اگر شما صاحب باری در دبی باشید، قطعا یکی از روش‌های مناسب برای حمل بارتان به ایران، حمل دریایی خواهد بود. براساس آمار منابع معتبر در سال 1396 حمل دریایی از دبی به ایران با ارزش 1,746,769,833 دلار انجام شده است. این آمار به شما نشان می‌دهد تا چه حد واردات کالا از دبی به ایران به روش دریایی اهمیت و ارزش دارد. حمل دریایی کالا از دبی به ایران قیمت چندان بالایی ندارد؛ بنابراین از نظر مناسب بودن هزینه خیالتان راحت خواهد بود. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر شرایط حمل دریایی از دبی به ایران را برای شما به‌طور کامل، تخصصی و دقیق شرح داده‌ایم تا برای حمل کالای خود کوچکترین دغدغه‌ای نداشته باشید.

دسترسی سریع به مطالب مقاله

حمل دریایی کالا از دبی به ایران چقدر زمان می‌برد؟

زمان حمل دریایی کالا از دبی بسته به اینکه به کدام یک از بندرها (امام، بندر‌عباس، خرمشهر و…) در ایران منتقل می‌شود، متفاوت است. شرایط آب و هوایی و اتفاقات سیاسی روز از جمله عواملی هستند که بر این زمان تاثیرگذارند. به‌طور کلی در نظر داشته باشید که حمل دریایی کالا از دبی به ایران به‌طور میانگین حدود 3 تا 5 روز طول می‌کشد.

مدت زمان حمل دریایی کالا از دبی به ایران

مزیت‌های حمل نقل کالا از دبی به ایران به روش دریایی

 شما با انتخاب حمل دریایی کالا از دبی به ایران، از امتیازات زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • هزینه حمل دریایی کالا از دبی به ایران  کاملا مقرون به صرفه است و نسبت به روش هوایی، هزینه بسیار کمتری دارد.
  • مبدا حمل دریایی بار شما در دبی، بندر جبل علی است که این بندر کشتی‌ها و شناورهای پیشرفته و متعددی را برای انتقال بار به ایران در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • شما با استفاده از حمل دریایی می‌توانید، کالای خود را با هر میزان وزن بدون محدودیت انتقال دهید.

مقاله مرتبط: واردات دریایی از فرانسه به ایران

مزیت‌های حمل نقل کالا از دبی به ایران

 هزینه ارسال دریایی کالا از دبی به ایران را سریع و فوری مطلع شوید

هنگامی که شما می‌خواهید برای حمل دریایی کالای خود از دبی به ایران تصمیم بگیرید، یکی از نیازهای مهم شما اطلاع یافتن از هزینه دقیق حمل بار است. پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر این هزینه را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد. با کلیک بر روی لینک زیر هزینه حمل دریایی کالا از دبی به ایران سریع و فوری برای شما محاسبه می‌‌‌‌شود.

استعلام نرخ حمل دریایی بار از دبی به ایران

مقاله مرتبط: هزینه ارسال کالا از دبی به ایران را دقیق محاسبه کنید

مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به روش دریایی

برای برآورد هزینه حمل دریایی کالا از دبی به ایران باید تاثیر عوامل زیر را مد‌نظر قرار دهید:

مدل قرارداد

نوع قراردادی که شما با فروشنده منعقد می‌کنید، میزان هزینه حمل کالایتان را مشخص می‌کند. براساس قواعد اینکوترمز ( قواعد حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا) اگر قرارداد شما از نوع FOB باشد، تمام هزینه‌های حمل دریایی بر عهده فروشنده کالا در دبی است. این هزینه‌ها شامل هزینه حمل از کارخانه تا بندر، گمرک دبی و بارگیری بر روی کشتی است. در قراردادی به نام Ex Works برخلاف قرارداد FOB کلیه هزینه‌های حمل دریایی بار ( هزینه حمل از کارخانه تا بندر دبی، گمرک در دبی و بارگیری روی کشتی) بر عهده شما به عنوان صاحب یا خریدار کالاست. 

قرارداد FOB و ExWorks معیاری برای تعیین هزینه حمل دریایی کالا از دبی به ایران

هزینه تخلیه و بارگیری کشتی در دبی و ایران 

هزینه تخلیه و بارگیری کشتی در بندر دبی و ایران عاملی مهم برای تعیین هزینه حمل دریایی به حساب می‌آید و به آن در اصطلاح THC می‌گویند.

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران و THC

زمان ارسال بار از دبی به ایران

برای هزینه حمل دریایی بار از دبی به ایران باید به زمان ارسال بار توجه کرد. در برخی زمان‌ها مانند کریسمس این هزینه افزایش می‌یابد.

مقاله مرتبط: حمل دریایی از چین به ایران را ارزان و امن انجام دهید

هزینه حمل دریایی بار از دبی به ایران تحت تاثیر عوامل ذکر شده در قسمت بالا مشخص می‌شود. اگر شرکت حمل‌و‌نقل انتخابی شما معتبر باشد، تنها به فکر سود خود نخواهد بود و تلاش می‌کند تا این هزینه با کمترین مبلغ برای شما تمام شود. ممکن است با خود بگویید چگونه می‌توانم به یک شرکت حمل‌و‌نقل معتبر اعتماد کنم. بله اعتماد و پیدا کردن چنین شرکت‌هایی بسیار سخت و زمان‌بر است؛ اما برای حل این مشکل می‌توانید از واسطه‌های امن کمک بگیرید. به‌طور مثال فریت فایندر یک پلتفرم حمل‌و‌نقل بین‌المللی کالا است که در پیدا کردن معتبرترین شرکت‌های حمل‌و‌نقل تخصص و تعهد دارد. این پلتفرم در تمام مراحل حمل کالا همراه شماست. اگر دوست دارید مشاوره رایگان فریت فایندر را دریافت کنید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

درخواست مشاوره رایگان

برای حمل دریایی کالا از دبی به ایران چه روش‌هایی وجود دارد؟

 روش حمل دریایی هر یک از بارها با توجه به مقدار و وزنی که دارند، متفاوت است و در یکی از 3 دسته‌بندی زیر جای می‌گیرد.

روش کانتینری؛ حمل دریایی کالا با کانتینر

در روش کانتینری همان‌طور که از نام آن پیداست، از کانتینرها برای حمل دریایی بار استفاده می‌شود. اندازه این کانتینرها 20 و 40 فوت است. روش کانتینری خود به دو دسته LCL و FCL دسته‌بندی می‌شود.

روش LCL؛ بهترین روش برای حمل خرده بار از دبی به ایران

برای بارهایی که مقدار آنها از یک کانتینر کمتر است، از حمل دریایی LCL استفاده می‌کنند. در روش LCL بار شما به همراه بارهای افراد دیگر در یک کانتینر قرار می‌گیرد و تا زمانی که بارها یک کانتینر را پر نکنند، بارتان ارسال نخواهد شد. روش حمل LCL برای افرادی که محدودیت زمانی ندارند، روش حمل دریایی مناسبی محسوب می‌شود.

محاسبه هزینه حمل دریایی با روش LCL براساس واحدی به نام CBM صورت می‌گیرد. هر یک CBM معادل حجمی به اندازه 1 متر مکعب و وزنی به میزان 1 تن است. ممکن است بار شما وزنی کمتر از 1 تن یا بیشتر از 1 تن داشته باشد. اگر بار شما از 1 تن وزن کمتری داشته باشد، هزینه حمل کالا براساس همان یک CBM تعیین می‌شود. در صورتی که وزن بار شما از 1تن بیشتر باشد، حتی به اندازه 0.1، مقدار آن به اندازه 2CBM در نظر گرفته می‌شود.

مقاله مرتبط: واردات دریایی از آلمان به ایران

روش FCL؛ روشی سریع برای حمل دریایی بارهایی به اندازه یک کانتینر

FCL مخفف Full Container Load است و برای حمل دریایی بارهایی استفاده می‌شود که به اندازه یک کانتینر هستند. از مزیت‌های روش FCL سرعت بالای آن نسبت به روش LCL است.

حمل خرده بار از دبی و روش‌های مختلف حمل دریایی بار

 Break Bulk؛ حمل دریایی کالا با کشتی‌های فله‌ای

حمل دریایی Break Bulk برای حمل کالاهایی به کار می‌رود که حالت فله‌ای دارند. کالاهایی مانند مواد معدنی، خاک، گندم و شکر نیز می‌توانند با این روش، حمل شوند. وسیله حمل در حمل دریایی Break Bulk، کشتی‌های فله هستند.

حمل دریایی کالاهای فله از دبی به ایران با روش break bulk

 مقاله مرتبط: واردات دریایی از ایتالیا به ایران 

حمل بار از دبی با لنج

در روش حمل بار از دبی با لنج، بارهای شما در بسته‌بندی‌های استاندارد و مناسب درون لنج قرار می‌گیرند و به ایران ارسال می‌شوند.

حمل بار از دبی با لنج

 برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش حمل بار می‌توانید از کارشناسان متخصص فریت فایندر کمک بگیرید و از طریق شماره تماس زیر با آنها در ارتباط باشید.

+98 21 6640 8577

حمل بار تضمینی از دبی با استفاده از خدمات فریت فایندر

آیا راهی وجود دارد که حمل بار شما از دبی به ایران آسان، سریع و ارزان صورت بگیرد؟ اگر بخواهید بار خود را از دبی به ایران منتقل کنید، حتما پاسخ به این سوال، برای شما اهمیت بسیاری دارد. پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر به تمام سوالات و دغدغه‌های شما درباره حمل کالا پاسخ می‌دهد و از ابتدا تا انتهای حمل بار همراهتان خواهد بود. اگر دوست دارید بدانید چرا تجربه حمل کالا با فریت فایندر همراه با آرامش و رضایت است، بهتر است با جزئیات خدمات این پلتفرم آشنا شوید. خدمات فریت فایندر شامل

  • معرفی معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل
  • ارائه مشاوره تخصصی و رایگان برای انتخاب بهترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین روش‌های حمل کالا
  • محاسبه هزینه حمل کالا به صورت آنلاین
  • انجام امور مربوط به انبارداری، بارگیری، ترخیص کالا و گمرک
  • ردیابی آنلاین و لحظه‌ای موقعیت کالا 
  • صدور بیمه‌نامه حمل‌و‌نقل بین‌المللی

حمل بار تضمینی از دبی با خدمات فریت فایندر

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان فریت فایندر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان

مبدا و مقصد واردات از جبل علی به بنادر ایران 

مبدا حمل دریایی کالا از دبی به ایران، بزرگترین بندر دریایی خاورمیانه یعنی بندر جبل علی است. این بندر در 35 کیلومتری جنوب غربی دبی واقع شده است. کالاهای شما از بندر جبل علی بسته به مقصد مورد نظرتان به یکی از بندرهای زیر در ایران انتقال می‌یابند. 

  • بندر عباس
  • بندر بوشهر
  • بندر عسلویه  
  • بندر امام خمینی

واردات از جبل علی

 

سخن آخر درباره حمل دریایی کالا از دبی به ایران

حمل دریایی بار از دبی به ایران از بندر جبل علی آغاز می‌شود و به یکی از بندرها مانند بندر‌عباس، بوشهر و عسلویه می‌رسد. پروسه این روش حمل بسته به شرایط مختلفی مانند مستقیم یا غیر مستقیم بودن مسیر، میزان مسافت و شرایط سیاسی بین 3 تا 5 روز طول می‌کشد. اگر بار شما حالت فله‌ای داشته باشد به روش Break Bulk با کشتی فله‌ای به ایران منتقل می‌شود؛ در غیر این صورت برای حمل بارتان از کانتینرهای 20 و 40 فوت استفاده می‌شود. برای هزینه حمل دریایی کالا از دبی به ایران عواملی مانند نوع قرارداد، زمان ارسال، میزان مسافت و هزینه تخلیه و بارگیری کشتی را در نظر می‌گیرند.

اگر شما باری در دبی داشته باشید، برای انتقال بارتان چه روشی را انتخاب می‌کنید؟ هوایی یا دریایی؟