اگر باری در ترکیه دارید که حجم و وزن آن بیش از 50تن می باشد، برای حمل مقرون به صرفه آن به شما پیشنهاد می‌کنیم از حمل ریلی استفاده کنید. حمل ریلی از ترکیه به ایران برای صاحبان کالایی که به مناسب بودن هزینه حمل بیش از سرعت ارسال اهمیت می‌دهند، ایده‌ال است. مدت زمان، ویژگی‌ها، هزینه و انواع واگن‌ها برای حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران از جمله اطلاعاتی است که دانستن آنها، شما را برای انتخاب روش حمل ریلی کمک می‌کند. در این مقاله با این اطلاعات به صورت دقیق و کامل آشنا می‌شوید و می‌توانید روش مناسبی را برای حمل کالای خود انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

با حمل ریلی از ترکیه به ایران از چه مزایایی برخوردار می‌شوید؟

کمتر کسی است که از مزایای حمل ریلی از ترکیه به ایران آگاه شود و از این روش حمل برای انتقال بارهای خود استفاده نکند. با انتخاب روش حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

  • شما می‌توانید با استفاده از حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران، از تخفیف ویژه بهره‌مند شوید. این تخفیف طبق آخرین توافقات بین ایران و ترکیه، برای حمل بارهای وارداتی و صادراتی اعمال می‌شود.
  • با مقایسه ظاهری هزینه حمل ریلی و زمینی برای انتقال کالا از ترکیه به ایران ممکن است به این نتیجه برسید که هزینه حمل ریلی بالاتر است. برای روشن شدن این موضوع باید به شما بگوییم، درست است که هزینه حمل ریلی گاه از هزینه حمل زمینی پیشی می‌گیرد اما قیمت حمل ریلی همانند حمل زمینی در طی زمان دستخوش نوسان قیمتی نمی‌شود و در مدت زمان یک سال ثابت است.

برای اطلاع دقیق از هزینه حمل زمینی کالا از ترکیه به ایران می‌توانید مقاله اطلاعاتی مهم درباره حمل زمینی از ترکیه به ایران را مطالعه کنید.

  • در صورتی که بار شما وزن زیادی داشته باشد، حمل ریلی از زمینی مقرون‌ به صرفه‌تر خواهد بود. به علاوه برای حمل بارهای سنگین خود می‌توانید با راه‌آهن مذاکره کنید که برای حمل ریلی بارهای شما مقداری تخفیف در نظر بگیرند.

ویژگی ارزان بودن حمل ریلی از ترکیه به ایران برای بارهای سنگین

 

انواع واگن‌های حمل و نقل ریلی بار از ترکیه به ایران

برای حمل کالاها از ترکیه به ایران از انواع مختلفی از واگن‌های ایرانی و ترک استفاده می‌شود. این واگن‌ها قابلیت بارگیری کالا تا وزن 65 تن را دارند. در ادامه با ویژگی‌‌های هر یک از این واگن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

  • واگن لبه کوتاه

اگر کالای شما از نوع کالاهای سنگین وزن مانند ماشین، آهن آلات و کانتینر باشد، از واگن لبه کوتاه برای حمل آنها استفاده می‌شود. واگن‌های لبه کوتاه به این دلیل به این نام خوانده می‌شوند که در دو سمت خود لبه‌ای کوتاه دارند.

  • واگن سقف‌دار

هر کالایی مانند موادغذایی، گندم، ذرت و کود شیمیایی که حالت فله‌ای داشته باشد با واگن‌های سقف‌دار حمل می‌شود. در واگن‌های مسقف وجود سقف باعث می‌شود تا کالای شما از آسیب عواملی همچون نور خورشید و رطوبت در امان بماند. طول و عرض واگن‌های سقف‌دار به ترتیب 15.03 و 2.65 متر است.

واگن‌های مسقف وسیله‌ای برای حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران

  • واگن لبه‌بلند

واگن‌های لبه بلند برای حمل مواد معدنی کاربرد دارند. عرض این واگن‌ها 2.71 متر و طول آنها 12.52 متر است. علت نامگذاری واگن‌های لبه بلند این است که لبه بلندی در این واگن‌ها از طریق لولا به کف واگن‌ها اتصال پیدا کرده است.

  • واگن مخزن‌دار

 واگن‎‌های مخزن‌دار زمانی کاربرد دارند که کالای شما از نوع مایعات، مواد نفتی و روغنی باشد.

واگن مخزن‌دار

واگن مخزن‌دار برای حمل ریلی از ترکیه به ایران

 

  • واگن یخچال‌دار

برای حمل کالاهای فاسدشدنی از ترکیه به ایران از واگن‌های یخچال‌دار استفاده می‌شود. این واگن‌ها برای جلوگیری از فاسد شدن کالاهای شما به سردخانه مجهز هستند.

اگر برای حمل کالای شما از ترکیه به ایران از هواپیماهای باربری استفاده شود، به این روش حمل، حمل هوایی می‌گویند. در مقاله صفر تا صد حمل هوایی از ترکیه به ایران  اطلاعات مفیدی درباره روش حمل هوایی ارائه شده است. مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فرایند حمل ریلی از ترکیه به ایران چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمانی که برای حمل کالا از ترکیه به ایران به روش ریلی در نظر می‌گیرند، به‌طور معمول 10 روز است. 

مدت زمان لازم برای ارسال کالا از ترکیه به ایران به روش ریلی

 معیارهای تعیین هزینه حمل بار با قطار از ترکیه به ایران چیست؟

تعداد واگن و کانتینر

آنچه هزینه حمل ریلی بار شما را از ترکیه به ایران مشخص می‌کند، تعداد واگن یا کانتینرهایی و وزن است که بارگیری کالا در آنها انجام می‌شود. هر چه تعداد واگن یا کانتینر و وزن کالا بیشتر باشد قیمت در حمل ریلی زا ترکیه به ایران مناسب تر خواهد شد. 

تعداد کانتینرها عاملی موثر بر هزینه حمل کالا از ترکیه به ایران

نوع قرارداد

مدل قراردادی که شما با فروشنده تنظیم می‌کنید، میزان هزینه حمل ریلی کالای شما را مشخص می‌کند. اگر قرارداد شما از نوع FCA باشد هزینه‌‌های حمل کالا یعنی هزینه‌های حمل از درب کارخانه در ترکیه تا ایستگاه راه‌آهن، بارگیری و گمرک بر عهده فروشنده در ترکیه است. نوع دیگری از قرارداد Ex Works است که در این قرارداد تمام هزینه‌های حمل ریلی را ( هزینه حمل کالا از درب کارخانه در ترکیه تا ایستگاه راه‌آهن، بارگیری در ترکیه و گمرک) باید صاحب کالا پرداخت کند.

وزن کالا

وزن کالای شما بر هزینه حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران تاثیر می‌گذارد. در نظر داشته باشید که هر چقدر وزن بار شما بیشتر باشد هزینه حمل ریلی بار شما کمتر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

طول مسافت

مقدار مسافتی که قطارهای حامل بار از ترکیه به ایران طی می‌کنند، بر هزینه حمل کالا موثر است. هر اندازه که مسافت بین ایران و ترکیه بیشتر باشد، هزینه حمل ریلی برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود.

وزن و طول مسافت ببیشتر هزینه حمل ریلی از ترکیه به ایران کمتر

 

محاسبه هزینه حمل ریلی بار از ترکیه به ایران به روشی فوری

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا درباره انتخاب حمل ریلی بتوانید مطمئن‌تر تصمیم بگیرید، اطلاع یافتن از هزینه این روش حمل است. کارشناسان متخصص در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید از هزینه حمل ریلی بارتان از ترکیه به ایران در کمتر از 24 ساعت مطلع شوید. برای اطلاع از این هزینه، تنها کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعاتی مانند مبدا و مقصد بار، مشخصات کالا و اطلاعات فردی خودتان را وارد نمایید.

استعلام نرخ حمل ریلی بار از ترکیه به ایران

مسیر حمل و نقل ریلی از ترکیه به ایران

انتقال کالا از ترکیه به ایران با حمل ریلی از یکی از مسیرهای زیر در ترکیه آغاز می‌شود:

  •  بندر مرسین و استانبول

در بندر مرسین کالاهایی مانند رول کاغذ و موز با کشتی به ترکیه انتقال می‌یابند و از طریق واگن‌های حمل بار به ایران می‌رسند.

  • ایستگاه وان
  • مرز كاپيكوي – ترکیه

نحوه انتقال بار از بندر مرسین به ایران

بارها با حمل ریلی از ترکیه به یکی از مسیر زیر در ایران منتقل می‌شوند:

  • مرز رازی – ایران
  • تبریز
  • تهران
  • بندر‌عباس

مقاله مرتبط: حمل ریلی از چین به ایران

 چگونه حمل کالای خود را از ترکیه به ایران در نهایت اطمینان و آرامش انجام دهید؟

اگر شما برای حمل کالای خود از ترکیه به ایران یک شرکت حمل و نقل معتبر را انتخاب کنید، لحظه به لحظه حمل کالای شما با آرامش و اطمینان خاطر انجام می‌شود. انتخاب یک شرکت حمل و نقل معتبر و استاندارد با وجود شرکت‌های فراوان حمل و نقل برای شما سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود. کارشناسان متخصص در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر برای حمل کالای شما می‌توانند بهترین شرکت‌های حمل و نقل را پیشنهاد دهند تا شما کالای خود را با پرداخت هزینه‌ای مناسب و در زمانی کوتاه به ایران منتقل کنید.

خدمات ویژه فریت فایندر برای حمل آسان و مقرون به صرفه کالا از ترکیه به ایران

بار شما در هر نقطه از ترکیه که باشد فریت فایندر با تجهیزات و امکانات خود قادر است آن را صحیح و سالم به شما تحویل دهید. در ادامه با دیگر خدمات فریت فایندر برای حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران آشنا می‌شوید.

  • قرارداد شما با فروشنده چه از نوع FCA باشد و چه از نوع Ex Works، در هر دو حالت فریت فایندر می‌تواند تمام مراحل حمل کالای شما از ترکیه را بر عهده بگیرد. 
  • محاسبه هزینه حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران در کمتر از 24 ساعت
  • بارگیری در واگن یا کانتینر
  • انجام تمام امور مربوط به انبارداری، گمرک و ترخیص کالا
  • ردیابی آنلاین و لحظه‌ای از فرایند حمل بار شما
  • صدور بیمه حمل و نقل بین‌المللی

حمل سریع و ارزان کالا از ترکیه به ایران

اگر درباره حمل کالای خود با روش هوایی، دریایی، ریلی و زمینی سوالی دارید، از طریق کلیک بر روی لینک زیر سوالات خود را با کارشناسان فریت فایندر در میان بگذارید و از مشاوره تخصصی و رایگان آنها برخوردار شوید.

درخواست مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص حمل و نقل

 

 نگاهی کوتاه بر حمل ریلی از ترکیه به ایران

حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران یکی از روش‌های حملی‌ست که با وجود ویژگی‌ها و امتیازات فراوان استفاده از آن چندان گسترده نیست. هزینه مقرون به صرفه برای بارهای سنگین، ثابت بودن هزینه و برخورداری از تخفیف ویژه از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران است. حمل ریلی کالای شما بسته به وزن و ماهیتی که دارد با استفاده از واگن‌های مختلفی مانند لبه بلند، لبه کوتاه، مسقف، مخزن‌دار و یخچالی انجام می‌گیرد. مسیر حمل ریلی بار در ترکیه، استانبول یا مرسین، وان و مرز كاپيكوي ترکیه است. بارهای شما از مسیر ذکر شده در ترکیه به ایران از مسیر مرز رازی، تبریز، تهران و بندرعباس در ایران منتقل می‌شود.

هزینه انتقال بار از ترکیه به ایران با روش حمل ریلی براساس نوع قرارداد، وزن، مسافت و واگن‌ها یا کانتینرهای حامل بار صورت می‌گیرد.  

اگر درباره حمل ریلی کالا از ترکیه به ایران هرگونه سوال یا دغدغه‌ای دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. در اسرع وقت کارشناسان متخصص حمل و نقل بین‌المللی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.