blog

واردات دریایی از ایتالیا به ایران

واردات دریایی از ایتالیا به ایران

ایتالیا به عنوان یکی از صادر‌کننده‌های بزرگ جهان شناخته می‌شود. این کشور کالاهایی مانند ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، حمل و نقل، فلزات، منسوجات، مواد غذایی و پلاستیک را به سایر کشورها صادر می‌کند. خوشبختانه روابط ایران و ایتالیا به‌گونه‌ای است که واردات از ایتالیا به کشور ما محدودیتی ندارد. واردات دریایی از ایتالیا به ایران فرایندی مقرون به صرفه است که برای حمل بار بین این دو کشور صورت می‌گیرد. اگر می‌خواهید با مدت زمان، هزینه و جزئیات دقیق واردات دریایی از ایتالیا به ایران آشنا شوید، به مطالعه ادامه این مقاله مشغول شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مسیر حمل دریایی از ایتالیا به ایران چیست؟

واردات دریایی از ایتالیا به ایران از بندرهای زیر در ایتالیا آغاز می‌شود:

واردات دریایی از بندر جنوا از طریق 4 ورودی امکان‌پذیر است. این ورودی‌ها عبارتست از

شرقی: از طریق ورودی شرقی می‌توان به بندر قدیم، محل تعمیر و ساخت کشتی‌ها و پایانه‌های Sampierdarena دسترسی پیدا کرد.

غربی: ورودی غربی برای کشتی‌هایی مناسب است که در اسکله ILVA عملیات بندری را انجام می‌دهند.

Multedo

Pra: این ورودی در قسمت انتهایی غربی بندر قرار گرفته و برای ورود کشتی‌هایی مناسب است که در ترمینال کانتینر عملیات دارند.

بندر جنوا

برای آشنایی و کسب اطلاعات درباره واردات دریایی از فرانسه مقاله واردات دریایی از فرانسه به ایران را مطالعه کنید.

بندر لاسپزیا

واردات دریایی از ایتالیا به یکی از بندرهای زیر در ایران منتقل می‌شوند:

بندر شهید رجایی؛ مقصدی برای واردات دریایی از ایتالیا به ایران

واردات دریایی از ایتالیا به ایران برای چه بارهایی مقرون به صرفه است؟

اگر بار شما بیش از 1500 کیلوگرم وزن دارد، حمل دریایی بهترین روش برای واردات این بارها از ایتالیا به ایران خواهد بود و با این روش حمل هزینه آن مقرون به صرفه می‌شود.

اگر دوست دارید بار خود را به روش هوایی از ایتالیا به ایران وارد کنید، مطالعه مقاله واردات هوایی از ایتالیا به ایران را از دست ندهید.

انواع روش‌های واردات دریایی از ایتالیا به ایران

برای انجام واردات دریایی از ایتالیا به ایران از دو روش کانتینری و فله‌ای استفاده می‌شود که در قسمت زیر با جزئیات و اطلاعات دقیق این روش‌ها آشنا می‌شوید.

فله‌ای Break Bulk

برای حمل و واردات دریایی بارهای فله‌ای مانند مواد معدنی، شکر، خاک و گندم از روش فله‌‌‌ای استفاده می‌کنند. در این روش کشتی‌های فله وسیله حمل بارها هستند. 

کشتی‌های فله؛ وسیله‌ای برای حمل بارهای فله‌ای

خرده‌بار LCL

روش خرده‌بار برای واردات دریایی بارهایی به کار می‌رود که حجم آنها از یک کانتینر کمتر است. در این حالت بار شما به همراه بارهای دیگر در کانتینر جای می‌گیرند و بعد به مقصد مورد نظر ارسال می‌شوند. روش خرده‌بار برای حمل دریایی، روش زمان‌بری است و برای افرادی که محدودیت زمانی ندارند مناسب است.

هزینه حمل دریایی به روش خرده‌بار براساس واحد CBM صورت می‌گیرد. هر CBM معادل حجمی به اندازه 1 متر مکعب و وزنی به میزان 1 تن است. اگر وزن بار شما کمتر از یک تن باشد، هزینه حمل آن براساس یک CBM خواهد بود. در صورتی که وزن بار شما کمی بیشتر از 1 تن حتی در حد 0.1 بیشتر باشد، معیار هزینه حمل آن دو CBM است.

فول کانتینر FCL

در حالتی که بار شما به اندازه‌ای باشد که تمام یک کانتینر را پر کند، از روش فول‌کانتینر یا FCL برای حمل دریایی بارهای شما استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های روش فول‌کانتینر سرعت بالای آن است.

روش‌های کانتینری برای واردات دریایی از ایتالیا به ایران

روش‌های حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران مانند حمل دریایی بار از آلمان به ایران است. اگر دوست دارید درباره این روش حمل از آلمان به ایران بیشتر بدانید، مقاله واردات دریایی از آلمان به ایران را مطالعه کنید.

مدت زمان حمل دریایی از ایتالیا به ایران

حمل دریایی از ایتالیا به ایران حدود یک ماه طول می‌کشد. این مدت زمان در حالتی صدق می‌کند که مبدا بندر جنوا و مقصد بندر‌عباس باشد. زمان واردات دریایی از ایتالیا به ایران تحت تاثیر عواملی مانند مستقیم و غیر مستقیم بودن مسیر حمل دریایی، فاصله مبدا تا مقصد و شرایط آب و هوایی طولانی‌تر یا کوتاه‌تر می‌شود.

مقاله‌ای مرتبط با موضوع این مقاله: حمل دریایی از دبی به ایران

 چگونه هزینه حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران محاسبه می‌شود؟

محاسبه دقیق هزینه حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران زمانی میسر می‌شود که تاثیر هر یک از عوامل زیر را در نظر بگیرید.

بسته به نوع قراردادی که شما با فروشنده منعقد می‌کنید، هزینه حمل دریایی بار متفاوت خواهد بود. اگر نوع قرارداد شما از نوع FOB باشد، هزینه حمل کالا از کارخانه تا بندر، گمرک ایتالیا و بارگیری بر روی کشتی با فروشنده است. در صورتی که قرارداد شما از نوع Ex Works باشد، هزینه حمل بار از کارخانه تا بندر ایتالیا، گمرک ایتالیا، بارگیری بر روی کشتی و حمل از ایتالیا به ایران با شما خواهد بود. اگر دوست دارید درباره جزئیات این قراردادها بیشتر بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله اینکوترمز را بخوانید.

وزن بار بر هزینه حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران موثر است و با افزایش آن هزینه حمل دریایی بار کاهش پیدا می‌کند.

 هزینه تخلیه و بارگیری کشتی که به آن THC گفته می‌شود، در بندر هر کشور متفاوت است. این هزینه تا حدی تعیین‌کننده هزینه حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران خواهد بود.

 

برای محاسبه دقیق هزینه حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر برنامه‌ای را طراحی کرده تا شما به‌صورت آنلاین و به سرعت بتوانید از این هزینه مطلع شوید. برای اطلاع از این هزینه تنها کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

استعلام نرخ حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران

انجام واردات از ایتالیا به ایران به روش زمینی را می‌توان با حداقل هزینه انجام داد. اطلاعاتی جامع درباره این نوع واردات را در مقاله واردات زمینی از ایتالیا به ایران بخوانید.

آشنایی با خدمات پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر

حمل و نقل و انتقال بار از کشوری به کشور دیگر به دانش، تجربه و تخصص نیاز دارد تا این فرایند با کمترین زمان و هزینه انجام شود. در پلتفرم حمل و نقل بین‌المللی فریت فایندر مجموعه‌ای از افراد متخصص و دلسوز گرد‌هم آمده‌اند تا فرایند حمل کالای شما را با بالاترین استانداردهای بین‌المللی انجام دهند. پیگیری متعهدانه و نظارت دقیق بر انجام کلیه مراحل حمل کالا از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد فریت فایندر است.

انجام کلیه مراحل حمل کالا با بالاترین استاندارد با فریت فایندر

خدمات فریت فایندر برای حمل بار شما عبارتست از

اگر می‌خواهید از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان فریت فایندر بهره‌مند شوید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت مشاوره رایگان

 نگاهی کوتاه بر واردات دریایی از ایتالیا به ایران 

فرایند واردات دریایی از ایتالیا به ایران از یکی از بندرهای جنوا، لاسپزیا و سستوسن جووانی در ایتالیا آغاز شده و به یکی از بندرهای شهید رجایی، بوشهر و عسلویه در ایران ختم می‌شود. اگر مبدا بار شما جنوا و مقصد آن بندر‌عباس باشد، این فرایند حدود 1 ماه زمان لازم دارد. اگر برای زمان ارسال بار محدودیت زمانی نداشته باشید و مقدار هزینه برایتان مهم باشد، حمل دریایی روش مناسبی برای جابه‌جایی بار شما خواهد بود. حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران از طریق روش‌های کانتینری و فله‌ای انجام می‌شود.

روش فله‌ای برای حمل بارهای فله‌ای و با کشتی‌های فله انجام می‌گیرد. روش کانتینری شامل دو دسته فول کانتینر و خرده‌بار می‌شود. خرده‌بار برای حمل بارهایی به کار می‌رود که حجم آنها از یک کانتینر کمتر است و فول کانتینر برای انتقال بارهایی استفاده می‌شود که به اندازه یک کانتینر فضا اشغال می‌کنند. هزینه حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران با توجه به فاصله مبدا تا مقصد، وزن بار، نوع قرارداد و هزینه بندرها تعیین می‌شود و نسبت به سایر روش‌های حمل مقرون به صرفه‌تر است.

اگر شما بخواهید بار خود را از کشوری به کشور دیگر منتقل کنید، دغدغه ذهنی شما برای ارسال بار چه خواهد بود؟ زمان، هزینه یا انجام با دقت کلیه مراحل حمل کالا؟

درباره حمل دریایی بار از ایتالیا به ایران و سایر روش‌های حمل سوالی دارید، در قسمت نظرات بنویسید و پاسخ خود را در اسرع وقت از کارشناسان فریت فایندر دریافت کنید.