر انجام شود. هر ساله مهاجران ایرانی زیادی در ترکیه تصمیم می‌گیرند تا به ایران بازگردند و وسایل منزلشان را به ایران منتقل کنند. حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران فرایند مهمی است که تمامی مراحل آن باید با دقت و نظارت یک شرکت حمل‌و‌نقل معتبر انجام شود. در این قسمت از مقاله فریت فایندر، فرایند حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم تا شما بتوانید وسایل خود را با کمترین دغدغه و در نهایت آرامش جا‌به‌جا کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

آیا حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران را می‌توان در قالب بار مسافری انجام داد؟

لوازم منزل به دلیل وزن بالایی که دارند، در قالب بار مسافری جا‌به‌جا نمی‌شوند. اگر مسافری بخواهد وسایل منزل خود را از ترکیه به ایران به صورت بار مسافری منتقل کند، باید جریمه سنگینی را به دلیل اضافه‌بار پرداخت کند.

 برای حمل وسایل از ترکیه به ایران باید چه مراحلی را طی کرد؟

برای آنکه وسایل منزل شما از ترکیه به ایران منتقل شود، بایستی مراحل زیر انجام شود:

1- بازدید کارشناسی و تخصصی از وسایل

قبل از آنکه حمل و جا‌به‌جایی وسایل شما از ترکیه به ایران صورت بگیرد، ابتدا باید کارشناسان متخصص در زمینه حمل‌و‌نقل، وسایلتان را رویت کنند تا بتوانند شما را به‌درستی راهنمایی کنند. به‌طور مثال کارشناسان متخصص در شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی فریت فایندر ابتدا از وسایل شما بازدید می‌کنند و بر‌اساس بازدید خود به شما مشاوره‌های تخصصی در زمینه روش حمل مناسب، نوع بسته‌بندی و میزان هزینه انتقال ارائه می‌دهند.

2- بسته‌بندی اصولی وسایل

مهم‌ترین مرحله برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران، بسته‌بندی اصولی و تخصصی وسایل است. اگر بسته‌بندی وسایل شما غیر‌اصولی انجام شود، احتمال آنکه وسایلتان آسیب ببینند بسیار بالاست. در فریت فایندر تلاش تمام همکاران این مجموعه بر این موضوع است که با به‌روزترین امکانات و ایمنی کامل بسته‌بندی وسایل شما انجام شود و کوچکترین آسیبی به آنها وارد نشود.

بسته‌بندی اصولی وسایل

ارسال لوازم منزل به ترکیه و بسته‌بندی وسایل

3- تهیه لیست از بسته‌بندی لوازم منزل

پس از آنکه بسته‌بندی وسایل انجام شد، باید لیستی دقیق و کامل از تعداد جعبه‌های بسته‌بندی شده و محتویات بسته‌‌بندی‌ها تهیه شود. در این لیست باید جعبه‌های بسته‌بندی به صورتی کاملا واضح و مشخص شماره‌گذاری شوند. لیست بسته‌بندی وسایل لازم است به دو زبان فارسی و ترکی ترجمه شود زیرا این لیست باید به گمرک مبدا و مقصد یعنی ایران و ترکیه تحویل داده شود. تاکید فراوان ما بر تهیه لیست از بسته‌بندی به صورت دقیق به این دلیل است که مسئولان گمرک در ایران و ترکیه این لیست را با محتویات بسته‌بندی‌ها به دقت بررسی می‌کنند و تطابق آنها را می‌سنجند. 

در فریت فایندر فرایند تهیه و تنظیم لیست بسته‌بندی وسایل به‌صورت دقیق و کامل از طریق کارشناسان متخصص انجام می‌شود تا بررسی آن توسط گمرک با مشکلی مواجه نشود.

مقاله مرتبط: اسباب کشی در استانبول با روشی آسان، سریع و امن

تهیه لیست از بسته‌بندی لوازم منزل

تهیه لیست از بسته‌بندی یکی از مراحل حمل وسایل از ترکیه به ایران

4- مراجعه به کنسولگری ایران در ترکیه

پس از آنکه لیست بسته‌بندی را تهیه کردید، این لیست را باید به کنسولگری ایران در یکی از شهرهای ترکیه مانند آنکارا تحویل دهید. در کنسولگری ایران در ترکیه علاوه بر لیست بسته‌بندی، ارائه مدارکی مبنی بر اقامت شما در ترکیه الزامی‌ است. با تحویل این مدارک، کنسولگری نامه‌ای برای گمرک ایران تنظیم می‌کند و در آن درخواست شما برای انتقال وسایل از ترکیه به ایران درج می‌شود. وجود این نامه باعث می‌شود تا هزینه‌های گمرک شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند. 

کنسولگری ایران در ترکیه و مراحل حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

اگر طی کردن مراحل مراجعه به کنسول‌گری ایران و ترکیه برای شما پیچیده است، برای درک بهتر این مراحل و دریافت مشاوره رایگان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره رایگان

5- بارگیری وسایل در کامیون  و ارسال به گمرک

پس از انجام کارهای مربوط به کنسولگری، در کامیون بارگیری انجام می‌شود و بارها به گمرک ارسال می‌شوند تا بازرسی و تگ‌‌گذاری آنها انجام شود. در نظر داشته باشید که کامیون‌ها 2.60 تن قابلیت بارگیری دارند و در صورتی که لوازم شما از نظر حجم و وزن در کامیون جا نگیرند، باید از ماشین‌های ترانزیت برای بارگیری استفاده کرد.

بارگیری وسایل در کامیون

حمل اثاثیه منزل از تبریز به ترکیه و بارگیری در کامیون

6- سم‌پاشی کردن وسایل و صدور گواهی سمپاشی

 اگر وسایل شما از جنس چوب خام، پالت و مصنوعات چوبی باشند، بر‌اساس قوانین ترکیه باید از طریق گاز، قرص‌های مخصوص و درجه حرارت مشخص سمپاشی شوند و از شرکت‌های معتبر دفع آفات نباتی گواهی سمپاشی دریافت کنند. ممکن است فکر کنید سم‌پاشی کردن وسایل چه ضرورتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در صورتی که وسایل شما نیاز به سمپاشی داشته باشند اما سمپاشی نشوند و گواهی آن را دریافت نکنند، باید جریمه زیادی را بابت عدم سمپاشی وسایل بپردازید.

7- بازرسی وسایل به وسیله سگ مواد‌یاب

وسایل شما قبل از انتقال به ایران باید توسط سگ‌های مواد‌یاب بازرسی شود. پس از این بازرسی، وسایلتان در ماشین بارگیری و سپس پلمپ می‌شود.

بازرسی وسایل با سگ مواد‌یاب

بازرسی وسایل به وسیله سگ موادیاب یکی از مراحل حمل اثاثیه منزل از استانبول به تهران

8- صدور بیمه‌نامه بین‌المللی بار

 یکی از مراحل مهم در انتقال وسایل از ترکیه به ایران، صدور و ترجمه بیمه‌نامه بین‌المللی براساس ارزش قیمتی و لیست بسته‌‌بندی بار شماست.

9- صدور بارنامه زمینی بار

برای حمل وسایل از ترکیه به ایران باید بارنامه زمینی صادر شود. این بارنامه باید در سه نسخه برای فرستنده، گیرنده و متصدی حمل بار تهیه شود. فریت فایندر با معرفی یک شرکت حمل و نقل معتبر قادر است شما را برای صدور بارنامه زمینی کمک کند.

خدمات فریت فایندر برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

فریت فایندر یک پلتفرم حمل‌و‌نقل بین‌المللی است که با معرفی معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل، صفر تا صد حمل وسایل منزل شما را از ترکیه به ایران بر عهده می‌گیرد. فریت فایندر تمام امور مربوط به انتقال وسایل شما از ترکیه به ایران را با روشی ایمن، در کوتاه‌ترین زمان و با هزینه مناسب انجام می‌دهد و متعهدانه پیگیری می‌کند. عوامل مجموعه فریت فایندر خدمات زیر را در نهایت کیفیت و دقت برای شما ارائه می‌دهند تا برای جابه‌جایی وسایل خود ذره‌ای دغدغه نداشته باشید.

  • بازدید کارشناسان حمل‌و‌نقل فریت فایندر از وسایل 
  • ارائه مشاوره‌های تخصصی درباره روش مناسب حمل، بسته‌بندی ایمن و تهیه لیست بسته‌بندی با کمترین هزینه
  • استعلام نرخ حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران به صورت آنلاین
  • بسته‌بندی تخصصی و ایمن وسایل و تهیه لیست بسته‌بندی
  • بارگیری وسایل از درب منزل تا گمرک ترکیه
  • نگه‌داری وسایل در انبارهای اختصاصی فریت فایندر در ترکیه
  • کمک در کارهای اداری مربوط به سفارتخانه 
  • ارسال وسایل به نزدیکترین گمرک در محل اقامت شما در ایران
  • کمک در امور مربوط به ترخیص کالا
  • صدور بارنامه و بیمه‌نامه بین‌المللی
  • ردیابی لحظه‌ای وسایل 

انجام صفر تا صد حمل وسایل از ترکیه به ایران با خدمات فریت فایندر

هزینه باربری ترکیه به ایران در شرکت های حمل و نقل معتبر

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فریت فایندر، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره تخصصی و رایگان

 معرفی و بررسی انواع روش‌های حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران با دو روش هوایی و زمینی امکان‌پذیر است. اگر بخواهید روش حمل مناسبی را برای وسایل خود انتخاب کنید، باید به ویژگی‌ها، مدت زمان و هزینه هر یک از روش‌ها توجه کنید. در ادامه با جزئیات این روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

1- حمل هوایی وسایل منزل از ترکیه به ایران

حمل هوایی وسایل از ترکیه به ایران برای افرادی مناسب است که سرعت ارسال بار برایشان اهمیت زیادی دارد. هزینه حمل هوایی بار از ترکیه به ایران براساس وزن وسایل تعیین می‌شود و نسبت به روش زمینی بسیار بالاتر است. در نظر داشته باشید که در حمل هوایی وسایل منزل، محدودیت‌هایی وجود دارد و وسایلی مانند یخچال از طریق هواپیما جا‌به‌جا نمی‌شوند؛ مگر آنکه گاز یخچال تخلیه شود.

 

حمل هوایی وسایل از ترکیه به ایران

حمل هوایی وسایل منزل از ترکیه به ایران

اگر می‌خواهید از هزینه حمل وسایل خود از ترکیه به ایران به روش هوایی مطلع شوید، همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ حمل هوایی وسایل از ترکیه به ایران

مقاله مرتبط: هزینه حمل بار از چین به ایران را دقیق و آنلاین محاسبه کنید

2- حمل زمینی وسایل از ترکیه به ایران

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران، حمل زمینی است. حمل زمینی وسایل از ترکیه به ایران از قسمت شمال غرب کشور یعنی بازرگان صورت می‌گیرد و در مقایسه با روش هوایی هزینه کمتری دارد. مدت زمان لازم برای حمل زمینی وسایل منزل از ترکیه به ایران بین 7 تا 10 روز است.

حمل زمینی وسایل از ترکیه به ایران

 حمل بار از استانبول به تهران با اتوبوس

 روش‌های انجام حمل زمینی وسایل از ترکیه به ایران 

 حمل زمینی وسایل از ترکیه به ایران با توجه به حجم و ابعاد وسایل از طریق روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. این روش‌ها شامل

  • خرده‌بار

اگر حجم وسایل منزل شما کمتر از یک خودرو ترانزیت باشد، حمل زمینی آنها باید از طریق روش خرده‌بار انجام شود. خرده‌بار برای حمل زمینی وسایل، روش نسبتا زمان‌بری است زیرا باید وسایل دیگری به همراه وسایل شما در ماشین باربری قرار بگیرند و ظرفیت آن را کامل پر کنند. این زمان ممکن است حتی تا یک ماه طول بکشد. مزیت هزینه حمل زمینی وسایل به روش خرده‌بار بر روش دربست این است که هزینه آن کمتر است.

  • دربست

اگر وسایل شما شرایط زیر را داشته باشد، باید از روش دربست برای حمل زمینی آنها استفاده کنید یعنی خودروی ترانزیت به صورت دربست برای حمل وسایل شما استفاده شود.

  • وسایلی که حساس هستند و حمل آنها نیاز به دقت بالایی دارند. این‌گونه وسایل را نمی‌توان با سایر بارها در یک خودروی ترانزیت جای داد زیرا ممکن است آسیب ببینند.
  • وسایلی که حجم و ابعاد آنها به‌گونه‌ای است که ظرفیت یک یا چند خودروی ترانزیت را کامل پر می‌کنند.

                    حمل وسایل از ترکیه به ایران روش دربست

فریت بار از ترکیه به ایران

هزینه حمل لوازم منزل از ترکیه به ایران

برای هزینه حمل زمینی لوازم منزل از ترکیه به ایران نمی‌توان عدد مشخصی را ذکر کرد. این هزینه بسته به عواملی مانند وزن جسم، روش حمل و فاصله مبدا تا مقصد متفاوت خواهد بود. اگر بخواهید این هزینه به صورت دقیق و آنلاین برای شما محاسبه شود، می‌توانید از کارشناسان پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر کمک بگیرید.

استعلام نرخ حمل زمینی وسایل از ترکیه به ایران

مقاله مرتبط: هزینه ارسال کالا از دبی به ایران را دقیق محاسبه کنید

سخن آخر

گاه شرایطی پیش می‌آید که مهاجران ایرانی در ترکیه باید به ایران بازگردند. در چنین شرایطی اولین دغدغه مهاجران، حمل و جابه‌جایی وسایلشان خواهد بود. برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران دو روش هوایی و زمینی وجود دارد. هوایی یک روش حمل سریع و در عین حال پر‌هزینه است که برای انتقال برخی وسایل مانند یخچال محدودیت دارد. حمل زمینی روش حملی زمان‌‌بر و از نظر هزینه مقرون به صرفه است که با دو روش خرده‌بار و دربست انجام می‌شود. در روش خرده‌بار، وسایل شما به همراه وسایل دیگر در کانتینر قرار می‌گیرند اما در روش دربست خودروی حمل بار به صورت دربست برای جا‌به‌جایی وسایل شما به کار می‌رود.

برای حمل وسایل از ترکیه به ایران باید مراحلی مانند بازدید کارشناسی از وسایل، انتخاب کانتینر، بسته‌بندی وسایل، تهیه لیست از بسته‌بندی، صدور بیمه‌نامه، بارنامه، بازرسی و سمپاشی وسایل انجام شود. تمامی این مراحل را شما می‌توانید به پلتفرم حمل‌و‌نقل بین‌المللی فریت فایندر بسپارید و از مشاوره تخصصی کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

آیا شما تجربه حمل وسایل خود را از یک کشور به کشوری دیگر داشته‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، از تجربه خود برای ما بنویسید.