اگر شما در ترکیه کالایی دارید و برایتان مهم است که کالا با قیمتی مناسب به دستتان برسد، حمل زمینی برای شما بهترین روش حمل خواهد بود. برای استفاده از روش حمل زمینی از ترکیه به ایران شما باید اطلاعاتی در زمینه مدت زمان ارسال بار، مدارک لازم برای ورود کالا به ایران و میزان هزینه حمل داشته باشید. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر درباره تمامی این موارد، توضیحاتی شفاف و کامل ارائه داده‌ایم تا شما بتوانید حمل کالاهای خود را به دور از هر گونه نگرانی و دغدغه انجام دهید.

راهنمای دسترسی سریع به مطالب این مقاله

حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران با چه وسایل حمل و نقلی صورت می‌گیرد؟

انتقال کالاها از ترکیه به ایران به صورت زمینی از طریق دو نوع وسیله حمل و نقل صورت می‌گیرد. این دو وسیله شامل موارد زیر هستند

  • کامیون‌ها؛ بهترین وسیله برای حمل خرده بار از ترکیه به ایران

اگر بار شما بین 3 تا 6 تن وزن داشته باشد، برای انتقال زمینی آن از ترکیه به ایران از کامیون‌ها استفاده می‌شود. این کامیون‌ها ابعادی به طول 6 متر، عرض و ارتفاع 2.30 متر دارند.

  • ترانزیت‌ها؛ وسیله‌ای مناسب برای حمل زمینی کالاهای سنگین

ترانزیت‌ها همان کامیون‌های 18 چرخی هستند که قادرند تا 24 تن کالا را از ترکیه به ایران وارد کنند. ابعاد ترانزیت‌ها از کامیون‌ها بیشتر است و طولی به اندازه 12 متر دارند. ارتفاع و عرض ترانزیت‌ها 2.35 متر است.

حمل بار از استانبول به تهران با اتوبوس ترانزیت و کامیون

از کدام شهرهای ترکیه به ایران می‌توان کالاها را به صورت زمینی منتقل کرد؟

 تقریبا از تمامی شهرهای ترکیه می‌توان انتقال بار به ایران را به صورت زمینی انجام داد. استانبول، مرسین، ازمیر و بورسا از جمله معروف‌ترین شهرهای ترکیه برای حمل زمینی کالا به ایران هستند. کالاها از این شهرهای ترکیه به کلیه شهرهای ایران مانند تهران، بازرگان، اصفهان و تبریز منتقل می‌شوند.

شهرهای انتقال بار زمینی در ترکیه

برای حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران وجود چه مدارکی الزامیست؟

بار شما برای آنکه از طریق حمل زمینی از ترکیه به ایران منتقل شود، نیاز به ارائه مدارکی دارد. نقص هر یک از مدارک بار باعث می‌شود تا ورود کالای شما به ایران با مشکل مواجه شود.

مدارک لازم برای حمل بار از ترکیه به ایران زمینی

  • INVOICE

INVOICE در‌واقع همان صورت‌حساب یا فاکتور کالاست. در INVOICE مبلغی را که خریدار کالا باید به فروشنده بپردازد، تعیین و نوشته می‌شود.

  • Packing List

Packing List سندی برای توضیح دقیق مشخصات کالا است. در Packing List مواردی مانند نوع بسته‌بندی، وزن حجمی و جرمی کالا، تعداد کالا و سایر مشخصات کالا ذکر می‌شود.

  •  ثبت سفارش

اگر کالای شما از نوع تجاری است، باید در اولین فرصت برای کالای خود ثبت سفارش را انجام دهید؛ در غیر این صورت کالای شما اجازه ورود به ایران را پیدا نمی‌کند.

ثبت سفارش برای حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران

  • کارت اقامت

در صورتی که کالای شما از نوع لوازم منزل است، برای حمل زمینی لوازم خود به ایران باید کارت اقامت ارائه دهید و از وزارت خارجه ایران نامه‌ای را جهت ورود کالا به ایران دریافت کنید.

  • بارنامه

بارنامه کالا بایستی از طرف شرکت حمل و نقل صادر شود و در حکم سند حمل و رسید برای کالاست. در بارنامه مواردی مانند مشخصات کالا، نام شرکت حمل، مبدا، مقصد، نام گیرنده، فرستنده و ابعاد کالا ذکر می‌شود.

  • گواهی مبدا

برای حمل زمینی کالاهای تجاری از ترکیه به ایران باید گواهی مبدا ارائه شود.

  •  گواهی قرنطینه

اگر قصد دارید کالاهایی مانند موادغذایی را از ترکیه به ایران به صورت زمینی وارد کنید، باید برای ورود آنها به ایران گواهی قرنطینه داشته باشید.

1-  ارسال زمینی بار از ترکیه به ایران چقدر زمان می‌برد؟

ارسال زمینی بار از ترکیه به ایران در حدود یک هفته طول می‌کشد. اگر بار شما از نوع خرده‌بار باشد، ممکن است زمان ارسال کمی بیشتر از یک هفته طول بکشد.

در صورتی که تمایل دارید بار شما از یک هفته زودتر به دستتان برسد، به شما پیشنهاد می‌کنیم از حمل هوایی برای انتقال بار خود استفاده کنید. جزئیات و ویژگی‌های این روش حمل در مقاله همه چیز درباره حمل هوایی از ترکیه به ایران آمده است. 

 برای حمل بار از ترکیه به ایران زمینی بهتر است یا روش‌های دیگر؟

اگر برای ارسال کالای خود از ترکیه به ایران به اولین چیزی که فکر می‌کنید هزینه آنست؛ حمل زمینی بهترین روش برای حمل کالای شما خواهد بود. حمل زمینی در مقایسه با سایر روش‌های حمل مانند حمل هوایی، هزینه کمتری را برای صاحبان کالا به همراه دارد و آنها از هر شهری از ترکیه می‌توانند بار خود را به ایران منتقل کنند. روش مقرون‌به‌صرفه دیگری که برای حمل کالا از ترکیه به ایران وجود دارد حمل ریلی است. 

قیمت حمل بار از ترکیه به ایران و ارزان بودن آن

برای  حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران چه روشی را انتخاب کنم؟

اگر شما مقیم ترکیه باشید و بخواهید به ایران نقل مکان کنید، چگونگی حمل لوازم شما و انتقال مطمئن آنها اهمیت بسیاری دارد. حمل زمینی روش مناسبی برای حمل وسایل شما خواهد بود به شرط آنکه این فرایند حمل را به شرکت حمل و نقل معتبری بسپارید. پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر یک واسطه امن بین شما و شرکت‌های حمل و نقل است. فریت فایندر از بین تمام شرکت‌های حمل و نقل، معتبرترین و قابل اطمینان‌ترین شرکت را به شما معرفی می‌کند تا پروسه حمل لوازم شما با کمترین قیمت و در مدت زمانی کوتاه انجام شود.

در مقاله حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران به روش زمینی می‌توانید اطاعاتی جامع درباره انجام این پروسه به دست آورید.

انجام صفر تا صد حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران با استفاده از خدمات فریت فایندر

فرایند حمل زمینی وسایل منزل شما به وسیله فریت فایندر به گونه‌ایست که شما عملا برای حمل وسایل خود لازم نباشد هیچ کاری را انجام دهید و از درب منزلتان در ترکیه آغاز می‌شود. فریت فایندر حتی در قسمت بسته‌بندی لوازم با شما همراه خواهد بود و بسته‌‌بندی لوازم شما را به صورت کاملا تخصصی انجام می‌دهد. 

پس از بسته‌بندی، فریت فایندر بارگیری وسایلتان را انجام می‌دهد و بارهای شما را در انبارهای اختصاصی خود در ترکیه نگه‌ می‌دارد. در پایان فریت فایندر تمام امور مربوط به گمرک را انجام می‌دهد و لوازم شما را صحیح و سالم در ایران به دستتان می‌رساند.

حمل بار از ترکیه به ایران زمینی و اسباب کشی

مقاله مرتبط: اسباب کشی در استانبول با روشی آسان، سریع و امن

قیمت حمل بار از ترکیه به ایران چگونه محاسبه می‌شود؟ 

هزینه حمل زمینی از ترکیه به ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی محاسبه می‌شود که در ادامه درباره هر یک از این عوامل صحبت خواهیم کرد.

  • فاصله مبداء و مقصد

برای محاسبه هزینه حمل زمینی مهم است بار شما از کدام شهر ترکیه به کدام شهر ایران وارد می‌شود. هر چقدر فاصله بین شهر مبدا در ترکیه با شهر مقصد در ایران بیشتر باشد، هزینه حمل زمینی بار بیشتر می‌شود.

  • ماهیت و نوع کالا

کالاهای ارسالی از ترکیه به ایران به دو دسته عادی و خطرناک دسته‌بندی می‌شوند.اگر کالای شما از نوع خطرناک باشد، هزینه حمل آن  چندین برابر کالای عادی خواهد بود.

نوع کالا و قیمت حمل زمینی آن از ترکیه به ایران

  • روش حمل بار

بارهایی که به صورت زمینی از ترکیه به ایران وارد می‌شوند، شامل دو نوع خرده‌بار و فول تراک هستند. خرده‌بارها همان‌طور که از نامشان مشخص است، حجمشان از یک کامیون کمتر است و بارهای فول تراک به اندازه یک کامیون حجم اشغال می‌کنند. روش حمل خرده‌بارها را به صورت مخفف LTL و روش حمل بارهای فول تراک را FTL می‌نامند.

حمل بار از استانبول به تهران با اتوبوس به روش خرده بار و دربست

هزینه حمل بارها در روش‌ LTL  بر‌اساس واحدی به نام CBM صورت می‌گیرد که معادل یک متر مکعب است. هر 200 کیلوگرم بار شما معادل یک CBM محاسبه می‌شود. اگر بار شما بیش از 200 کیلوگرم وزن داشته باشد، وزن بار شما معادل  2CBM خواهد بود. برای محاسبه روش حمل FTL، هزینه ماشین دربست به عنوان هزینه حمل کالا در نظر گرفته می‌شود.

بار شما چه از نوع خرده‌بار باشد یا فول تراک تفاوتی ندارد، پلتفرم حمل و نقل بین المللی فریت فایندر شما را در تمامی مراحل حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران کمک می‌کند. فریت فایندر با داشتن انبار اختصاصی در ترکیه امور مربوط به انبارداری بارهای شما را انجام می‌دهد، بارها را بسته‌بندی می‌کند و در گمرک ایران به شما تحویل می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حمل زمینی کالا با قیمتی مناسب بر روی لینک زیر کلیک کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر کمک بگیرید.

درخواست مشاوره رایگان برای حمل کالا با مناسب‌ترین قیمت

  • نوع قرارداد

نوع قرارداد شما با فروشنده کالا معیار مهمی برای میزان هزینه حمل زمینی بار از ترکیه به ایران است. اگر می‌خواهید هزینه حمل زمینی برای شما به عنوان خریدار کالا به حداقل برسد، قرارداد خود را از نوع FCA تنظیم کنید. در قرارداد FCA، فروشنده تمام هزینه‌های مربوط به حمل کالا( هزینه گمرک در ترکیه و بارگیری بر روی کامیون) را بر عهده می‌گیرد. نوع دیگری از قرارداد بین خریدار و فروشنده کالا به نام Ex Works وجود دارد که بر‌خلاف قرارداد FCA، خریدار کالا تمام هزینه‌های حمل (هزینه گمرک در ترکیه، هزینه بارگیری بر روی کامیون و هزینه حمل تا ایران)را می‌پردازد. جزئیات دقیق این قراردادها در مقاله اینکوترمز چیست بیان شده است.

نوع قرارداد با فروشنده کالا؛ معیار مهمی برای میزان هزینه حمل زمینی از ترکیه به ایران

قرارداد FCA عاملی برای تعیین قیمت بار از ترکیه به ایران

در صورتی که قرارداد شما با فروشنده کالا از نوع Ex Works تنظیم شده باشد، مراحل حمل کالای خود را می‌توانید به فریت فایندر بسپارید. فریت فایندر کالای شما را از درب کارخانه تحویل می‌گیرد، در انبارهای اختصاصی خود نگه می‌دارد و امور گمرکی کالا را تا آخرین مرحله انجام می‌دهد.

  • وزن جرمی و وزن حجمی بار

یکی از عوامل مهم و تاثیر‌گذار بر هزینه حمل زمینی از ترکیه به ایران وزن جرمی و حجمی بار است. وزن جرمی بار از طریق قرار دادن کالا بر روی باسکول (ترازوی دیجیتال) مشخص می‌شود اما محاسبه وزن حجمی بار متفاوت است.

وزن حجمی بار از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود.

وزن حجمی بار برای تعیین هزینه حمل زمینی از ترکیه به ایران

اگر می‌خواهید هزینه حمل زمینی بار خود را از ترکیه به ایران در کمتر از 24 ساعت متوجه شوید، بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

استعلام نرخ حمل زمینی از ترکیه به ایران در کمتر از 24 ساعت

خدمات ویژه و منحصر به فرد فریت فایندر برای حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران

انجام مراحل حمل کالا از ترکیه به ایران با استفاده از خدمات شرکت فریت فایندر بسیار آسان و بدون دغدغه طی می‌شود. فریت فایندر کالای شما را از درب کارخانه یا مبدا تحویل می‌گیرد و تمام مراحل حمل مانند انبارداری، بسته‌بندی، امور گمرکی و ترخیص کالا را از صفر تا صد به انجام می‌رساند.

حمل کالا از طریق معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل با کمترین قیمت و در مدت زمانی کوتاه مهم‌ترین ویژگی خدمات فریت فایندر است. اگر شما بخواهید لوازم منزل خود را از ترکیه به ایران منتقل کنید، می‌توانید تمام فرایند اسباب‌کشی خود را بدون دغدغه از بسته‌‌بندی تا تحویل وسایل درب منزل در ایران، به فریت فایندر بسپارید.

حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران با فریت فایندر

حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران در یک نگاه

حمل کالا از ترکیه به ایران با روش‌های مختلف زمینی، ریلی و هوایی انجام می‌شود. حمل زمینی برای تاجران یا صاحبان کالا که می‌خواهند برای حمل کالای خود مبلغ کمی را پرداخت کنند، ایده‌ال است. برای ارسال کالا از ترکیه به ایران حدود یک هفته زمان لازم است. کامیون‌ها و ترانزیت‌ها وسایل حمل کالای شما از ترکیه به ایران هستند. کامیون‌ها برای حمل بارهایی تا وزن 6 تن و ترانزیت‌ها برای بارهایی تا وزن 24 تن مناسب‌اند. هزینه حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران عدد ثابتی ندارد و بسته به روش حمل بار، وزن حجمی و جرمی بار، نوع قرارداد، ماهیت کالا و فاصله مبدا تا مقصد تعیین می‌شود. برای آنکه بار شما از ترکیه به ایران مجوز ورود پیدا کند، شما باید مدارکی مانند  INVOICE، Packing List، بارنامه و ثبت سفارش را ارائه دهید.

آیا شما تا به حال برای حمل کالای خود از خدمات یک شرکت حمل و نقل استفاده کرده‌اید؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته‌اید، برای ما بنویسید که خدمات شرکت تا چه حد برای شما رضایت‌بخش بوده است؟