در سال 2020 آلمان به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران معرفی شد. این عنوان به دلیل حجم بالای واردات و صادرات بین ایران و آلمان در سال 2020 در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بود. براساس آمارها در سال 2020 حجم واردات و صادرات آلمان با ایران بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون یورو بیشتر از حجم معاملات ایران با اتحادیه اروپا بود. کشور آلمان با توجه به روابط دوستانه‌ای که با ایران دارد، یکی از گزینه‌های مناسب برای ارسال کالا از ایران به آلمان محسوب می‌شود. میزان صادرات صورت گرفته بین ایران و آلمان آنقدر بالاست که آلمان توانسته به عنوان هفدهمین کشور مقصد صادراتی ایران شناخته شود.
اگر شما بخواهید از ایران محصولات مختلفی همچون زیره، برنج، زعفران و پسته را به آلمان صادر کنید، باید درباره روش‌های مختلف صادرات به‌طور کامل اطلاعات کسب کنید تا به خسارت‌های مالی گرفتار نشوید. ما در این قسمت از مقاله فریت فایندر برای شما مطالبی جامع و کامل درباره صادرات به آلمان و انواع روش‌های آن آماده کرده‌ایم. اطلاعات و راهنمایی‌های این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت، ارسال کالا از ایران به آلمان را انجام دهید بدون آنکه ذره‌ای دغدغه داشته باشید.
دسترسی سریع به مطالب مقاله:

بیشترین صادرات ایران به آلمان شامل چه محصولاتی می‌شود؟

بیشترین صادرات ایران به آلمان به محصولاتی مانند زعفران، برنج، پسته، خرما، زیره و فرش تعلق دارد که در ادامه با جزئیات صادرات این محصولات بیشتر آشنا می‌شوید.
  • صادرات زعفران به آلمان

ممکن است با خود فکر کنید در کشورهای اروپایی زعفران چندان شناخته شده نیست اما این ادویه ارزشمند در سبد غذایی اروپاییان جایگاه ویژه‌ای دارد. صادرات زعفران به آلمان سبب شده تا بسیاری از تاجران از این راه به درآمدهای کلان دست پیدا کنند. باکیفیت‌ترین زعفران معمولا از استان خراسان به کشور آلمان صادر می‌شود. آنچه برای صادرات زعفران به آلمان حائز اهمیت است، کیفیت و ظاهر بسته‌بندی این محصول است که صادرکنندگان باید به این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند. صادرات زعفران به آلمان به منظور فروش به دو گروه انجام می‌شود. گروه اول، خریداران آلمانی زعفران به صورت عمده هستند که در واقع برای فروش و صادر کردن به سایر کشورهای اروپایی زعفران را می‌خرند. گروه بعدی متقاضی برای خرید زعفران، مصرف‌کنندگان زعفران یا خرده‌فروش‌های زعفران هستند.

زعفران ادویه‌ای ارزشمند و پر‌طرفدار برای صادرات به آلمان است.

صادرات زعفران به آلمان

  • صادرات برنج به آلمان و توجه به کیفیت آن

برنج ایران از آن دسته محصولات پر‌طرفدار در آلمان است. برای صادرات برنج به آلمان باید به این نکته توجه داشته باشید که مدلی از برنج را صادر کنید که باکیفیت و با سلیقه آلمانی‌ها سازگار باشد و همچنین برنج تست آفات و میزان سم آن را قبل از ارسال انجام دهید.

برای صادرات برنج به آلمان باید به کیفیت آن حتما توجه کرد.

صادرات برنج به آلمان

  •  صادرات پسته ایران به آلمان؛ صادراتی ارزشمند و پر‌رونق

پسته یکی دیگر از محصولات ارزشمند برای صادرات به آلمان است. برای صادرات پسته ایران به آلمان باید دقت کنید که حتما پسته دارای گواهی بهداشتی آفلاتوکسین باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

پسته از جمله محصولات ارزشمند برای صادر کردن به آلمان است.

صادرات پسته ایران به آلمان

  •  صادرات زیره به آلمان با کیفیت درجه یک از کرمان

زیره با توجه به خواص دارویی فراوانی که دارد مورد توجه و اقبال اروپاییان و آلمانی‌ها قرار دارد. زیره مورد نیاز برای صادرات به آلمان معمولا از شهر کرمان تامین می‌شود زیرا کیفیت زیره کشت شده در این شهر بسیار بالاست. دامغان، سمنان و سبزوار از دیگر شهرهایی هستند که زیره باکیفیت در آنها کشت می‌شود.

زیره با خواص دارویی خود مورد توجه اروپایی ها است.

صادرات زیره به آلمان

  • صادرات صنایع دستی به آلمان؛ یکی از بهترین منابع درآمدی برای ایران

صنایع دستی ایران جز محصولات غیر نفتی و درآمدزا برای صادر کردن به آلمان است. بازاریابی مناسب برای صادرات صنایع دستی به آلمان باعث ایجاد درآمدهای میلیاردی می‌شود. کارت بازرگانی و بیمه از جمله مدارکی است که برای صادرات صنایع دستی به آلمان مورد نیاز است.

صادرات صنایع دستی به آلمان منبع درآمدی خوبی برای ایران خواهد بود.

صادرات صنایع دستی به آلمان

معرفی انواع روش‌ها برای ارسال کالا از ایران به آلمان

برای صادرات به آلمان سه روش زمینی، دریایی و هوایی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مدت زمان، ویژگی و هزینه مخصوص به خود را دارند. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها در ادامه همراه ما باشید.

برای صادرات بار به آلمان از 3 روش زمینی، دریایی و هوایی می‌توان استفاده کرد.

صادرات به آلمان با 3 روش زمینی، دریایی و هوایی

زمینی: ارسال کالا از ایران به آلمان به روش زمینی

قبل از آنکه صادرات بارهای خود را به آلمان به روش زمینی انجام دهید، باید بدانید که حمل زمینی روش نسبتا زمان‌بری است و ویژگی مطلوب آن هزینه مقرون‌به‌صرفه است.

صادرات بار به آلمان به روش زمینی روش نسبتا زمان‌بر با هزینه مقرون‌به‌صرفه است.

صادرات به آلمان و ویژگی‌های آن

ارسال کالا از ایران به آلمان به روش زمینی را با چه وسایل حمل و نقلی می‌توان انجام داد؟

صادرات کالا به آلمان به روش زمینی از طریق ماشین های 18 چرخ یا ترانزیت‌ها قابل انجام است. ترانزیت‌ها می‌توانند تا 22 تن بار را جا‌به‌جا کنند. 

ارسال کالا از ایران به آلمان به روش زمینی از طریق ماشین های ترانزیت قابل انجام است.

صادرات به آلمان به روش زمینی با کامیون و ترانزیت

ارسال کالا از ایران به آلمان در مدل زمینی با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

ارسال کالا از ایران به آلمان در مدل زمینی را می‌توان با دو روش خرده‌بار (LCL) و کامیون دربست (FCL) انجام داد. انتخاب هر یک از این روش‌ها به حجم و وزن بار شما بستگی دارد. اگر اندازه بار شما کمتر از یک کامیون باشد، باید از روش خرده‌بار استفاده کرد. در روش خرده‌‎بار بار شما به همراه بارهای دیگر ظرفیت کامیون را پر می‌کنند. روش خرده‌بار برای انجام صادرات زمینی با توجه به اینکه باید صبر کرد تا بارهای دیگر ظرفیت کامیون را پر کنند، روش پر‌سرعتی نیست. در روش کامیون دربست، حجم بار به اندازه یک کامیون است؛ بنابراین ارسال بار به این روش، معطلی روش خرده‌بار را ندارد.

صادرات زمینی به آلمان با دو روش خرده‌بار و کامیون دربست

صادرات زمینی بار با روش خرده‌بار و کامیون دربست

 

پروسه واردات زمینی از آلمان مانند صادرات زمینی به دو روش خرده‌بار و فول تراک انجام می‌شود. اگر دوست دارید با فرایند واردات از آلمان بیشتر آشنا شوید، مقاله واردات زمینی از آلمان به ایران را مطالعه کنید.

فرایند ارسال کالا از ایران به آلمان در مدل زمینی چقدر زمان نیاز دارد؟

به‌طور میانگین فرایند صادرات زمینی به آلمان بین 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارد. البته اگر روش حمل بار شما از نوع کامیون دربست باشد، این زمان به 10 روز کاهش می‌یابد.

مقاله مرتبط: واردات زمینی از فرانسه به ایران

 چگونه هزینه ارسال کالا از ایران به آلمان محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه هزینه صادرات بار به آلمان باید تاثیر عوامل زیر را در نظر گرفت:

  • فاصله مبدا تا مقصد

برای تعیین هزینه صادرات از ایران به آلمان باید به فاصله شهر مبدا تا شهر مقصد توجه کرد. هر چقدر این فاصله بیشتر باشد، هزینه حمل نیز بیشتر خواهد شد.

  • نوع قرارداد

مدلی قراردادی که شما برای صادرات کالا تنظیم می‌کنید، بر هزینه صادرات تاثیر مستقیم دارد. اگر قرارداد شما به نام FCA تنظیم شده باشد، هزینه‌هایی مانند گمرک و بارگیری بر روی کامیون با صادر‌کننده خواهد بود. در قراردادی به نام Ex Works هزینه‌های گمرک و بارگیری با خریدار کالا است.

برای آشنایی بیشتر با مقررات این قراردادها مقاله اینکوترمز را بخوانید. 

  • روش حمل بار

اگر صادرات کالا به آلمان به روش خرده‌‌بار انجام شود، واحدی به نام CBM معیار تعیین هزینه حمل صادرات بار می‌شود. هر واحد CBM معادل 200 کیلوگرم وزن و 1 متر مکعب حجم است. در صورتی که یک بار بیش از 200 کیلوگرم وزن داشته باشد حتی به اندازه 1 کیلوگرم، این وزن معادل 2CBM  می‌شود. بارهایی که به روش کامیون دربست حمل می‌شوند، هزینه هر کامیون دربست برای هزینه حمل و صادرات در نظر گرفته می‌شود.

اگر می‌خواهید هزینه صادرات بار به آلمان به صورت دقیق و آنلاین برای شما محاسبه شود، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ آنلاین زمینی به آلمان

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

دریایی: ارسال کالا از ایران به آلمان به روش دریایی

در فرایند صادرات دریایی به آلمان سرعت ارسال بار چندان بالا نیست اما هزینه پایین این روش بسیاری از تاجران را به استفاده از آن ترغیب می‌کند.    

صادرات دریایی به آلمان روشی زمان‌بر با هزینه مقرون‌به‌صرفه است. 

صادرات دریایی بار به آلمان

 انواع روش‌های دریایی برای ارسال کالا از ایران به آلمان چیست؟

صادرات دریایی بار به آلمان از طریق دو روش کانتینری و فله‌ای انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها قسمت زیر را مطالعه کنید.

1- روش کانتینری برای صادرات دریایی بار به آلمان

در روش کانتینری برای صادرات دریایی بار از کانتینرهای 20 و 40 فوتی استفاده می‌شود. این روش شامل دو روش خرده‌بار و فول کانتینر است. روش خرده‌بار برای بارهایی کمتر از حجم یک کانتینر به کار می‌رود و ارسال بار تا زمانی که ظرفیت کانتینر تکمیل نشود، انجام نمی‌گیرد. در روش فول کانتینر حجم بارها به اندازه یک کانتینر است. سرعت انجام روش فول کانتینر نسبت به خرده‌بار بسیار بیشتر است.

روش کانتینری برای صادرات دریایی بار به 2 دسته خرده‌بار و فول کانتینر انجام می‌شود.

صادرات به آلمان با دو روش خرده‌‌بار و فول کانتینر

2- روش فله‌ای؛ روشی برای ارسال کالا از ایران به آلمان مدل دریایی

برای صادرات دریایی بارهای فله مانند مواد معدنی و مشتقات نفتی از روش فله یا Break Bulk استفاده می‌شود. وسیله حمل بار در روش فله، کشتی‌های فله است.

برای صادرات دریایی بارهای فله از روش فله استفاده می‌شود.

کشتی فله برای صادرات بارهای فله‌ای

مقاله مرتبط: واردات دریایی از ایتالیا به ایران

 مقاصد صادرات دریایی کالا از ایران به آلمان بیشتر چه بنادری هستند؟

باری را که شما به آلمان صادر می‌کنید، می‌توانید به یکی از بنادر زیر ارسال نمایید:

  • هامبورگ
  • برمن
  • کلن
  • دویسبورگ

از بین بنادر ذکر شده هامبورگ نسبت به سایر بنادر آلمان معروف‌تر و دارای 1700 شرکت حمل و نقل است.

هامبورگ، برمن، کلن و دویسبورگ از جمله بنادری هستند که

می‌توان به آنها به روش دریایی بار صادر کرد.

بنادر آلمان برای انجام صادرات دریایی

 مقاله مرتبط: واردات دریایی از آلمان به ایران

 چه عواملی بر هزینه ارسال کالا از ایران به آلمان در مدل دریایی موثر هستند؟

آنچه هزینه صادرات دریایی بار به آلمان را تعیین می‌کند، موارد زیر هستند:

1- نوع قرارداد

طبق قواعد حمل و نقل بین‌المللی بار در اینکوترمز در صورتی که قرارداد از نوع FOB باشد، هزینه حمل کالا از مبدا تا بندر مقصد، گمرک و بارگیری بر روی کشتی با صادرکننده کالاست. اگر قرارداد از نوع Ex Works تنظیم شود، هزینه‌های حمل مانند گمرک، بارگیری بر روی کشتی و حمل از مبدا تا بندر با خریدار کالا است.  

نوع قرارداد تنظیم‌شده با صادر‌کننده کالا میزان هزینه‌های

صادرات دریایی بار را مشخص می‌کند.

قرارداد fob و ex works و هزینه صادرات دریایی بار

2- روش حمل بار

اگر حمل و صادرات بار به روش خرده‌بار انجام شود، واحد CBM هزینه حمل را مشخص می‌کند. این واحد معادل وزنی به میزان 1 تن و حجمی به اندازه 1 متر مکعب است. در روش فول کانتینر هزینه هر کانتینر ملاک محاسبه هزینه صادرات دریایی بار خواهد بود.

3- هزینه بنادر

 در هر یک از بنادر آلمان هزینه تخلیه و بارگیری کالا متفاوت است. به این هزینه در اصطلاح THC گفته می‌شود که بر هزینه کلی صادرات و حمل دریایی کالا موثر است.

برای اطلاع دقیق از هزینه صادرات دریایی بار به آلمان به صورت آنلاین می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ آنلاین دریایی به آلمان

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

هوایی: ارسال کالا از ایران به آلمان به روش هوایی

صادرات هوایی بار به آلمان با سرعت بالایی انجام می‌شود و بارها به فرودگاه‌های زیر در آلمان ارسال می‌شوند:

  • کلن
  • فرانکفورت
  • دوسلدورف
  • هامبورگ

در صادرات هوایی بار به آلمان فرودگاه‌های کلن، فرانکفورت، دوسلدورف و هامبورگ

می‌توانند مقصد بار باشند.

صادرات هوایی بار به فرودگاه‌های آلمان

لینک مقاله مرتبط: واردات هوایی از فرانسه به ایران

ارسال کالا از ایران به آلمان در مدل هوایی چقدر زمان لازم دارد؟

برای انجام صادرات هوایی بار به آلمان زمان زیادی لازم نیست سپری شود و کمتر از 1 هفته به طول می‌انجامد.

اگر بخواهید واردات از آلمان به ایران را به صورت هوایی انجام دهید، سرعت انجام آن مانند صادرات هوایی بالا خواهد بود. جزئیات این واردات را در مقاله واردات هوایی از آلمان به ایران بخوانید.

هزینه ارسال کالا از ایران به آلمان به روش هوایی

 برای هزینه صادرات هوایی بار به آلمان نمی‌توان بدون در نظر گرفتن عوامل زیر عدد مشخصی را بیان کرد.

  • وزن و حجم کالا بار

برای محاسبه وزن بار موثر بر هزینه صادرات و حمل هوایی بار به آلمان دو نوع وزن یعنی وزن واقعی و حجمی را باید در نظر گرفت. وزن واقعی با قرار گرفتن کالا بر روی ترازوی دیجیتال یا باسکول نشان داده می‌شود. وزن حجمی را باید براساس فرمول محاسبه کرد. پس از آنکه عدد هر یک از وزن‌ها به دست آمد، وزنی ملاک هزینه صادرات و حمل قرار می‌گیرد که عدد بیشتری داشته باشد. فرمول وزن حجمی بار به شرح زیر است:

فرمول وزن حجمی بار برای تعیین هزینه صادرات به آلمان

تذکر: واحدهای ابعادی در فرمول بالا سانتیمتر و واحد وزن کیلوگرم می باشد.

 

  • مدل قرارداد

مدل قرارداد منعقد شده بین صادرکننده و خریدار کالا مسئولیت‌های هزینه صادرات را مشخص می‌کند. اگر قرارداد از نوع FCA تنظیم شود، بیشتر هزینه‌های صادرات بر عهده صادر‌کننده کالا خواهد بود. در صورتی که قرارداد از نوع Ex Works باشد، هزینه‌های صادرات و حمل بار با خریدار کالا خواهد بود.

هزینه صادرات هوایی بار به آلمان را می‌توان آسان و سریع از طریق حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر محاسبه کرد. برای اطلاع از این هزینه تنها کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ آنلاین هوایی

۰۲۱-۶۶۴۸۱۰۷۶

انجام صفر تا صد ارسال کالا از ایران به آلمان با خدمات ویژه فریت فایندر 

 اگر صادرات بار به کشوری دیگر را بدون تجربه، دانش و تخصص انجام دهید، دیری نمی‌پاید که فعالیت اقتصادی شما با شکست مواجه می‌شود. این فرایند را شما باید از طریق شرکت‌های حمل و نقل معتبر انجام دهید. شرکت حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر در تمامی مراحل صادرات و حمل بار همراه شما خواهد بود. سرعت بالای ارسال، حفظ امنیت و انجام پروسه حمل بار با قیمتی منصفانه از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد فریت فایندر است. فریت فایندر به شما خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

سرعت بالای ارسال، حفظ امنیت و انجام پروسه حمل بار با قیمتی منصفانه

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد فریت فایندر است.

انجام صادرات بار با خدمات فریت فایندر

  • بر عهده گرفتن تمامی مراحل حمل کالا مانند بارگیری، تخلیه بار و انبارداری
  • انجام اموری مانند ترخیص کالا و گمرک
  • حفظ امنیت کالا با ردیابی آنلاین آن و بسته‌بندی تخصصی
  • صدور بیمه‌نامه تخصصی بین‌المللی
  • ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه حمل کالا
  • پیشنهاد بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای حمل و جابه‌جایی کالا

اگر برای انجام فرایند صادرات، واردات و حمل کالا به هر نقطه از دنیا سوال و دغدغه‌ای دارید، با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان فریت فایندر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان از کارشناسان فریت فایندر

مهم‌ترین نکات و اطلاعات درباره صادرات بار به آلمان

صادرات محصولات ایرانی به آلمان را می‌توان به روش‌های زمینی، دریایی و هوایی انجام داد. اگر می‌خواهید فرایند صادرات با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای شما تمام شود، بهتر است از روش‌های دریایی و زمینی استفاده کنید. در صورتی که سرعت انجام فرایند صادرات برای شما مهم است، باید از روش هوایی استفاده کنید.

صادرات زمینی بار به آلمان به دو صورت خرده‌بار و کامیون دربست صورت می‌گیرد. روش خرده‌بار برای بارهای کمتر از 1 کامیون و کامیون دربست برای بارهایی به اندازه 1 کامیون کاربرد دارد. هزینه حمل بارهایی که به روش خرده‌بار جا‌به‌جا می‌شوند، براساس واحدی به نام CBM است. هر CBM معادل 200 کیلوگرم وزن و 1 مترمکعب حجم است. در روش کامیون دربست هزینه هر کامیون معیار هزینه حمل و صادرات خواهد بود. فرایند صادرات زمینی کالا به آلمان حدود 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارد و از طریق وسایلی مانند کامیون و ترانزیت قابل انجام است.

صادرات دریایی بار به آلمان را می‌توان با دو حالت کانتینری و فله‌ای انجام داد. حالت کانتینری خود به 2 دسته خرده‌بار و فول کانتینر طبقه‌بندی می‌شود. خرده‌بار برای حمل دریایی بارهای کمتر از 1 کانتینر و فول کانتینر برای بارهای به حجم 1 کانتینر است. در روش خرده‌بار واحد CBM تعیین‌کننده هزینه حمل کالا خواهد بود. این واحد برابر 1 تن وزن و 1 متر مکعب حجم است. نوع قرارداد، فاصله مبدا تا مقصد و هزینه بنادر بر هزینه صادرات دریایی بار به آلمان موثر هستند.

صادرات هوایی بار به آلمان را می‌توان به سرعت و در کمتر از 1 هفته انجام داد. وزن واقعی و حجمی، نوع قرارداد و فاصله مبدا تا مقصد بر هزینه صادرات هوایی بار به آلمان تاثیر می‌گذارند. کلن، فرانکفورت، دوسلدورف و هامبورگ فرودگاه‌هایی در آلمان هستند که می‌توان بارها را از ایران به آنها منتقل کرد.

آیا شما تا به حال در زمینه صادرات بار به کشوری دیگری اقدامی انجام داده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، تجربه خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.