ایتالیا با توجه به اقتصاد پیشرفته خود یکی از بهترین کشورها برای انجام واردات کالا به ایران است. بیشتر کالاهایی که از ایتالیا به ایران وارد می‌شوند شامل ماشین‌آلات، مواد‌غذایی، پلاستیک، کفش، کلاه و فلزات است. فرایند واردات به روش زمینی ممکن است کمی زمان‌بر باشد اما از نظر هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر به بررسی فرایند حمل زمینی از ایتالیا به ایران پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید به‌ صورت کامل و دقیق با این فرایند آشنا شوید.

 

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

درخواست مشاوره رایگان و محاسبه حمل آنلاین

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مدل حمل: انواع روش‌های حمل زمینی برای واردات از ایتالیا به ایران

میزان حجم بار شما تعیین‌کننده روش حمل زمینی بارها خواهد بود. روش‌های حمل زمینی شامل خرده‌بار و کامیون دربست است که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شوید:

خرده‌بار

در حالتی که حجم بار شما از یک کامیون کمتر باشد، باید از روش خرده‌بار برای حمل زمینی بارها استفاده کرد. در روش خرده‌بار، بار شما ابتدا همراه بارهای دیگر در کامیون قرار می‌گیرد و بعد از تکمیل شدن ظرفیت کامیون ارسال می‌شوند. 

کامیون دربست

در روش فول تراک یا کامیون دربست، حجم بار به اندازه‌ای است که کل ظرفیت کامیون را پر می‌کند. در نظر داشته باشید که سرعت ارسال بار با روش کامیون دربست بیشتر از روش خرده‌بار است.

حمل زمینی بار از آلمان به ایران نیز با روش‌های ذکر شده در قسمت بالا قابل انجام است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله  حمل زمینی از آلمان به ایران را مطالعه کنید.

روش حمل خرده‌بار و کامیون دربست برای واردات زمینی از ایتالیا به ایران

انواع روش‌های حمل برای واردات زمینی از ایتالیا به ایران

زمان: مدت زمان حمل زمینی بار از ایتالیا به ایران

سرعت ارسال بار از ایتالیا به ایران به روش زمینی چندان بالا نیست. این زمان بسته به آنکه از چه روش حملی استفاده می‌شود، کمی متفاوت خواهد بود. اگر روش حمل زمینی بار شما از نوع خرده‌بار باشد، مدت زمان حمل بار بین 15 تا 20 روز طول می‌کشد. حمل زمینی بار به روش فول تراک با سرعت بیشتری انجام می‌شود و بین 12 تا 20 روز زمان نیاز دارد. 

اگر بخواهید واردات بار خود را از کشور فرانسه انجام دهید، مطالعه مقاله واردات زمینی از فرانسه به ایران به شما کمک می‌کند تا این فرایند را با آگاهی بیشتری انجام دهید.

مدت زمان حمل زمینی بار از ایتالیا به ایران بسته به روش حمل متفاوت است.

مدت زمان حمل زمینی از ایتالیا به ایران

هزینه: هزینه حمل زمینی از ایتالیا به ایران را چگونه می‌توان محاسبه کرد؟

برای تعیین هزینه واردات از ایتالیا به ایران باید به عوامل زیر توجه کرد:

  • وزن بار

وزن بار شما در واقع تعیین‌کننده نوع و روش حمل زمینی خواهد بود و در نهایت روش حمل مشخص می‌کند تا شما برای واردات بار خود باید چه مقدار را هزینه کنید. CBM معیاری است که برای تعیین هزینه حمل خرده‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. CBM از نظر حجمی معادل یک متر‌مکعب و از نظر وزنی معادل 200 کیلوگرم است. به‌طور مثال اگر بار شما دارای 210 کیلوگرم وزن باشد، این وزن معادل 2CBM خواهد بود. هزینه حمل زمینی بار به روش فول‌ تراک، براساس هزینه هر کامیون دربست محاسبه می‌شود.

  • میزان فاصله مبدا تا مقصد

مسافتی که بار برای رسیدن از ایتالیا به ایران طی می‌کند، تعیین‌کننده هزینه حمل زمینی خواهد بود. هر چقدر این مسافت بیشتر باشد هزینه واردات زمینی از ایتالیا به ایران نیز بیشتر می‌شود.

  • مدل قرارداد با فروشنده 

هنگامی که شما کالایی را از یک فروشنده در یک کشور خارجی خریداری می‌کنید باید قرارداد خود را طبق قواعد اینکوترمز تنظیم کنید. مدل قرارداد شما با فروشنده مشخص می‌کند چه میزان از هزینه واردات و حمل بار بر عهده شماست. اگر قرارداد شما از نوع FCA باشد بیشتر هزینه‌های حمل مانند گمرک و بارگیری بر روی کامیون بر عهده فروشنده خواهد بود. در صورتی که قرارداد شما از نوع Ex Works تنظیم شده باشد بیشتر هزینه‌های حمل یعنی گمرک و بارگیری را باید صاحب کالا بپردازد.

مقاله مرتبط: واردات دریایی بار از ایتالیا به ایران

نوع قرارداد با فروشنده بار میزان هزینه حمل بار را مشخص می‌کند.

نوع قرارداد و هزینه حمل زمینی از ایتالیا به ایران

دانستن عوامل بالا به شما کمک می‌کند به صورت حدودی بتوانید هزینه حمل زمینی بار خود را از ایتالیا به ایران محاسبه کنید. اگر بخواهید این هزینه به صورت کاملا دقیق برای شما محاسبه شود بهتر است از لینک زیر کمک بگیرید. حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر با دریافت اطلاعات محدودی مانند مبدا، مقصد و وزن بار به صورت آنلاین مقدار دقیق هزینه حمل بار از ایتالیا به ایران را برای شما محاسبه می‌کند.

استعلام نرخ آنلاین زمینی

 

روش حمل زمینی از ایتالیا به ایران برای چه کالاهای مناسب است؟

حمل زمینی بار از ایتالیا به ایران برای کالاهای مناسب است که از نظر زمانی برای ارسال آنها محدودیتی ندارید. به علاوه حمل زمینی برای کالاهای که هزینه پایین اولویت دارد مناسب است.

در صورتی که بخواهید بار خود را از ترکیه به ایران منتقل کنید، ذکر جزئیات این روش حمل را می‌توانید در مقاله حمل زمینی از ترکیه به ایران مطالعه کنید.

معرفی روشی مطمئن و امن برای حمل و واردات کالا 

اگر شما بخواهید بار خود را از طریق یک شرکت حمل و نقل جا‌به‌جا کنید، باید این فرایند را به یک شرکت معتبر بسپارید تا در نهایت سرعت، امنیت و حداقل هزینه انجام شود. شرکت حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر به عنوان یک شرکت حمل و نقل معتبر فرایند را برای شما آسان می‌کند. خدمات فریت فایندر به شرح زیر می باشد:

  • تحویل بار از درب منزل یا کارخانه
  • بسته‌بندی تخصصی و ایمن بار
  • نگه‌داری بار در انبارهای اختصاصی فریت فایندر
  • بارگیری، تخلیه بار و گمرک
  • انجام مراحل مربوط به ترخیص کالا
  • شناسایی آنلاین موقعیت بار
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی
  • ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه حمل کالا
  • پیشنهاد مقرون به صرفه‌ترین و مناسب‌ترین روش برای حمل بار 

حمل آسان، سریع و ایمن کالا در هر نقطه از دنیا با فریت فایندر

خدمات فریت فایندر برای واردات زمینی کالا از ایتالیا به ایران

برای کسب اطلاعات تخصصی و رایگان درباره حمل و نقل کالا از کارشناسان فریت فایندر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ آنلاین زمینی

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

 واردات هوایی از ایتالیا نوعی از واردات با سرعت بالاست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این واردات، مقاله واردات هوایی از ایتالیا به ایران را بخوانید.

 فرایند واردات زمینی از ایتالیا به ایران 

واردات زمینی از ایتالیا به ایران بسته به حجم و وزن بار از طریق روش‌های خرده‌بار و کامیون دربست انجام می‌شود. خرده‌بار برای حمل بارهایی است که حجم آنها از یک کامیون کمتر است. روش کامیون دربست برای حمل بارهایی کاربرد دارد که تمام ظرفیت کامیون را پر می‌کنند. برای تعیین هزینه حمل بار به روش خرده‌بار واحدی به نام CBM را در نظر می‌گیرند که معادل 1 مترمکعب و 200 کیلوگرم است. در روش کامیون دربست تعداد کامیون‌های پر شده معیاری برای هزینه حمل بار خواهد بود. عواملی مانند فاصله مبدا تا مقصد، نوع قرارداد و وزن بار نیز برای تعیین هزینه حمل زمینی بار از ایتالیا به ایران موثر هستند.

فرایند واردات زمینی از ایتالیا به ایران به‌طور میانگین بین 2 تا 3 هفته زمان‌ می‌برد. بسته به نوع روش حمل، این زمان ممکن است کمتر یا یشتر باشد. مدت زمان لازم برای روش حمل کامیون دربست نسبت به خرده‌بار کمتر است.

اگر شما بخواهید بار خود را از یک کشور اروپایی به ایران منتقل کنید، از چه روشی دوست دارید بار شما منتقل شود؟ زمینی، هوایی یا دریایی؟