اگر شما بخواهید باری را از چین به ایران وارد کنید، فکر می‌کنید مقرون‌به صرفه‌ترین و معقول‌ترین روش برای حمل آن چه خواهد بود؟ ریلی، هوایی یا دریایی؟

اگر برای ارسال کالا ارزان بودن هزینه برای شما اولویت دارد، بهترین روش برای حمل بارتان، حمل دریایی یعنی حمل از طریق کشتی است. قبل از انتخاب روش حمل دریایی از چین به ایران، بهتر است درباره جزئیات این روش حمل، اطلاعات کافی کسب کنید. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر، اطلاعاتی کامل و دقیق را درباره هزینه، مزایا و مدت زمان ارسال کالا از چین به ایران را با روش حمل دریایی ارائه داده‌ایم. شما با مطالعه این مقاله و دریافت اطلاعات آن می‌توانید کالای خود را از چین با کمترین زمان و مناسب‌ترین هزینه به ایران برسانید.

مطالبی که در این مقاله می‌خوانید:

بهترین امتیازات حمل و نقل دریایی از چین به ایران برای صاحبان کالا

حمل دریایی برای تاجرانی که قصد دارند کالاهای خود را با ارزان‌ترین قیمت به ایران وارد کنند و محدودیت زمانی ندارند، مناسب‌ترین روش حمل است. با استفاده از حمل دریایی چین شما از امتیازات و ویژگی‌های زیر برخوردار می‌شوید:

  • حمل کالاهای سنگین بدون محدودیت وزنی
  • پرداخت هزینه حداقلی برای انجام مراحل حمل دریایی
  • امکان حمل کالاهای فاسد‌شدنی با کانتینرهای یخچالی
  •  حفظ امنیت کالاهای خطرناک 

امتیازات حمل و نقل دریایی از چین به ایران

اگر دوست دارید درباره ویژگی‌های حمل دریایی از چین بیشتر و دقیق‌تر بدانید، با کلیک بر روی لینک زیر به کارشناسان حمل‌و‌نقل بین‌المللی فریت فایندر متصل می‌شوید تا پاسخ سوالات خود را فوری دریافت کنید.

درخواست مشاوره رایگان

مدت زمان حمل بار از چین به ایران با روش دریایی کوتاه است یا طولانی؟

برای حمل دریایی کالا از چین به ایران قطعا یکی از دغدغه‌های مهم شما زمان ارسال کالا خواهد بود. ارسال کالا به روش دریایی نسبتا طولانی است و به‌طور میانگین بین 25 تا 35 روز طول می‌کشد. عوامل زیر ممکن است این مدت زمان را کوتاه‌تر یا طولانی‌تر کنند:

  • مستقیم یا غیر مستقیم بودن مسیر حمل دریایی

اگر حمل دریایی از نوع غیر‌مستقیم باشد، بار ابتدا باید به دبی و سپس ایران منتقل شود اما در مدل مستقیم، بار مستقیما به ایران منتقل می‌شود. خوب است بدانید که تنها شرکتیرانی که قابلیت حمل و نقل دریایی بار از چین به ایران را به‌صورت مستقیم دارد، جمهوری اسلامی ایران است.

  • میزان مسافت دریایی از مبدا تا مقصد

طولانی بودن مسافت دریایی بین چین و ایران زمان ارسال بار را طولانی‌تر می‌کند.

  • مساعد یا نا‌مساعد بودن هوا

اگر وضعیت هوا در هنگام حمل دریایی از چین به ایران نامساعد باشد، ارسال بار به زمان بیشتری نیاز دارد.

  • اتفاقات سیاسی مانند تحریم‌ها

مدت زمان حمل دریایی از چین به ایران قطعا دست‌خوش اتفاقات روز سیاسی خواهد بود و آن را تغییر می‌دهد.

مدت زمان حمل بار از چین به ایران به روش دریایی

مقاله مرتبط: واردات دریایی از فرانسه به ایران

معرفی انواع روش‌های حمل دریایی کالا از چین به ایران

بسته به نوع و مقدار باری که می‌خواهید از چین به ایران وارد کنید، روش حمل دریایی متفاوتی را باید به‌کار ببرید. به‌طور کلی برای حمل دریایی دو روش به نام‌های کانتینری و فله‌ای وجود دارد که در قسمت زیر با جزئیات این روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

1-  روش کانتینری برای حمل دریایی از چین به ایران

در حمل دریایی کالا از چین به ایران به روش کانتینری از کانتینرهایی به اندازه 20 و 40 فوت استفاده می‌شود و با توجه به مقدار بار، روش‌های زیر را برای حمل آنها به کار می‌برند.

قیمت حمل کانتینر از چین به ایران 2020 و استفاده از آن برای حمل دریایی از چین به ایران

حمل دریایی بار FCL از چین به ایران؛ روش حمل دریایی سریع و امن

حمل دریایی بار FCL زمانی کاربرد دارد که مقدار بار شما تمام یک کانتینر را پر می‌کند. این روش حمل نسبت به روش LCL سریع‌تر صورت می‌گیرد و مقدار هزینه آن برای کالاهای بیش از 20 متر مکعب مقرون‌ به‌صرفه‌تر است.

حمل دریایی بار LCL؛  مناسب‌ترین روش حمل دریایی برای بارهای کمتر از یک کانتینر

زمانی که مقدار بار شما از یک کانتینر کمتر است و آن را به‌طور کامل پر نمی‌کند، بار شما به روش LCL باید حمل شود. حمل دریایی بار LCL روش حمل زمان‌بری محسوب می‌شود زیرا تا زمانی که کانتینر با بارهای دیگر پر نشود، برای ارسال کانتینر اقدامی صورت نمی‌گیرد.

نحوه محاسبه کرایه حمل دریایی از چین به ایران به روش LCL

محاسبه هزینه حمل کالا به روش LCL، بر‌اساس حجم کالای شما به واحدی به نام CBM صورت می‌گیرد. CBM واحدی است که به ازای هر متر مکعب در نظر گرفته می‌شود. در روش حمل LCL هر CBM معادل 1 تن بار در نظر گرفته می‌شود. اگر وزن بار شما کمتر از 1 تن باشد، باز هم معادل یک CBM حجم آن را در نظر می‌گیرند. ممکن است بار شما بیش از 1 تن وزن داشته باشد، به‌طور مثال 1.1 تن باشد، این وزن معادل 2CBM خواهد بود. 

 

انتقال دریایی بار از چین به ایران با دو روش LCL و FCL

اگر می‌خواهید مناسب‌ترین روش را برای حمل دریایی بار خود انتخاب کنید، از طریق راه‌های ارتباطی زیر از کارشناسان حمل‌و‌نقل‌ بین‌المللی فریت فایندر کمک بگیرید.

درخواست مشاوره رایگان

 

+98 21 6648 1076

2- حمل دریایی بار از نوع  Break Bulk

اگر بار شما مانند خاک، مواد معدنی، شکر و گندم حالت فله‌ای داشته باشد، این‌گونه بارها از طریق کشتی‌ مخصوص بارهای فله‌ای حمل می‌شوند و در اصطلاح روش حمل آنها را  Break BULK می‌گویند.

Break Bulk روشی برای حمل دریایی از چین برای کالاهای فله

مقاله مرتبط: واردات دریایی از آلمان به ایران

قدم‌به‌قدم مراحل حمل بار دریایی از چین به ایران را بشناسید

برای حمل دریایی از چین به ایران ابتدا باید براساس نوع و اندازه بار، کانتینر انتخاب شود و بسته‌بندی مناسب صورت بگیرد. بعد از بسته‌بندی، کالا به بندر مد‌نظر در چین فرستاده می‌شود.

در بندر چین، کشتی مناسب بار انتخاب می‌شود و  به سمت اسکله حرکت می‌کند. پس از آنکه بارها به اسکله رسید، به سمت بندری در ایران حرکت می‌کند. ترخیص کالا، انجام امور مربوط به گمرک و صدور بیمه‌نامه بین المللی از جمله دیگر مراحلی است که برای تحویل بار باید طی شود.

انجام تمامی این مراحل حمل دریایی از چین به ایران نیازمند زمان و انرژی فراوانی است. شما با سپردن این کار به یک شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی معتبر می‌توانید تمام مراحل حمل دریایی کالای خود را از چین به ایران در زمانی کوتاه و با قیمتی مناسب انجام دهید. در پلتفرم حمل ونقل بین‌المللی فریت فایندر کارشناسان متخصص در زمینه حمل‌و‌نقل بین‌المللی به شما مطمئن‌ترین و معتبرترین شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی را معرفی می‌کنند و در کلیه مراحل حمل کالا در کنارتان هستند.

ثبت درخواست مشاوره رایگان 

انجام مراحل حمل دریایی از چین با فریت فایندر

محاسبه هزینه حمل از چین به‌صورت فوری و آنلاین

در پلتفرم حمل‌و‌نقل بین‌المللی فریت فایندر این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید هزینه حمل دریایی از چین به ایران را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. برای اطلاع از این هزینه، بر روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعاتی مانند مبدا، مقصد بار، مشخصات کالا و اطلاعات فردی خود را وارد کنید.

استعلام هزینه حمل دریایی از چین به ایران

 مقاله مرتبط: محاسبه دقیق و آنلاین هزینه حمل بار از چین به ایران  

هزینه حمل دریایی از چین به ایران و مهم‌ترین عوامل موثر بر آن

هزینه حمل دریایی مانند دیگر روش‌های حمل کالا عدد ثابت و مشخصی ندارد و با توجه به معیارهای زیر تعیین می‌شود:

  • نوع قرارداد

مدل قراردادی که بین شما و فروشنده کالا منعقد می‌شود و تعهدات هر یک از شما در این قرارداد، بر هزینه حمل کالا موثر خواهد بود. اگر قرارداد شما از نوع FOB باشد، فروشنده کالا هزینه‌های حمل از کارخانه تا بندر، گمرک چین و بارگیری بر روی کشتی را به عهده می‌گیرد. در مدل دیگری از قرارداد به نام Ex Works تمام هزینه‌های حمل کالا ( حمل از کارخانه تا بندر چین، گمرک چین، بارگیری بروی کشتی و حمل از چین به ایران ) بر عهده صاحب کالا خواهد بود. جزئیات تمام این قراردادها در INCOTERMS ( اصطلاحاتی که تعیین‌کننده مسئولیت‌های خریدار و فروشنده کالا در حمل و نقل بین‌المللی است) بیان شده است.

قرارداد FOB و EXW عاملی در تعیین هزینه حمل دریایی از چین به ایران

  • نوع کالا

بسته به اینکه کالای شما جز چه گروهی است یعنی خطرناک یا نرمال است، هزینه حمل دریایی آن فرق می‌کند. قطعا کالاهای خطرناک با توجه به مراقبت بیشتر، هزینه حمل بیشتری نسبت به کالاهای معمولی دارند.

  • هزینه مربوط به بنادر کشورها

هزینه تخلیه و بارگیری کشتی که به آن اصطلاحا THC گفته می‌شود، در بندر هر کشور متفاوت است و بر هزینه نهایی حمل دریایی از چین به ایران تاثیر می‌گذارد.

  • زمان ارسال بار

در برخی زمان‌های مناسبتی هزینه حمل دریایی بیشتر است. به‌طور مثال در روزهای کریسمس هزینه حمل دریایی کالا نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد.

عوامل موثر بر هزینه حمل دریایی از چین به ایران

برای هزینه حمل دریایی علاوه بر هزینه‌های ثابت، هزینه‌هایی مانند اسکله، کامیون انتقال بار از کشتی به انبار و ترخیص کالا را باید در نظر بگیرید.

حمل دریایی کالاها از کدام بنادر چین و ایران صورت می‌گیرد؟

بندرهای تجاری چین برای انتقال کالا به ایران شامل موارد زیر هستند:

  • شانگهای
  • شنزن
  • نینگبو
  • گوانجو
  • کینگدایو
  • تیانجین
  • شیامن
  • دالیان
  • یونگانگ
  • سوژو

از میان این بندرها، شانگهای با 181 لنگرگاه بزرگترین بندر تجاری چین محسوب می‌شود که 55 لنگرگاه آن این قابلیت را دارند که کشتی‌هایی با ظرفیت 5000 تن را در خود جای دهند. در ایران بندرهایی مانند بندر‌عباس، بندر بوشهر، بندر امام خمینی، بندر خرمشهر، بندر چابهار و قشم از جمله بندرهای تجاری هستند.

مقاله مرتبط: واردات دریایی از ایتالیا به ایران

حمل دریایی کالا از بندر شانگهای چین به ایران

مزایای استفاده از خدمات پلتفرم فریت فایندر برای حمل دریایی بارهای شما

از زمانی که تصمیم می‌گیرید بارها و کالاهای خود را از طریق حمل دریایی از چین به ایران وارد کنید، هزاران دغدغه و سوال ذهن شما را درگیر می‌کند. این نگرانی‌ها و دغدغه‌های ذهنی تا زمانی که کالاها سالم به دستتان نرسد، شما را رها نخواهد کرد.

در چنین شرایطی برای آنکه مراحل حمل دریایی کالای شما به دور از دغدغه و نگرانی طی شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات فریت فایندر استفاده کنید. فریت فایندر واسطه‌ای امن بین تاجران و شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی برای ارسال کالا به انواع روش‌های دریایی، ریلی، زمینی و هوایی است. فریت فایندر از لحظه‌ای که شما برای حمل کالای خود تصمیم می‌گیرید تا زمان ترخیص کالا همراهتان خواهد بود. 

خدمات ویژه فریت فایندر در حمل دریایی از چین به ایران

خدمات فریت فایندر برای حمل مطمئن کالاهای شما عبارتست از

  • ارائه مشاوره تخصصی برای انتخاب بهترین روش حمل کالا
  • اعلام هزینه حمل کالاها به صورت آنلاین
  • پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات شما به‌صورت شبانه‌روزی
  • انجام فرایند ترخیص کالا به‌صورت دقیق و کامل
  • صدور بیمه‌نامه حمل و نقل بین‌المللی
  • داشتن انبار اختصاصی در چین و ارائه خدمات در جهت انبار کردن کالاها 
  • ردیابی آنلاین بار

هر سوالی که در زمینه حمل و نقل بین‌المللی کالا دارید، می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر با کارشناسان فریت فایندر در میان بگذارید.

درخواست مشاوره رایگان

    حمل دریایی بهترین روش حمل برای تاجرانی است که می‌خواهند ارسال بار و کالای آنها با قیمتی مناسب انجام شود. اگر بار شما حالت فله‌ای نداشته باشد، در کانتینر بسته‌بندی می‌شوند و در مدت زمان 25 تا 35 روز به دست شما می‌رسند. البته این زمان تحت تاثیر عواملی چون مستقیم یا غیر مستقیم بودن مسیر حمل، شرایط آب و هوا و میزان مسافت ممکن است کم یا زیاد شود. هزینه حمل دریایی کالاها همیشه عدد ثابتی ندارد. این هزینه بسته به نوع قرارداد، نوع کالا، زمان انتقال بار و هزینه بنادر هر کشور متفاوت خواهد بود. در چین حمل کالا از بندرهای مختلفی مانند شانگهای، شنزن، نینگبو و گوانجو انجام می‌شود که از بین این بندرها شانگهای بزرگترین بندر محسوب می‌شود. بندرعباس، بندر بوشهر، خرمشهر و امام خمینی از جمله بندرهای تجاری در ایران هستند.

    اگر شما بخواهید برای حمل دریایی کالاهای خود از چین به ایران اقدام کنید، چه مسائلی از این روش حمل، برای شما اهمیت دارد؟ مدت زمان ارسال کالا، هزینه یا امنیت آن؟