فرایند صادرات از ایران به یک کشور اروپایی مانند فرانسه یک رابطه برد _ برد است که برای هر دو کشور منافع اقتصادی زیادی را به همراه دارد. کشور فرانسه با وارد کردن محصولات ایرانی از کالاهایی باکیفیت بهره‌مند می‌شود و ایران از طریق صادرات محصولات خود درآمد قابل توجهی را کسب می‌کند. برای آنکه پروسه ارسال کالا از ایران به فرانسه بدون دردسر و با استانداردهای لازم انجام شود، باید از انواع روش‌های صادرات اطلاعات کاملی داشته باشید. صادرات از ایران به فرانسه به سه روش دریایی، زمینی و هوایی قابل انجام است. هر یک از این روش‌ها مزایای مخصوص به خودشان را دارند که هر تاجری با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از این سه روش را برای صادرات کالای خود انتخاب کند.
در این قسمت از مقاله فریت فایندر ما قصد داریم ارسال کالا از ایران به فرانسه با روش‌های مختلف را برای شما کامل و جامع توضیح دهیم تا ابهامی برای شما درباره این موضوع باقی نماند. پس از مطالعه این مقاله شما اطلاعات و شناخت کاملی نسبت به انواع روش‌های حمل به فرانسه پیدا می‌کنید و در پایان با خدمات حمل و نقل بین‌المللی  آشنا می‌شوید تا بتوانید حمل کالای خود را در نهایت امنیت و سرعت انجام دهید.
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مهم‌ترین کالاهایی که به فرانسه صادر می‌شوند؟

مهم‌ترین کالاهایی که به فرانسه قابلیت صادر شدن دارند عبارتست از

  • زعفران

زعفران در فرانسه از محبوبیت زیادی برخوردار است. برای صادر کردن این محصول ارزشمند باید به بسته‌بندی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • کره
  • چربی و روغن کاکائو
  • مغز پسته

برای صادر کردن پسته به فرانسه باید از دارا بودن محصول از گواهی آفلاتوکسین مطمئن شوید و پسته‌ای را صادر کنید که از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

  • پلی‌اتیلن
  • ملاس و نیشکر
  • مصنوعات ریخته‌گری از جنس چدن و آهن
  • انگور بی‌دانه خشک و کشمش
  • فرش

از دیرباز فرش کالایی بسیار ارزشمند برای صادر کردن به کشورهای اروپایی بوده است. فرانسه نیز از این قاعده مستثنا نیست و نسبت به وارد کردن فرش ایرانی همیشه مشتاق بوده است. برای صادر کردن موفق فرش به فرانسه باید به این موضوع توجه داشت که سبک فرش صادراتی به فرانسه مورد علاقه و پسند فرانسوی‌ها باشد. تاجران فرش در ایران از طریق صادر کردن این کالا می‌توانند به درآمدهای کلان دست پیدا کنند.

  • خرما
  • برنج

زعفران، برنج، پسته و انگور از جمله محصولات مهم و پرطرفدار برای صادر کردن به فرانسه هستند.

محصولات مهم برای صادرات به فرانسه

نکاتی مهم درباره صادرات بار به فرانسه

برای صادر کردن محصولات ایرانی به فرانسه باید نکات زیر را مد‌نظر خود قرار دهید:

  • کالاهایی مانند موادغذایی که احتمال فاسد شدن دارند باید به سریع‌ترین روش‌ها مانند روش هوایی به فرانسه منتقل شوند.
  • کیفیت کالاهای صادراتی به فرانسه باید درجه یک و در سطح بسیار بالا باشد.
  • بسته‌بندی کالاهای صادراتی به فرانسه باید به گونه‌ای باشد تا آنها را از هرگونه آسیب مصون بدارد و ظاهر بسته‌بندی محصولات باید شکیل باشد.
  • برای صادرات به فرانسه باید کالاهایی را صادر کرد که دارای مجوز و تاییدیه لازم برای صادر کردن باشند.

برای صادرات به فرانسه باید کالاهای دارای مجوز، با‌کیفیت و با بسته‌بندی مناسب را صادر کرد.

نکات صادرات به فرانسه

ارسال کالا از ایران به فرانسه از چه روش‌های حملی می‌توان انجام داد؟

صادرات به فرانسه با روش‌های زمینی، دریایی و هوایی قابل انجام است. در ادامه به صورت کامل با جزئیات انجام این روش‌ها آشنا می‌شوید.

صادرات زمینی به فرانسه را با سه روش زمینی، هوایی و دریایی می‌توان انجام داد.

روش‌های صادرات زمینی به فرانسه

زمینی: ارسال کالا از ایران به فرانسه به روش زمینی

روش زمینی برای صادرات به فرانسه بهترین روش برای تاجرانی است که وزن و حجم بالای دارند و همچین محدودیت زمان برای ارسال دارند مناسب است. از مدل دریای گرانتر هست اما مدت زمان حمل کمتری می باشد.

ارزان بودن صادرات زمینی بار به فرانسه

 ارسال کالا از ایران به فرانسه به روش زمینی چقدر طول می‌کشد؟

برای انجام صادرات زمینی کالا و بار به فرانسه به‌طور متوسط 15 تا 20 روز زمان لازم است. البته این زمان گاهی تحت تاثیر عواملی همچون ترافیک در مرز و در فصل های مختلف میتواند بیشتر هم شود.

اگر قصد دارید صادرات به کشور آلمان را انجام دهید، مقاله نکات خواندنی درباره صادرات به آلمان را مطالعه کنید.

ارسال کالا از ایران به فرانسه در مدل زمینی به چه روش‌هایی می‌توان انجام داد؟

 روش حمل زمینی هر کالایی که به فرانسه صادر می‌شود با توجه به حجمی که دارد، متفاوت خواهد بود. این روش‌ها عبارتند از 

  • خرده‌بار

روش خرده‌بار برای صادرات و حمل زمینی بارهایی مناسب است که حجم و اندازه آنها از یک کامیون کمتر باشد. در این روش، ارسال بار زمانی صورت می‌گیرد که ظرفیت کامیون با بارهای دیگر تکمیل شود. تکمیل شدن ظرفیت کامیون زمان‌بر است به همین دلیل روش خرده‌بار را برای ارسال بار روشی با سرعت نه چندان بالا به حساب می‌آورند. روش خرده‌بار را در اصطلاح انگلیسی LCL می‌نامند.

  • کامیون دربست

در روش کامیون دربست حجم بارها به اندازه یک کامیون است و برای پر شدن کامیون نیازی به بارهای دیگر نیست؛ بنابراین سرعت ارسال بار نسبت به روش خرده‌بار بسیار بیشتر است. به روش کامیون دربست FCL نیز می‌گویند.

مقایسه روش‌های خرده‌بار و کامیون دربست

روش خرده‌بار و کامیون دربست برای صادرات زمینی بارپروسه انجام واردات زمینی بار از فرانسه به ایران مانند صادرات به فرانسه است و تنها در یکسری از جزئیات تفاوت دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره واردات از فرانسه می‌توانید مقاله واردات زمینی از فرانسه به ایران را مطالعه کنید.

حمل زمینی بار به فرانسه با کامیون و ترانزیت ارسال کالا از ایران به فرانسه

چه عواملی را باید برای تعیین هزینه ارسال کالا از ایران به فرانسه در نظر گرفت؟

برای آنکه بتوانید هزینه صادرات زمینی کالا به فرانسه را محاسبه کنید، باید تاثیر عوامل زیر را در نظر بگیرید:

1- مسافت

میزان مسافتی که برای رسیدن بار از شهر مبدا تا شهر مقصد طی می‌شود، بر هزینه صادرات زمینی به فرانسه تاثیر می‌گذارد. این مسافت هر قدر بیشتر باشد، هزینه صادرات و حمل بار افزایش می‌یابد.

2- نوع قرارداد

هزینه‌های صادرات براساس قرارداد خرید کالا یعنی اینکوترمز تعیین می‌شود. طبق قوانین اینکوترمز اگر قرارداد از نوع FCA باشد، هزینه‌هایی مانند گمرک و بارگیری بر روی کامیون با صادر‌کننده کالا است. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works باشد، هزینه‌های گمرک و بارگیری بر روی کامیون با خریدار کالا خواهد بود.

 

ارسال کالا از ایران به فرانسه

3- روش حمل بار

همان‌طور که پیشتر گفتیم صادرات زمینی بار را می‌توان با روش خرده‌بار یا کامیون دربست انجام داد. اگر صادرات زمینی به روش خرده‌بار صورت بگیرد، واحدی به نام CBM ملاکی برای میزان هزینه صادرات می‌شود. هر واحد CBM معادل 200 کیلوگرم وزن و 1 مترمکعب حجم است. باری که وزن آن بیشتر از 200 کیلوگرم باشد، هزینه حمل آن براساس  2 CBM خواهد بود. در روش کامیون دربست هزینه هر کامیون دربست به عنوان هزینه حمل بار در نظر گرفته می‌شود.

 عدد دقیق هزینه صادرات به فرانسه را می‌توانید با ارائه یکسری از اطلاعات محدود مانند درج مبدا، مقصد، نوع و وزن کالا به صورت آنلاین به دست آورید. کلیک بر روی لینک زیر امکان محاسبه دقیق هزینه صادرات زمینی به فرانسه را برای شما فراهم می‌کند.

استعلام نرخ آنلاین زمینی

دریای : ارسال کالا از ایران به فرانسه به روش دریایی

ارسال کالا از ایران به فرانسه به روش دریایی به خصوص برای بارهای کانتینری یک نوع صادرات با هزینه مقرون‌به‌صرفه است. این روش حمل برای افرادی که به قیمت برایشان اهمیت دارد مناسب است اما انجام فرایند آن زمان‌بر است.

صادرات دریایی به فرانسه یک نوع صادرات با هزینه مقرون‌به‌صرفه است.

ارسال کالا از ایران به فرانسه

بنادر مهم فرانسه

 برای ارسال کالا از ایران به فرانسه می توان به بنادر زیر انتقال یابند:

  • بندر بوردو ( Bordeaux )
  • بندر تولون( Toulon )
  • بندر مارسی( Marseille )

بندر مارسی مهم‌ترین بندر در فرانسه است که به دلیل نقل و انتقالات فراوان کالا نقش کلیدی در تجارت فرانسه را ایفا می‌کند. این بندر دارای 2 بندرگاه در بخش شرقی و غربی شهر مارسی فرانسه است.

  • بندر دوویل(Deauville  )
  • بندر لوهاور (le Havre)
  • بندر موناکو(Monaco)
  • بندر نیس ( nice )
  • بندر نانسی ( Nancy )

بنادر بوردو، تولون، مارسی، دوویل، لوهاور و موناکو

از جمله بندرهای مقصد برای صادرات دریایی بار هستند.

بندرهای مقصد برای ارسال کالا از ایران به فرانسه

ارسال کالا از ایران به فرانسه در روش دریایی چقدر زمان می‌برد؟

پروسه صادرات دریایی بار از ایران به فرانسه حدودا یک ماه زمان نیاز دارد.

ارسال کالا از ایران به فرانسه به صورت فول کانتینر یا خرده بار

در روش کانتینری برای صادرات دریایی بار به فرانسه از کانتینرهای 20 و 40 فوتی بسته به ابعاد بار استفاده می‌شود. روش کانتینری خود به دو دسته خرده‌بار و فول کانتینر دسته‌بندی می‌شود. در صورتی که حجم بارهای شما کمتر از یک کانتینر باشند، به روش خرده‌بار و در حالتی که به اندازه یک کانتینر حجم داشته باشند، از روش فول‌کانتینر برای حمل آنها استفاده می‌شود. سرعت روش خرده‌بار نسبت به فول کانتینر کمتر است زیرا در این روش باید صبر کرد تا ظرفیت کانتینر به وسیله بارهای دیگر تکمیل شود.

روش خرده‌بار و فول‌کانتینر برای انجام صادرات دریایی بار به فرانسه

روش‌‌های خرده‌بار و فول کانتینر برای ارسال کالا از ایران به فرانسه

واردات دریایی از فرانسه به ایران را می‌توان با روش خرده‌بار و فول‌کانتینر انجام داد. اطلاعات دقیق این واردات را در مقاله واردات دریایی از فرانسه به ایران مطالعه کنید.

هزینه ارسال کالا از ایران به فرانسه در مدل دریایی چه عواملی موثر است.

 هزینه صادرات دریایی به فرانسه را می‌توان با در نظر گرفتن عوامل زیر تخمین زد:

1- مدل قرارداد

برای انجام صادرات دریایی بار به فرانسه باید قراردادی طبق قوانین حمل و نقل بین‌المللی کالا تنظیم شود. اگر این قرارداد از نوع FOB باشد، هزینه حمل از مبدا تا بندر، گمرک و بارگیری بر روی کشتی با صادر‌کننده کالا خواهد بود. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works تنظیم شود، هزینه‌های حمل از مبدا تا بندر، گمرک و بارگیری بر روی کشتی بر‌عهده خریدار و متقاضی کالا می‌شود.

در قرارداد FOB اغلب هزینه‌های حمل بار با صادر‌کننده کالاست.

قرارداد FOB و Ex Works عاملی موثر بر هزینه ارسال کالا از ایران به فرانسه

 

2- هزینه تخلیه و بارگیری بنادر 

هر یک از بندرهای فرانسه هزینه تخلیه و بارگیری متفاوتی دارند که به آن THC می‌گویند. این هزینه بر هزینه نهایی صادرات و حمل دریایی بار به فرانسه موثر است.

3- حجم و وزن کالا

اگر صادرات دریایی بار شما به روش خرده‌بار انجام شود، هزینه صادرات براساس واحدی به نام CBM محاسبه می‌شود. این واحد معادل وزنی به میزان 1 تن و حجمی به اندازه 1 متر مکعب است. در صورتی که حمل دریایی بار با روش فول کانتینر باشد، هزینه هر کانتینر ملاک هزینه صادرات و حمل کالا می‌شود.

برای محاسبه هزینه صادرات دریایی بار می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. کلیک بر روی لینک زیر هزینه دقیق صادرات بار به فرانسه را به شما اعلام می‌کند.

استعلام نرخ آنلاین دریایی

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

هوایی: ارسال کالا از ایران به فرانسه مدل هوایی

صادرات بار به فرانسه به روش هوایی برای تاجران ایرانی این مزیت را دارد که از سرعت بالایی برخوردار است و انجام آن کمتر از یک هفته طول می‌کشد.

صادرات بار به فرانسه به روش هوایی 

ارسال کالا از ایران به فرانسه

فرودگاه های معروف فرانسه

محصولات ایرانی را به فرودگاه‌های شارل دوگل پاریس، بوردو و نیس در فرانسه می‌توان منتقل کرد. از بین این فرودگاه‌ها، شارل دوگل پاریس معروف‌ترین فرودگاه در فرانسه است و در ایرلاین ایرفرانس از شهرت بالایی برخوردار است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس معروف‌ترین فرودگاه در فرانسه است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس ارسال کالا از ایران به فرانسه

ارسال کالا از ایران به فرانسه را از طریق کدام ایرلاین‌ها می‌توان انجام داد؟

صادرات هوایی به فرانسه از طریق ایرلاین‌های زیر قابل انجام است:

  • ایران ایر 
  • ایرفلوت
  • ایر فرانس
  • امارات
  • قطر
  • لوفت‌هانزا

برای آشنایی با واردات هوایی از فرانسه مقاله واردات هوایی از فرانسه به ایران را مطالعه کنید.

محاسبه هزینه ارسال کالا از ایران به فرانسه در مدل هوایی؟

هزینه صادرات هوایی بار به فرانسه را براساس عوامل زیر می‌سنجند:

1- وزن بار

برای محاسبه وزن بار موثر بر هزینه صادرات و حمل هوایی بار به فرانسه دو نوع وزن یعنی وزن واقعی و حجمی را باید در نظر گرفت. وزن واقعی با قرار گرفتن کالا بر روی ترازوی دیجیتال یا باسکول نشان داده می‌شود. وزن حجمی را باید براساس فرمول محاسبه کرد. پس از آنکه عدد هر یک از وزن‌ها به دست آمد، وزنی ملاک هزینه صادرات و حمل قرار می‌گیرد که عدد بیشتری داشته باشد. فرمول وزن حجمی بار به شرح زیر است:

فرمول وزن حجمی بار برای تعیین هزینه ارسال کالا از ایران به فرانسه

تذکر: واحدهای ابعادی در فرمول بالا سانتیمتر و واحد وزن کیلو گرم می باشد.

2- نوع قرارداد

قراردادی که بین صادرکننده و خریدار کالا تنظیم می‌شود، مسئولیت پرداخت هزینه حمل و صادرات بار را مشخص می‌کند. در قراردادی به نام FCA هزینه‌های گمرک، بارگیری و فرودگاه برعهده صادرکننده کالا است. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works باشد، هزینه‌های گمرک، بارگیری و فرودگاه را باید خریدار کالا پرداخت کند.

در قرارداد Ex Works هزینه گمرک، بارگیری و فرودگاه را باید خریدار کالا پرداخت کند.

قرارداد ex works و هزینه ارسال کالا از ایران به فرانسه

 

اگر می‌خواهید نرخ صادرات هوایی بار به فرانسه به صورت دقیق و آنلاین برای شما محاسبه شود، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ آنلاین هوایی

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

 

خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی فریت فایندر برای ارسال کالا از ایران به فرانسه

صادرات و حمل کالا به یک کشور خارجی مراحل متعددی دارد که باید با نظارت و تخصص یک شرکت حمل و نقل معتبر انجام گیرد. فریت فایندر تمامی مراحل حمل کالا را در نهایت دقت و تعهد انجام می‌دهد و بار شما را صحیح و سالم به دستتان می‌رساند. خدمات فریت فایندر عبارتست از

  • تحویل بار از مبدا، بسته‌بندی تخصصی و نگه‌داری کالا در انبارهای تخصصی فریت فایندر
  • تخلیه بار، ردیابی آنلاین و انجام امور مربوط به ترخیص کالا و گمرک 
  • حمل کالا با انواع روش‌های هوایی، دریایی و زمینی
  • ارائه مشاوره تخصصی و رایگان درباره تمامی مراحل حمل کالا
  • صدور بیمه‌نامه بین‌المللی برای کالا

برای دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان فریت فایندر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره تخصصی و رایگان

ارسال امن، سریع و ایمن کالا با خدمات فریت فایندر

ارسال کالا از ایران به فرانسه با خدمات فریت فایندر

نگاهی بر صادرات به فرانسه

صادرات محصولات ایرانی مانند خرما، زعفران، برنج، پسته، فرش و انگور به فرانسه با منافع اقتصادی فراوانی همراه است. این محصولات باید از نظر کیفیت در سطح عالی باشند و از استانداردها و گواهی‌های لازم برخوردار باشند. صادرات به فرانسه را می‌توان به سه مدل زمینی، دریایی و هوایی انجام داد. صادرات زمینی فرایندی پر هزینه اما در زمان کم برای کالاهای که وزن و حجم زیادی دارند. صادرات زمینی بار به فرانسه به دو روش خرده‌بار و کامیون دربست انجام می‌گیرد. خرده‌بار برای بارهایی مناسب است که حجم آنها کمتر از یک کامیون باشد. کامیون دربست برای حمل بارهایی کاربرد دارد که حجم آنها با یک کامیون برابری می‌کند.

روش دیگری که برای صادرات به فرانسه به کار می‌رود، روش دریایی است که همانند روش زمینی زمان‌بر است اما هزینه چندان بالایی ندارد. بندرهای تولون، بوردو، مارسی، نانسی و نیس می‌توانند مقصدی مناسب برای صادرات بار به فرانسه باشند. حمل دریایی بار به فرانسه به روش‌های کانتینری و فله انجام می‌گیرد. روش کانتینری شامل دو دسته فول کانتینر و خرده‌بار می‌شود. فول کانتینر برای انتقال بارهایی کاربرد دارد که به اندازه یک کانتینر هستند و خرده‌بار برای حمل دریایی بارهایی مناسب است که کمتر از یک کانتینر فضا را اشغال می‌کنند. برای انتقال دریایی بارهای فله به فرانسه باید از کشتی‌های فله‌بر استفاده کرد.

روش حمل بر هزینه صادرات دریایی بار به فرانسه نیز موثر است. در صورتی که صادرات دریایی به روش خرده‌بار انجام شود، واحد CBM معیار تعیین هزینه حمل دریایی بار خواهد بود. هر CBM را معادل یک تن وزن و یک متر مکعب حجم در نظر می‌گیرند. در روش فول کانتینر هزینه هر کانتینر ملاک هزینه حمل و صادرات دریایی بار می‌شود.

سریع‌ترین روش برای انجام صادرات بار به فرانسه، روش هوایی است. شارل دوگل پاریس از جمله فرودگاه‌های پذیرنده بار در فرانسه هستند. برای محاسبه هزینه صادرات هوایی بار به فرانسه وزن بار، نوع قرارداد و کالا در نظر می‌‌گیرند.

اگر در زمینه صادرات بار به فرانسه یا هر کشور دیگر سوالی دارید، سوالات خود را با کارشناسان فریت فایندر در میان بگذارید و در اسرع وقت پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.