درباره میزان واردات کالا از چین به ایران چقدر اطلاع دارید؟
 در سال 1399، 3 میلیون و 543 هزار تن کالا از چین به کشورمان وارد شده است. این رقم بالا نشان می‌دهد، تاجران ایرانی برای واردات کالاهای چینی در سطح کلان فعالیت می‌کنند. اگر شما تاجری هستید که قصد دارید ارسال بار از چین به ایران را به روشی سریع انجام دهید، مطالعه این مقاله قطعا برای شما مفید و کاربردی خواهد بود. در این قسمت از مقاله فریت فایندر ما درباره سریع‌ترین روش حمل کالا یعنی حمل بار هوایی از چین به ایران به‌صورت دقیق و کامل صحبت کرده‌ایم. این مقاله راهنمایی جامع برای یک صاحب کالا خواهد بود تا بتواند حمل بار از چین را به شیوه‌ای امن، سریع و با پرداخت هزینه مناسب انجام دهد.
دسترسی سریع به مطالب مقاله:

مدت زمان حمل بار از چین به ایران به روش هوایی چقدر است؟

برای واردات هوایی از چین به ایران مدت زمان دقیق و ثابتی را نمی‌توان ذکر کرد زیرا بسته به عوامل مختلفی مانند مستقیم یا غیر مستقیم بودن پرواز تعیین می‌شود. اگر پرواز بار شما از نوع مستقیم یعنی داخلی باشد، نسبت به پرواز غیر مستقیم، بار شما سریع‌تر ارسال خواهد شد. به‌طور کلی در نظر داشته باشید که حمل بار هوایی از چین به ایران بین 3 تا 7 روز زمان لازم دارد.

حمل هوایی بار از چین به ایران 3 تا 7 روز زمان نیاز دارد.

مدت زمان حمل بار از چین به ایران

اگر می‌خواهید هر چه زودتر بتوانید بار خود را در ایران تحویل بگیرید، با کارشناسان ما در پلتفرم حمل‌و‌نقل بین‌المللی فریت فایندر در ارتباط باشید.

 درخواست مشاوره رایگان حمل‌‌و‌نقل بین‌المللی

مقاله مرتبط: اطلاعات تخصصی درباره حمل هوایی از ترکیه به ایران  

حمل هوایی کالا از چین به ایران شامل چه مراحلی است؟

حمل بار از چین به ایران به روش هوایی همانند سایر روش‌های حمل، شامل مراحل مختلفی است. آگاهی از مراحل مختلف این روش حمل از این جهت مفید خواهد بود که دغدغه شما را برای انجام این فرایند کم می‌کند. مراحل انجام این فرایند عبارتست از

  • در مرحله اول شما باید هزینه‌های مربوط به ارسال بار مانند هزینه گمرک را پرداخت کنید.
  • پس از آنکه فروشنده در جهت ارسال بار به ایران اقدام کرد، برای اطمینان از در‌امان بودن بار خود می‌توانید آنها را به انبارهای اختصاصی شرکت حمل و نقل بین المللی فریت فایندر بسپارید.
  •  در مرحله بعد، بارگیری بارهای شما در یکی از فرودگاه‌های چین انجام می‌شود و از طریق خطوط هواپیمایی به فرودگاه امام ارسال می‌شود.
  • بار شما پس از تخلیه به انبار گمرک منتقل می‌شود و با ارائه مدارکی مشخص مانند گواهی مبدا، فاکتور اصلی، بارنامه، کارت بازرگانی و… قابل دریافت خواهد بود.

برای انجام حمل بار هوایی از چین باید مراحلی مانند پرداخت هزینه و انبارداری طی شود.

مراحل حمل بار هوایی از چین به ایران

محاسبه فوری هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران 

تعیین هزینه حمل بار از چین به ایران  کار چندان راحتی نیست و اگر خودتان بخواهید به تنهایی آن را برآورد کنید، احتمال خطای محاسبه بالا خواهد بود. اگر می‌خواهید از این هزینه به‌طور دقیق و آنلاین آگاه شوید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران

بررسی مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه حمل هوایی بار از چین به ایران

هزینه حمل هوایی بار به ایران یک عدد ثابت و مشخص نیست زیرا این هزینه براساس چندین عامل تعیین می‌شود. در قسمت زیر این عوامل را دقیق بررسی کرده‌ایم:

وزن حجمی و جرمی کالا؛ معیاری مهم برای تعیین هزینه ارسال بسته از چین به ایران

یکی از عوامل مهمی که هزینه حمل هوایی از چین به ایران را تعیین می‌کند، وزن کالا است. برای تعیین وزن کالا، تنها به وزن جرمی آن یعنی عددی که وزن کالا را بر روی دستگاه باسکول (ترازوی دیجیتال) نشان می‎‌دهد، اکتفا نمی‌کنند و وزن حجمی کالا را نیز در نظر می‌گیرند. وزن حجمی کالا از طریق فرمول در تصویر زیر محاسبه می‌شود.

فرمول وزن حجمی بار عاملی برای تعیین هزینه حمل هوایی بار از چین به ایران

    حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام وزن حجمی یا جرمی، ملاک تعیین هزینه بار خواهد بود. در پاسخ به این سوال باید گفت عدد هر کدام از وزن‌های جرمی یا حجمی که بیشتر بود، همان وزن به عنوان وزن اصلی و نهایی بار در نظر گرفته می‌شود. 

     فاصله بین مبدا و مقصد ارسال کالا در چین و ایران

    بسته به اینکه مبدا شما کدام یک از شهرهای چین است و به کدام یک از شهرهای ایران ارسال می‌شود، هزینه حمل بار هوایی متفاوت خواهد بود. هر چقدر فاصله بین مبدا تا مقصد بیشتر باشد، هزینه ارسال بسته از چین به ایران بیشتر می‌شود.

    انتخاب نوع شرکت حمل و نقل

    بسته به اینکه از چه شرکتی (داخلی یا خارجی) برای حمل هوایی بار خود استفاده می‌کنید، هزینه حمل آن متفاوت محاسبه می‌شود. شرکت حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر برای انتخاب معتبرترین شرکت حمل و نقل با مناسب‌ترین قیمت پشتیبان و راهنمای شما خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با فریت فایندر تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را سریع و آسان بگیرید.

    داخلی و خارجی بودن شرکت بر هزینه حمل هوایی بار از چین به ایران موثر است

    شرکت حمل و نقل بین المللی چین عاملی موثر بر هزینه حمل هوایی از چین به ایران

    معمولی و خطرناک بودن کالاها

    به‌طور کلی کالاها به دو دسته خطرناک و معمولی دسته‌بندی می‌شوند. در صورتی که کالای شما از نوع خطرناک باشد، هزینه حمل هوایی این کالا به دلیل حساسیت در مراقبت و نگه‌داری، چندین برابر کالای معمولی خواهد بود. 

    هزینه حمل هوایی از چین و نوع کالا

    نوع قرارداد با فروشنده

    در حمل و نقل بین‌المللی اصطلاحی به نام INCOTERMS وجود دارد که تعیین می‌کند، مسئولیت کدام یک از هزینه‌های حمل کالا بر عهده خریدار است و کدام یک بر عهده فروشنده. اگر قرارداد شما با فروشنده از نوع Ex Works باشد، فروشنده کالا را به شما تحویل می‌دهد و هزینه‌ زیادی را عملا برای ارسال کالا متقبل نمی‌شود.

    نوع دیگری از قرارداد در اینکوترمز، FCA نام دارد. در این مدل قراردادی اگر خریدار کالا باشید از نظر پرداخت هزینه‌ها به نفع شما خواهد بود زیرا هزینه‌های حمل بار هوایی به مقدار قابل توجهی برای شما کم می‌شود. در روش FCA صاحب کالا لازم نیست هزینه‌هایی مانند هزینه‌های فرودگاه، گمرک چین و بارگیری از درب کارخانه تا فرودگاه را پرداخت کند و این هزینه‌ها بر عهده فروشنده کالا است.

    قرداد FCA عاملی برای هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران

     معرفی یک راه مطمئن برای کاهش هزینه‌های ارسال بار از چین به ایران

    درست است که عوامل ذکر شده در قسمت بالا هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران را تعیین می‌کنند، اما این هزینه را با تخصص، تجربه و هوشمندی می‌توان کاهش داد. در این زمینه پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر دلسوزانه و متعهدانه شما را راهنمایی می‌کند تا هزینه‌های انتقال بارتان به کمترین حالت ممکن برسد. اگر دوست دارید بدانید این کاهش هزینه‌ها چگونه امکان‌پذیر است، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

    درخواست مشاوره رایگان

    مقاله مرتبط: راهنمایی جامع درباره حمل هوایی بار از دبی به تهران

    از کدام خطوط هواپیمایی می‌توان برای حمل کالا از چین به ایران استفاده کرد؟

    ایرلاین‌ها یا خطوط هواپیمایی که در حال حاضر از چین به ایران پرواز دارند، شامل

    • ترکیش ایر لاین
    • ماهان ایر
    • قطر ایر ویز
    • امارات
    • ایران ایر

    ترکیش‌ایر‌لاین، ماهان ایر و قطر‌ایر‌ویز خطوط هوایی برای انتقال بار از چین به ایران هستند

    خطوط هوایی برای حمل بار از چین به ایران

    چه شهرهایی از چین به ایران امکان حمل هوایی بار را دارند؟

    شهرهای زیر در چین دارای خطوط هواپیمایی داخلی و خارجی هستند و به ایران امکان ارسال بار را دارند:

    • شانگهای
    • گوانجو
    • شنزن
    • پکن

    شانگهای، گوانجو، شنزن و پکن با داشتن خطوط هواپیمایی امکان حمل هوایی بار را دارند

    شهرهای چین با امکان انتقال هوایی بار

    شهرهای هنگ کنگ، ژیادمن و دالیان نیز با خطوط هواپیمایی خارجی قطر ایرویز و امارات، امکان ارسال بار به ایران را دارند.

    مقاله مرتبط: آشنایی کامل با واردات هوایی از فرانسه به ایران

    خدمات ویژه فریت فایندر برای حمل هوایی بار از چین به ایران 

    پلتفرم فریت فایندر با دانش، تجربه و امکاناتی که در زمینه حمل و نقل بین‌المللی دارد، می‌تواند تمام مراحل حمل هوایی کالای شما از چین به ایران را با مناسب‌ترین قیمت و سرعت بالا انجام دهد تا برای حمل کالای خود ذره‌ای دغدغه نداشته باشید. خدمات فریت فایندر برای حمل هوایی بارتان به شرح زیر است:

    • بارگیری کالا از درب کارخانه
    • بسته‌بندی تخصصی بار
    • نگه داری کالا در انبار اختصاصی فریت فایندر در چین
    • انجام تمام امور مربوط به قرارداد Ex Works
    • محاسبه نرخ آنلاین
    • ردیابی آنلاین

     گفتنی‌ست پلتفرم فریت فایندر این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بتوانند هزینه‌های مربوط به حمل کالای خود را در چین پرداخت کنند.

    معرفی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی چین با خدمات فریت فایندر

     بهترین مزایای حمل بار هوایی از چین به ایران برای شما

    ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که از بین انواع روش‌های حمل دریایی، هوایی و ریلی برای واردات کالا از چین به ایران، چرا باید حمل هوایی را انتخاب کرد. حمل هوایی به دلیل داشتن مزایای زیر، بسیاری از تاجران را ترغیب می‌کند تا از این روش برای حمل کالاهای خود استفاده کنند:

    • سرعت بالای ارسال بار از چین به ایران به روش هوایی

    مدت زمان ارسال کالاهایی که به روش هوایی از چین به ایران وارد می‌شوند، از سایر روش‌های حمل کالا به مراتب کمتر است.

    • بسته‌بندی مطمئن و ایمن کالاها در حمل بار هوایی از چین به ایران

    شما با انتخاب حمل بار هوایی از چین به ایران نیازی نیست، نگران آسیب دیدن کالاهای خود باشید. در روش حمل هوایی بار، کالاها بر روی پالت‌هایی استاندارد (سطوحی همانند جعبه از کالا محافظت می‌کنند) متناسب با اندازه خود قرار می‌گیرند که در اصطلاح حمل و نقل هوایی به آن نیز ULD می‌گویند. این مدل بسته‌بندی در حمل هوایی باعث می‌شود تا نسبت به سایر روش‌های حمل، تخلیه و بارگیری کمتری صورت بگیرد؛ بنابراین احتمال آسیب دیدن کالا کمتر می‌شود.

    • امکان انجام ترخیص سریع‌تر

    در حمل بار هوایی از چین به ایران ترخیص کالای شما در فرودگاه امام انجام می‌شود. در این فرودگاه سرعت انجام امور اداری و گمرک بالا است؛ بنابراین فرایند ترخیص کالای شما با سرعت بالایی انجام می‌شود.

    مقاله مرتبط: واردات هوایی از ایتالیا به ایران

    نگاهی کوتاه بر حمل هوایی کالا از چین به ایران

    یکی از اصلی‌ترین و امن‌ترین روش‌ها برای ارسال کالا از چین به ایران، حمل هوایی‌ست. اگر سرعت و امنیت بالا در ارسال کالا برایتان اهمیت دارد، قطعا حمل بار هوایی از چین به ایران روش ارسال مناسبی برای کالاهای شما خواهد بود. یکی از مواردی که به هنگام استفاده از حمل بار هوایی باید به آن توجه کنید، مسئله هزینه آن است. هزینه حمل هوایی کالای شما از چین به ایران بسته به ماهیت کالا، وزن و فاصله مبدا تا مقصد متفاوت خواهد بود. ترکیش‌ایر‌لاین، ماهان‌ایر و قطر‌ایر‌‌ویز از جمله خطوط هواپیمایی فعال برای ارسال بار از چین به ایران هستند.

    اگر شما بخواهید کالای مهمی را از چین به ایران منتقل کنید، دوست دارید روش حمل انتخابی شما چه امتیازات و ویژگی‌هایی داشته باشد؟ این ویژگی‌ها را در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان فریت فایندر شما را در این زمینه راهنمایی کنند.