خوشبختانه یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی اروپا یعنی ترکیه در مجاورت کشور ما قرار دارد. نزدیکی ترکیه به ایران و مرغوب بودن کالاهای ترکیه فرصتی مناسب را برای تاجران ایرانی فراهم کرده تا به واردات کالا بپردازند. برای تاجران ایرانی یکی از مهم‌ترین مسائل واردات کالا از ترکیه به ایران انتخاب روش حمل مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. برای ارسال بار از ترکیه به ایران سه روش زمینی، هوایی و ریلی وجود دارد. اگر می‌‌خواهید کالای شما از ترکیه به ایران با سرعت و امنیت بالا منتقل شود، بهتر است از حمل هوایی استفاده کنید. در ادامه این مقاله از نحوه هزینه، مدت زمان و ویژگی‌های منحصر به فرد حمل هوایی از ترکیه به ایران اطلاعات کاملی را کسب می‌کنید. بعد از مطالعه این مقاله شما می‌توانید ارزیابی کاملی نسبت به حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران داشته باشید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ویژگی‌ها و امتیازات حمل هوایی از ترکیه به ایران

اگر حمل هوایی کالا برای شما روشی هزینه‌بر به نظر می‌‌آید احتمالا از مزایا و ویژگی‌های این روش به‌طور کامل باخبر نیستید. در قسمت زیر ویژگی‌ها و امتیازات حمل هوایی بار از ترکیه به ایران شرح داده شده است.

  • مدت زمان کوتاه و سرعت بالای ارسال هوایی

زمان ارسال بار از ترکیه به ایران به‌ صورت هوایی بسیار کوتاه است و بین 1 تا دو روز طول می‌کشد.

  • امنیت بالا و آسیب نرسیدن به کالا در حمل هوایی

کالاهایی که از طریق حمل هوایی از ترکیه به ایران منتقل می‌شوند، به صورت تخصصی بسته‌بندی و پالت‌بندی می‌شوند؛ بنابراین احتمال آسیب رسیدن به آنها بسیار کم است.

مقاله مرتبط: حمل هوایی از چین به ایران

سرعت بالا از ویژگی‌های انتقال بار هوایی از ترکیه به ایران

فرودگاه‌های مخصوص ارسال بار از ترکیه به ایران

فرودگاه هر یک از شهرهای ترکیه قابلیت ارسال بار از ترکیه به ایران را دارند. این فرودگاه‌ها در قسمت زیر ذکر شده است:

  • فرودگاه آتاتورک استانبول
  • فرودگاه بین‌المللی عدنان مِندرس در ازمیر
  • فرودگاه شاکیرپاشا آدانا در شهر آدانا
  • فرودگاه دالامان در دالامان ترکیه
  •  فرودگاه اوگوزلی در شهر غازی عینتاب
  • اَسَن ‌بوغا در آنکارا
  • فرودگاه آنتالیا

مقاله مرتبط: اسباب‌کشی در استانبول با روشی آسان و بی‌دردسر

کدام یک از فرودگاه‌های ترکیه برای ارسال بار از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟

اگر می‌خواهید هزینه حمل هوایی بار شما از ترکیه به ایران کاهش پیدا کند، بهتر است بارهای خود را از فرودگاه استانبول به ایران منتقل کنید. در استانبول به دلیل تعدد درخواست حمل بار و پروازها، هزینه حمل هوایی بار نسبت به سایر فرودگاه‌های ترکیه کمتر است.

ممکن است بار شما در شهرهای مختلفی از ترکیه وجود داشته باشد، در این حالت پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر به کمک شما می‌آید تا بتوانید بار خود را از فرودگاه استانبول بارگیری کنید. فریت فایندر ارزان‌ترین پروازهای داخلی یعنی ماهان و ایران ایر را برای انتقال بار شما انتخاب می‌کند و تمام امور گمرکی مربوط به حمل کالای شما را انجام می‌دهد.

روش دیگری که برای حمل بار شما از ترکیه به ایران وجود دارد، حمل ریلی است. جزئیات این روش حمل را در مقاله حمل ریلی از ترکیه به ایران بخوانید.

قیمت حمل بار از ترکیه به ایران

عوامل موثر بر هزینه حمل هوایی از ترکیه به ایران

هزینه حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود و به همین دلیل عددی ثابت و قطعی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.

1- نوع کالا

نوع کالایی که شما قصد دارید از ترکیه به ایران وارد کنید، بر هزینه ارسال آن موثر است. کالاهای ارسالی در دو دسته خطرناک و عادی قرار می‌گیرند. هزینه حمل کالاهای خطرناک با توجه به حساسیت در مراقبت آنها، نسبت به کالاهای عادی بیشتر است. برای آشنایی بیشتر با کالاهای خطرناک مقاله آشنایی کامل با کالاهای خطرناک را بخوانید.

 

هزینه حمل هوایی از ترکیه به ایران برای کالاهای خطرناک و عادی

2- وزن حجمی و جرمی کالا

وزن کالا از نوع حجمی و جرمی بر مقدار هزینه حمل بار هوایی تاثیر می‌گذارد. وزن جرمی بار همان عددی است که بر روی ترازوی دیجیتال با قرار‌گیری بار نمایش داده می‌شود. وزن حجمی کالا از طریق فرمول در تصویر زیر به دست می‌آید. پس از مشخص شدن مقدار وزن جرمی و حجمی، هر یک از وزن‌ها که مقدار بیشتری داشت، معیاری برای تعیین هزینه حمل کالا خواهد بود.

وزن حجمی بار عاملی موثر بر هزینه حمل هوایی از ترکیه به ایران

3- نوع قرارداد با فروشنده

مدل قرارداد شما با فروشنده کالا، تعیین‌کننده هزینه حمل هوایی کالا و بار خواهد بود. به‌طور مثال اگر قرارداد شما از نوع FCA باشد، هزینه بارگیری، فرودگاه و گمرک کالا بر عهده فروشنده کالاست. Ex Works نوع دیگری از قرارداد است که بر‌اساس آن خریدار و صاحب کالا موظف است تمام هزینه‌های حمل هوایی کالا (بارگیری، فرودگاهی و گمرک) را پرداخت کند. جزئیات این قرارداد را می‌توانید در مقاله اینکوترمز مطالعه کنید.

قرارداد FCA عاملی برای تعیین هزینه کارگو از ترکیه به ایران

4- مسافت مبدا و مقصد

کالای شما با توجه به اینکه از کدام شهر ترکیه به کدام شهر ایران وارد می‌شود، هزینه حمل متفاوتی خواهد داشت. هر چقدر فاصله بین مبدا در ترکیه با مقصد در ایران بیشتر باشد، هزینه حمل هوایی افزایش می‌یابد.

اگر دوست دارید هزینه حمل کالای شما از ترکیه به ایران به حداقل برسد، بهتر است از روش حمل زمینی استفاده کنید. در مقاله حمل زمینی از ترکیه به ایران با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید درباره روش حمل زمینی اطلاعاتی تخصصی کسب کنید.

5- اخذ مجوز برای ورود کالا

هزینه حمل هوایی کالاهایی مانند آرایشی بهداشتی که برای ورود به کشور دیگر نیاز به مجوز دارند، بیشتر است زیرا اخذ مجوز این کالاها با پرداخت هزینه همراه است.

اگر دوست دارید بدانید حمل کالاهایی مانند وسایل منزل چگونه از ترکیه به ایران منتقل می‌شود، مقاله توضیحاتی جامع درباره حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران را مطالعه کنید.

6- نرخ ارز

افزایش یا کاهش نرخ ارز بر هزینه حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران تاثیر مستقیم دارد.

محاسبه فوری و آنلاین قیمت حمل بار از ترکیه به ایران

با توجه به اینکه عوامل متعددی بر هزینه حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران موثر هستند، محاسبه دقیق این هزینه قطعا برای شما آسان نخواهد بود. در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر این هزینه به‌صورت آنلاین به شما اعلام می‌شود. برای اطلاع دقیق از این هزینه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام فوری نرخ حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران

برای استعلام هزینه حمل هوایی در لینک بالا، شما باید مشخصات بار را مانند مبدا، مقصد بارگیری، وزن کالا و اطلاعات شخصی خودتان را  وارد کنید.

فرایند حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران با سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش

فرایند حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران نیاز به تجربه، دانش و صرف زمان دارد. در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی  فریت فایندر مجموعه‌ای از افراد با‌تجربه و متخصص گردهم آمده‌اند تا صفر تا صد حمل کالای شما را با روشی به‌صرفه و در کمترین زمان انجام دهند. خدماتی که پلتفرم فریت فایندر در اختیار صاحبان کالا برای حمل هوایی قرار می‌دهد به شرح زیر است:

  • محاسبه هزینه حمل هوایی کالا از ترکیه به ایران به صورت آنلاین
  • پیدا کردن پروازهای ارسال بار با مناسب‌ترین قیمت
  • انتخاب بهترین و معتبرترین شرکت‌ حمل و نقل برای حمل کالای شما
  • تحویل کالا از درب کارخانه
  • بسته‌بندی تخصصی کالا
  • صدور بیمه حمل و نقل بین‌المللی
  • انجام مراحل ترخیص و گمرکی بار
  • ردیابی آنلاین بار

حمل بار از ترکیه به ایران زمینی و هوایی

اگر می‌خواهید برای حمل کالای خود از کارشناسان متخصص در زمینه حمل و نقل بین‌المللی کمک بگیرید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره رایگان

حمل هوایی بار از ترکیه به ایران؛ روش حملی ایمن و سریع 

اگر بار شما باید از ترکیه به ایران وارد شود و مدت زمان سریع ارسال بار برای شما اهمیت دارد، برای انتخاب روش حمل هوایی تردید نکنید. واردات کالا از ترکیه به ایران با روش حمل هوایی بیش از دو روز طول نمی‌کشد. حفظ سلامت کالا و امکان ارسال کالاهای فاسدشدنی از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای حمل هوایی بار از ترکیه به ایران است. هزینه حمل هوایی بار از ترکیه به ایران تحت تاثیر عواملی همچون وزن حجمی و جرمی بار، مدل قرارداد با تامین‌کننده کالا، نرخ ارز و فاصله مبدا تا مقصد تعیین می‌شود. این هزینه با توجه به مزایایی که حمل هوایی در اختیار شما قرار می‌دهد، کاملا مقرون به صرفه است. اگر بار شما از طریق فرودگاه استانبول به ایران منتقل شود، هزینه ارسال بار نسبت به فرودگاه‌های دیگر ترکیه کمتر خواهد شد.

اگر درباره حمل هوایی بار از ترکیه به ایران دغدغه یا سوالی دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسان فریت فایندر  به شما پاسخ می‌دهند.